Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
27 aug 2003 13:36
Een paar weken terug heb ik een 928 S4 van '91 aangeschaft bij Theo Jansen (
http://www.theojansen-porsche.nl ).
Er zitten originele Porsche 17" C2Turbo velgen onder. 7.5J en 9J met 225 en 255 banden. Theo vertelde me dat voor een optimale wegligging achter spoorverbreders nodig zijn.
Er zit nu inmiddels achter 28mm originele Porsche spoorverbreding op, maar ik heb het idee dat dit een beetje te veel van het goede is. Je kunt nog maar net een vinger tussen de banden en de wielkasten krijgen. Zou dit niet meer moeten zijn?
Moet ik spoorverbreding toepassen, of heeft Theo Jansen zich vergist? Zou 18mm misschien voldoende zijn?
Alvast bedankt,
Shark
29 aug 2003 2:09
Morgen gaan er 18mm spacers onder i.p.v. 28mm. Ben benieuwd of dit een mooie tussenweg is.
Vertel nog wel hoe het bevalt.
16 sep 2003 19:12
Kom net terug van Van Zweeden. Er zit nu 21mm onder en dit zit als gegoten. Na langdurig zoeken bleek dat dit ook de optimale maat is. Dat blijkt nu ook wel. Optisch is het ook een feest.
Morgen gaan er nog vier nieuwe sloffen onder. Het wordt Goodyear Eagle F1 DS-3, 225 voor en 255 achter.
SharkS4 is happy!
21 sep 2003 20:31
Met 21 mm is de gevoeligheid voor spoorvorming ook een stukje minder.
Met 17" i.p.v. 16" heb je altijd wat meer last van dit vervelende verschijnsel (heb ik me laten vertellen) Maarja, die mooie 17" C2turbo's lagen er al onder.
21 sep 2003 21:08
Achter camber aanpassen geeft ook wat meer ruimte.
En dat spacers een wegliggingsverbetering geven is ook niet helemaal waar.
22 sep 2003 8:52
Is wel een ruig gezicht.
22 sep 2003 12:24
Heb je foto's van de achterwielen in de kasten?
Joost.
22 sep 2003 12:51
Volgende week zal ik een fotosessie van de 3-landenrit plaatsen, incl. foto van mijn banden in mijn wielkasten!
22 sep 2003 12:53
En de rest natuurlijk.
Nu nog hopen op mooi weer.
22 sep 2003 18:37
Nieuwe bandjes zitten eronder. Camber (wielvlucht) is één graad vergroot. Verder was het een hele klus voor die mannen. Bijna alles zat muur en muurvast. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt. Ze zijn 2,5 uur bezig geweest. Nabalanceren moet dan over een tijdje weer gebeuren.
Het zijn Goodyear Eagle F1's geworden, omdat ik hier goede ervaring mee heb op nat en droog. Ze zijn ook fluisterstil. Het geluid waarvan ik dacht dat het de wiellagers waren zat dus gelukkig in de banden. Het is wel weer even wennen zeg, het lijkt wel of er een dun laagje watten om de banden heen zit. Op 27 sept. lekker inrijden die hap.
Oh ja, en ik heb foto's gemaakt van de klus. Zal ze van de week in het fotoalbum plaatsen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.