Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Krikpunt om een Porsche 964 C4 van '91 te liften

23 maart 2006 14:16

Ik bedoel niet de vier std. krikpunten maar ergens om de voor- of achterkant behoorlijk omhoog te krikken met een enkele garagekrik om vervolgens op de std. krikpunten de auto te borgen met een paar blokken hout of as-steunen.

23 maart 2006 23:24

Dat is voor veel 'amateurs' zonder brug een probleem en het wordt alleen maar erger met de nieuwere modellen.

De 3.2 had nog een zware dwarsbalk voor die je kon gebruiken en achter hebben sommigen bij de oudere modellen wel een krik onder het carter geplaatst maar ik heb me daar nooit aan gewaagt :roll:

Bij de 993 heb je ook alleen maar de kriksteunpunten dus voor je 964 ben ik somber..... :?

23 maart 2006 23:45

Tja, dat gaat niet zomaar. Maar wel als je de motorplaat er onderuit hebt.
Dan kun je de schotel van de garage krik onder het carterzetten net achter de uitlaatpijp onder het koppelingshuis.
Geen probleem om daar een krik onder te zetten.

Voor kun je de krik nergens in het midden zetten.
Wel iets uit het midden onder de aluminium subfranes waar ook de draagarmen aan gemonteerd zitten.
Plaats een reactie