Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

verstelbare koni's: voor en achter, jullie mening graag

16 apr 2006 15:43

Nou heb ik in december koni geel laten monteren onder mijn auto waar ik heel tevreden over ben.

Zeker naar het rdw test circuit :D



Maar ik het een vraag over het afstellen van de schokbrekers wat is jullie mening hierover.
misschien zie ik het wel helemaal verkeerd

Na gisteren een licht verschil gedacht te hebben gevoelt in de linker en rechter schokbreker, heb ik vandaag eens gekeken wat er nog te draaien valt .
Kwam ik tot de ontdekking dat de ene op de minimale stand stond en de ander 270 graden "dichter"gedraait was.

Dit verschil dacht ik al te voelen maar kan ook toeval zijn.
Ze staan nu het zelfde vanaf helemaal open 90 graden dicht.

Nou heb ik wat vragen over het afstellen van het systeem en dan vooral de verhouding van voor en achter.

Ik zou de auto iets "beter"willen afstellen, daarmee ben ik op zoek naar iets minder onderstuur.

Ik denk dat dat bereikt kan worden door achter niet gelijk met voor te veranderen.
Imo verandert er niks aan het rij gedrag als ik achter en voor evenveel verdraai.

Dus nou dacht ik als je de achter schokbrekers net zo veel kunt draaien als voor, ik geloof voor 2,5 keer klokje rond.

dan achter iets stugger te doen.
bv achter 540 graden (1,5 X klokje rond)
en dan voor 360 graden (1x klokje rond)

door dit zo te doen dacht ik meer druk te krijgen op de voorwielen bij insturen en dus minder onderstuur en eventueel eerder overstuur.

of moet ik met meer rekening houden, zoals gewichts verdeling van de auto.

wat denken jullie ervan , heb trouwens ook deze vraag naar erwin gemaild en misschien dat hij hier wel wil antwoorden.
Maar ik wil ook graag jullie mening daar over weten

robert

17 apr 2006 10:45

Omdat jij ook de mening van anderen wilde weten had ik mij maar rustig gehouden. :lol:

Om minder overstuur karakter te krijgen moet je het volgende proberen.
Voor helemaal los zetten en achter helemaal vast en dan een kwart slag terug.
Dan een tijdje daar mee rijden en aan de hand van de bevindingen een compromie sluiten. Eventueel voor iets harder zetten.

17 apr 2006 10:55

Renntech schreef:Omdat jij ook de mening van anderen wilde weten had ik mij maar rustig gehouden. :lol:

Om minder overstuur karakter te krijgen moet je het volgende proberen.
Voor helemaal los zetten en achter helemaal vast en dan een kwart slag terug.
Dan een tijdje daar mee rijden en aan de hand van de bevindingen een compromie sluiten. Eventueel voor iets harder zetten.




bedoel je hier onderstuur?


en idd een beetje weinig reacties

robert

23 mei 2006 22:40

rob964.c4 schreef:
bedoel je hier onderstuur?


Ik zou zeggen: ja.

Ikzelf heb overigens achter 90 gr. teruggedraaid van de strafste stand en vóór 180 gr. teruggedraaid van de strafste stand. De auto rijdt nu behoorlijk neutraal, alhoewel ik e.e.a. nog niet op het circuit uit heb kunnen proberen.

Overigens heb ik, om het onderstuur te beteugelen ook een dikkere stabi achter gemonteerd en ik heb ook een veerpootbrug (en H&R rood + RS uitlijning, om het verhaal compleet te maken).
Laatst bijgewerkt door Devils son op 24 mei 2006 9:06, in totaal 1 keer bewerkt.

23 mei 2006 23:27

Ik heb het nog niet geprobeerd.


Dit omdat ik vorige week nog met de auto naar frankrijk op en neer ging.

Mijn vriendin is zwanger en ik was bang dat bij een te hard geveerde auto zij dat als hinderlijk zou er varen op zo'n rit.


Ga binnen kort maar eens wat proberen.



robert
Plaats een reactie