Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 apr 2006 16:33
Bij hoeveel mm is vervanging wenselijk, vraag me dit eigenlijk altijd af, heb vandaag bij de Audi TTR met een profiel tussen de 2.0 en 2.5 de voorbanden laten vervangen, terwijl het wettelijk minimum 1.6 is volgens mij, is dit voorbarig, de bandenleverancier adviseerde wel te vervangen, maar dat is natuurlijk zijn brood - maar heb alvast een prijsje opgevraagd voor mijn 295/30/19 maar dat is toch wel schrikken - dus tot hoeveel mm is het normaliter verstandig om door te rijden
08 apr 2006 16:34
2 Mm wordt volgens mij door de ANWB als minimum geadviseerd. Voor een P. lijkt mij 2.5 een mooie onderwaarde.
08 apr 2006 17:27
ja vervangen, als je het uitstelt en je krijgt zo'n stort bui als gisteren en vandaag dan kan je wel eens spijt krijgen.
Er zijn hier op het forum al verschillende die dat me gemaakt hebben.
robert
08 apr 2006 18:27
Thomas993,
Durf het bijna niet te vragen, maar wat doet zo'n steje achterbanden?
08 apr 2006 19:09
ik denk zo'n 350 euro de stuk,
robert
08 apr 2006 19:34
Rondom Euro 1.320,00
08 apr 2006 19:36
Ha,ha,ha
09 apr 2006 12:32
Bij een Fiat Panda zou ik ze laten zitten maar bij een auto met bovengemiddeld vermogen, is 2mm
voor mij absoluut te weinig, ze zijn tenslotte voor ruim 75% versleten....
10 apr 2006 13:51
Is het niet zo dat hoe minder profiel, hoe beter de wegligging is (bij droog weer uiteraard
)? Dus richting slicks?
In dat geval zou ik zeggen lekker erop laten liggen, bij droog weer haaks de bocht om
en bij nat weer extra extra rustig!
10 apr 2006 16:11
Daar zit wat in.
10 apr 2006 19:47
Als je een potente bak onder je kont hebt, mag je ni besparen op banden..zeker ni bij een achtertrekker...wanneer 2 mm in zicht is => wisselen...bij hevige regen dans je gewoon met je wagen
11 apr 2006 10:20
Hoeveel km heb je al met de 997?
Zijn je voorbanden sneller versleten als je achterste?
11 apr 2006 10:23
volgens mij ging het om de banden van de audi tt en heeft hij vast geinfomeerd naar de prijs voor later bij zijn 997.
robert
die trouwens de banden van zijn vriendin dr auto ook liever wat eerder wisselt dan later.
11 apr 2006 10:27
Er zitten toch van die 'verklikkers' op de banden? Als ook maar ergens op de band het profiel (praktisch) gelijk is met die verklikker: vervangen.
11 apr 2006 20:25
Inderdaad die zitten op 2mm volgens mij.
11 apr 2006 21:24
rob964.c4 schreef:volgens mij ging het om de banden van de audi tt en heeft hij vast geinfomeerd naar de prijs voor later bij zijn 997.
robert
die trouwens de banden van zijn vriendin dr auto ook liever wat eerder wisselt dan later.
oeps even erover gelezen...
dat komt ervan als je tijdens je werk vlug even forumt...
11 apr 2006 23:20
Onder de 4 mm vervang ik ze. Die halve m2 contact die je met de weg hebt moet optimaal zijn. Alleen het betere rubber met ruim voldoende profiel is goed genoeg
Als je P wilt rijden moet je je dit van te voren realiseren
Of niet dan
groet,
Walter
11 apr 2006 23:27
Beste Thomas, als je regelmatig met nat weer op hoge snelheid rijdt zou ik de banden (wellicht alleen voor?) vervangen.
Heb aquaplaning wel eens zelf mogen ondervinden; is niet leuk, zeker met de 'lichte' neuzen van onze auto's verraderlijk.....
12 apr 2006 3:24
Tussen de 4 en 3 mm`gaan ze bij mij eruit. Zo veel kosten banden nu ook weer niet en profiel is af en toe wel handig.
15 jun 2006 2:27
Elven schreef:ga meteen voor Bridgestone RE050A Potenza's.....
Deze liggen er inmiddels een paar weken onder en ik ben meer dan tevreden!
Super band!
15 jun 2006 15:13
Even een randvraagje (wou geen nieuwe topic openen) : op mijn BMW touring (vergeef mij) heb Michelin PS2 liggen (17") en afgaande op het zijprofiel leken de banden mij nog in prima staat. Bij het checken van de profieldiepte in het midden van de band merkte ik dat de groeven in feite haast volledig weg zijn!!!! Misschien amper 1 mm diepte, mijn handen gleden er eigenlijk gewoon over.
Nu vraag ik me af : als de groeven opzij dan wel nog echt diep zijn, komt de grotere slijtage in het midden dan door teveel druk op de banden te steken ?
Op advies van een vorige bandenleverancier "steek" ik namelijk zo'n 3 bar ipv de aangeduide 2,7
15 jun 2006 15:23
bol = te hoge spanning = slijtage in het midden
15 jun 2006 15:27
Carrera4s schreef: op mijn BMW touring (vergeef mij)
Is je vergeven,je hebt goede smaak
Als de banden in het midden "op" zijn duidt dit op een te hoge spanning.
Jou 3 bar is gemeten met koude banden,onder het rijden van lange stukken kan dit 0,5 bar toenemen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.