Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

ZR

14 maart 2006 12:29

Qua snelheidscodering: ik heb ContactSport 2's onder mijn P liggen, met aanduiding ZR (N2). Bij alle andere coderingen staat wat maximum snelheid is, behalve bij ZR; daar staat >240 km/u?? Bij Y staat dan weer max 300 km/u.

Weet iemand waarom bij ZR de aanduiding >240 km/u staat? Betekent dit (aangezien Y daarboven zit) dat band t/m 300 km/u kan? Zo ja wat is verschil dan met Y????

Aangezien ik binnenkort in DLD de topsnelheid wil gaan testen :D (en dus zeker wil weten dat banden 100% zijn) vroeg ik mij af of mijn ZR's een snelheid van ca 265 (hopelijk nog wat meer) kunnen verdragen??

14 maart 2006 12:33

sorry kan er je niets zinnigs over vertellen
maar kwam dit plaatje tegen, was te mooi om te laten liggen :wink:

Afbeelding

dwaalt hier een advocaat rond met een rubberfetish, die zal zich zo wel melden en je van een zinniger antwoord voorzien

14 maart 2006 12:56

Marco schreef:dwaalt hier een advocaat rond met een rubberfetish, die zal zich zo wel melden en je van een zinniger antwoord voorzien

:lol::lol::lol:
Devils son eerder schreef:
MS964 schreef:Heb even gekeken, maar volgens mij staat er ZR! :shock: Dit betekent >240, dus je kan er harder dan 240 mee? :roll: Dat lijkt me een beetje vreemd, want wat is de grens dan? Of betekent dit <240, dus minder dan 240? :cry: Waar zou ik dat kunnen checken?

Als het goed is zie je ook een loadindex. B.v. 94Y. Dan is het ook een Y specificatie. De combi ZR + Y is goed mogelijk.

Dus als op de wang van de band 255 40 ZR17 94Y staat, kan deze 300 km/u aan.

Maar: Ik heb nog even goed nagekeken en het zou goed kunnen dat jouw banden idd alleen ZR specificatie zijn. De 9000 is nl. zowel in V (max. 240), W, Y en ZR verkrijgbaar...

:salut: :^:

14 maart 2006 13:33

"ZR" verscheen midden jaren 90 als dé snelheidsaanduiding op de high performance banden...vandaar de aanduiding +240 km/u

W(tot 270) en Y(300) zijn pas later gekomen (denk rond 2000) om nog meer onderscheid te maken, maar die ZR is blijven bestaan...vraag me ni waarom

14 maart 2006 13:45

MichM3 schreef:"ZR" verscheen midden jaren 90 als dé snelheidsaanduiding op de high performance banden...vandaar de aanduiding +240 km/u

W(tot 270) en Y(300) zijn pas later gekomen (denk rond 2000) om nog meer onderscheid te maken, maar die ZR is blijven bestaan...vraag me ni waarom


Precies.

14 maart 2006 14:48

Dus geen probleem om hier top (Boxster S) mee neer te zetten?

14 maart 2006 15:24

Maultier schreef:Dus geen probleem om hier top (Boxster S) mee neer te zetten?


Nee, want Sportcontact2 met N-codering is ontwikkeld voor 996 en Boxster.

14 maart 2006 15:32

Devils son schreef:Nee, want Sportcontact2 met N-codering is ontwikkeld voor 996 en Boxster.

:shock: Dan ben ik benieuwd wie er tijdens deze ontwikkeling niet heeft zitten opletten!
Wat een "blij dat ik glij band"! :twisted:
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!

14 maart 2006 15:35

Rob Herfst schreef:(..)Wat een "blij dat ik glij band"! :twisted:
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!


Weinig grip? Wellicht rij je harder als ik, maar ik heb gelukkig die ervaring niet.

14 maart 2006 15:44

Rob Herfst schreef:Wat een "blij dat ik glij band"! :twisted:
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!

Heb geen ervaring met de Bridgestones onder dezelfde auto en vergelijkbare omstandigheden, maar deze zouden dus nog meer grip geven dan de Conti's :?:
Ach, er zijn er ook die geen verschil ervaren tussen het rijden met zomer- of winterbanden (onder hun Porsche) hè. :roll:
;)

14 maart 2006 15:51

Rob Herfst schreef:Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!


Ik heb na diverse testen gelezen te hebben ook besloten om voor Bridgestones te gaan. De enige vraag is nog of het de RE050A of de RE050A Pole Position wordt (de laatste is in Europa nog niet verkrijgbaar).

Zonder N-codering, maar wel MET Porsche homologatie (zeg maar een soort van N-codering, maar dan achteraf... althans dat vermoed ik).

14 maart 2006 16:12

adu schreef:Wellicht rij je harder als ik, maar ik heb gelukkig die ervaring niet.

Arno, ik heb een cabrio.......dus ik cruise alleen maar...... 8) :mrgreen: :lol: :wink:

@Eric: mijn ervaring is inderdaad dat de Bridgestone meer grip heeft! Ook al is er bij Bridgestone onderling nog wel wat verschil!
De S-02 vond ik bijvoorbeeld bagger (vooral vanwege het geluid!), maar de S-03 Potenza daarentegen (zonder N-codering overigens!) :thumleft:

Helaas is de S-03 Potenza (haast) niet meer te krijgen, dus zal ik de 996 hoogst waarschijnlijk gaan verwennen met Delvils keuze: de RE050A! :wink:

14 maart 2006 20:17

Rob Herfst schreef:
Devils son schreef:Nee, want Sportcontact2 met N-codering is ontwikkeld voor 996 en Boxster.

:shock: Dan ben ik benieuwd wie er tijdens deze ontwikkeling niet heeft zitten opletten!
Wat een "blij dat ik glij band"! :twisted:
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!
Moet je eens Dunlop winterbanden proberen. Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad :mrgreen: Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden :lol:

14 maart 2006 22:00

2000 gtv schreef:Moet je eens Dunlop winterbanden proberen.

Ja, wie koopt er dan ook Dunlop winterbanden???????
Zeker met een 993 merk je dan bijna geen verschil! :mrgreen: :ass: :lol: :wink:

2000 gtv schreef:Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad :mrgreen:

Ik wil ze best voor je oproken tijdens een dagje www.driftcursus.nl ! :lol:
Voor de velgen heb ik mogelijk wel een serieuze gegadigde voor je (als het maar om originele 18" Turbo velgen gaat met de juiste ET waarde)!

2000 gtv schreef:Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden :lol:

Lekker makkelijk driften dus! 8)
Ik begrijp niet dat je ze weg doet! :lol: :wink:

14 maart 2006 22:08

Rob Herfst schreef:@Eric: mijn ervaring is inderdaad dat de Bridgestone meer grip heeft! Ook al is er bij Bridgestone onderling nog wel wat verschil!
De S-02 vond ik bijvoorbeeld bagger (vooral vanwege het geluid!), maar de S-03 Potenza daarentegen (zonder N-codering overigens!) :thumleft:

Toch een hele andere nuance :idea: door iemand die altijd waarschuwt om vooral terughoudend te zijn met negatieve berichten over bedrijven, maar dus niet over produkten? ;)

14 maart 2006 22:46

EriC4C schreef:Toch een hele andere nuance :idea: door iemand die altijd waarschuwt om vooral terughoudend te zijn met negatieve berichten over bedrijven, maar dus niet over produkten? ;)


Als jij het idee hebt dat mijn negatieve berichtgeving (ervaring) met dit specifieke product van het concern Continental, dit deze multi-national zal schaden, dan schat je mij echt iets te hoog in! :mrgreen: :lol: :wink:

15 maart 2006 1:03

Rob Herfst schreef:
2000 gtv schreef:Moet je eens Dunlop winterbanden proberen.

Ja, wie koopt er dan ook Dunlop winterbanden???????


Squashballen daarentegen... :lol: :wink:


Afbeelding

15 maart 2006 10:59

Van ZR-codering naar winterbanden naar squashballen in de eerste pagina... :wink:

Modereren hier is net water naar de zee dragen :twisted:




Erwin schreef:Moet je eens Dunlop winterbanden proberen. Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden


En die wou jij aan mij verkopen... 8) :lol: ?

15 maart 2006 11:46

Jurgen schreef:Van ZR-codering naar winterbanden naar squashballen in de eerste pagina... :wink:


Je vergeet N-codering... :twisted:

15 maart 2006 11:52

Echt niet!!!

Dat wílde ik juist vergeten :twisted: :wink:

15 maart 2006 13:18

Jurgen schreef:En die wou jij aan mij verkopen... 8) :lol: ?
Misschien vind jij ze wel geweldig 8) .Ik geef je in ieder geval een eerlijk advies/mening(kom daar tegenwoordig nog maar eens om :wink: ).1500km op gereden en voor €300,- mogen ze weg.

15 maart 2006 13:38

2000 gtv schreef:en voor €300,- mogen ze weg.

Das echt geen geld voor vier 18" Turbo velgen met Dunlop winterbanden! :mrgreen: :lol: :wink:

15 maart 2006 13:41

Rob Herfst schreef:Das echt geen geld voor vier 18" Turbo velgen met Dunlop winterbanden! :mrgreen: :lol: :wink:


In dat geval wil ik ze wel hebben...en gebruik de Dunlops bij de Kerstbomenverbranding en gooi er vervolgens Michelin winterbanden op... :twisted:

15 maart 2006 14:01

Boehhoeee jullie doen naar tegen me :cry: Ik was best tevreden over de Dunlop sp sport 9000 onder mijn Audi.Dus vandaar weer fijne rubberen Dunlops...En de verkoper rubberen robbiehad ook nog gezegd dat het een goede band was. :cry:

15 maart 2006 14:07

Ik had ook Dunlop SP Sport onder m'n Mercedes liggen, en was dáár ook tevreden over...zegt helaas niets over de winterbanden van hetzelfde merk (dit zal wel voor meerdere merken opgaan...)

300 E blijft erg weinig geld Erwin...die moet je toch makkelijk kunnen slijten lijkt me...maar dan moet je jouw mening wél voor je houden... :lol:
Plaats een reactie