Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

928 s4 velgen

13 mei 2006 20:02

hallo dit is mijn eerste post dus ik stel me maar even voor

Ik ben dus peter en rij niet in een porsche maar in een golf 2 uit 89

Ik ben bezig met een velgenproject waarbij ik porsche s4 velgen wil monteren onder mijn golf

Dit is niet zo'n probleem.

Ik had wat vragen over de s4 velgen opzich.

Ik heb een setje 4x 7j die aan de buitenkant precies hetzelfde zijn.

Als ik naar de binnenkant kijk lijkt het wel of 2 velgen sterker zijn. De opbouw van de velg is totaal anders. Het lijkt me te maken te hebben met het remmen(of het accerereren). Of heb ik 2 velgen van een eerder bouwjaar? Kan iemand mij hier informatie over geven?

Hier nog een plaatje van de velgen

Afbeelding

mvg peter

13 mei 2006 20:46

Andere offset denk ik.

13 mei 2006 22:16

dat niet ze zijn bijde et65.

ik zal eens wat foto's maken want het is niet makkelijk uit te leggen

10 jun 2006 13:22

heb even wat foto's gemaakt omdat ik nog steeds niet achter het goed antwoord ben.

Imand een idee waar dit onder weg komt enwaarom er een verschil is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

10 jun 2006 13:28

ik begrijp je vraag maar ik heb het antwoord niet sorry.



:oops:

robert

10 jun 2006 13:31

Wat voor nummers staan er in



iets met 928 in de een en in de ander
944


robert

10 jun 2006 13:32

dit bedoel ik

944.362.113.00
928.361.021.05
928.362.117.00

10 jun 2006 13:45

Misschien een verschil in productiejaar?

10 jun 2006 17:54

Ik heb de volgende nummers gevonden:

Het slanke model:
928 362 115
032600 AS1062
2786

Het dikke model:
928 3610 2105
030803T AS1062

10 jun 2006 20:27

sorry heb nog verder gezocht maar ik heb geen info voor je.


robert

10 jun 2006 20:49

Het is niet zo moeilijk.
De velg met het nummer 944 er in komt oorspronkelijk van de 944 S.
(modeljaar 1987 en 1988.)
De andere velg is idd. van een 928 S4.

Door het verschillende gewicht van de auto's is de één wat streker gemaakt dan de andere.
Over de ET waarde kan ik zo geen info vinden.
:salut: :salut: :salut:

Erik

10 jun 2006 21:56

Erick schreef:Het is niet zo moeilijk.
De velg met het nummer 944 er in komt oorspronkelijk van de 944 S.
(modeljaar 1987 en 1988.)
De andere velg is idd. van een 928 S4.

Door het verschillende gewicht van de auto's is de één wat streker gemaakt dan de andere.
Over de ET waarde kan ik zo geen info vinden.
:salut: :salut: :salut:

Erik


ik denk alleen dat je naar de nummers hebt gekeken die ik heb gepost, in de nummers van peter staat alleen bij neide velgen 928

11 jun 2006 0:12

heeft het verder niks te maken met remmen/accelereren? Dat was mijn gedachtengang een beetje

11 jun 2006 12:13

peter139 schreef:heeft het verder niks te maken met remmen/accelereren? Dat was mijn gedachtengang een beetje


Waarom zou je daar verschillende wielen voor moeten hebben :? :?:

11 jun 2006 12:29

misschien dat de krachten van het remmen of accelereren een invloed hebben. Of misschien gewichtsbesparing. Ik weet het niet.

Wat mij ook opviel bij de 'dikke velgejes is dat een spaak gevuld is. Zie de foto boven. Ook weer zo'n onverklaarbaar iets. Zit precies naast een ventiel

Ik vind het toch wel een leuk onderwerp omdat niemand het eigenlijk echt weet. Ik heb al zoveel mensen benaderd maar geen een die het voor 100% weet.

De velgen rollen er wel om maar ben gewoon benieuwd waarom sommige dingen zo gedaan zijn

gr peter

11 jun 2006 12:43

peter139 schreef:De velgen rollen er wel om maar ben gewoon benieuwd waarom sommige dingen zo gedaan zijn


Ik vrees voor je dat we daar waarschijnlijk nooit achter zullen komen :?

11 jun 2006 14:36

Op de pet staat dat er een verschil is tussen de modellen tot 88 en vanaf 89, wat het verschil is weet ik niet maar mss wel dit wat Peter139 aantoont

11 jun 2006 15:34

Omdat ik me recent beetje met velgen heb bezig gehouden :wink: ...

De krachten zullen geen rol spelen in die zin dat beide de maximale (rem)kracht gemakkelijk aan kunnen.

De spaken met de gladde achterkant doen denken aan de holle spaak Turbo Velgen, maar of dat klopt weet ik echt niet.

De spaken met de ribbels aan de achterkant doen denken aan de velgen met massieve spaak (Turbo Look) waar materiaal is weggehaald waar het niet echt nodig is. 1 spaak (links onder) heeft geen ribbels en zit vlak naast een ventiel zoals je schrijft. Dit doet me erg denken aan wat ik recent las over een Alpina velg die het ventiel onder de centrale naafdop heeft en van daaruit via een holle spaak verbinding naar het velgbed :idea: Dit zou dus ook een holle spaak kunnen zijn maar hoe dat hier zou functioneren :shock: :roll: :?:
Zit het ventiel 'normaal' in het velgbed?

Het zijn gesmede velgen(duur proces) en de 928.362.115.01 is voor auto's vanaf '80, vervangen door de 928.362.115.01. Jouw andere nr. met 03 op het eind is onbekend op mijn onderdelen CD.

Dat is alles wat ik er over kan zeggen; toch al het e.e.a. voor een model waar ik niets van af weet 8) :wink:

11 jun 2006 16:17

ik heb de velgen voor de gein es even gewogen
(inclusief lood, naafdop en band)
De holle variant woog 15,6kg per stuk
De massieve variant weegt 16.1kg dus 500 gram zwaarder.

Verder heb ik geen in de massieve spaak geen kanaal kunnen ontdekken ofzo. Ik denk dat het te maken heeft met een bepaalde onbelans of produktieproces. Het was mij wel bekend dat de velgen gesmeed waren. Dit kun je uiteindelijk ook wel zijn als ze volledig gepolijst zijn. De glans is dieper en anders van kleur.

Iemand die nog info heeft graag posten.

gr peter

11 jun 2006 16:39

je geeft ook niet om voetbal? :lol:

dat verschil in gewicht is wel betrekkelijk klein maar zou toch kunnen kloppen voor holle - massieve spaken lijkt me.
het gaat hier wel om 16" dus het effect is kleiner voor zo'n compleet wiel tov een 18" velg waar het verschil (dus) 2,5 kg is.
Plaats een reactie