Nou heb ik in december koni geel laten monteren onder mijn auto waar ik heel tevreden over ben.
Zeker naar het rdw test circuit
Maar ik het een vraag over het afstellen van de schokbrekers
wat is jullie mening hierover.
misschien zie ik het wel helemaal verkeerd
Na gisteren een licht verschil gedacht te hebben gevoelt in de linker en rechter schokbreker, heb ik vandaag eens gekeken wat er nog te draaien valt .
Kwam ik tot de ontdekking dat de ene op de minimale stand stond en de ander 270 graden "dichter"gedraait was.
Dit verschil dacht ik al te voelen maar kan ook toeval zijn.
Ze staan nu het zelfde vanaf helemaal open 90 graden dicht.
Nou heb ik wat vragen over het afstellen van het systeem en dan vooral de verhouding van voor en achter.
Ik zou de auto iets "beter"willen afstellen, daarmee ben ik op zoek naar iets minder onderstuur.
Ik denk dat dat bereikt kan worden door achter niet gelijk met voor te veranderen.
Imo verandert er niks aan het rij gedrag als ik achter en voor evenveel verdraai.
Dus nou dacht ik als je de achter schokbrekers net zo veel kunt draaien als voor, ik geloof voor 2,5 keer klokje rond.
dan achter iets stugger te doen.
bv achter 540 graden (1,5 X klokje rond)
en dan voor 360 graden (1x klokje rond)
door dit zo te doen dacht ik meer druk te krijgen op de voorwielen bij insturen en dus minder onderstuur en eventueel eerder overstuur.
of moet ik met meer rekening houden, zoals gewichts verdeling van de auto.
wat denken jullie ervan , heb trouwens ook deze vraag naar erwin gemaild en misschien dat hij hier wel wil antwoorden.
Maar ik wil ook graag jullie mening daar over weten
robert