23 mei 2006 23:39
23 mei 2006 23:42
23 mei 2006 23:43
23 mei 2006 23:44
24 mei 2006 0:04
24 mei 2006 5:05
Paul van Engelen schreef:Ervaring, goede adviezen i.v.m. optimale slijtage/wegligging?
24 mei 2006 6:52
Olaf schreef:De krijtjes-truuk van Jeroen914
24 mei 2006 8:06
24 mei 2006 8:16
24 mei 2006 8:22
24 mei 2006 8:34
Olaf & Horn schreef:De krijtjes-truuk
24 mei 2006 10:49
Paul van Engelen schreef:N.a.v. Koen's reactie: alleen de ervaring met 911 modellen is voor mij in dit verband interessant.
En dat heeft uitsluitend een technische achtergrond en niets te maken met andere actuele discussie's
24 mei 2006 12:00
24 mei 2006 12:48
anton964 schreef:ik doe altijd 2.5 voor 3.0 achter zoals voorgeschreven.
24 mei 2006 12:49
24 mei 2006 13:17
24 mei 2006 13:29
24 mei 2006 13:52
anton964 schreef:hallo
ik heb 17 achter en ja ze schrijven voor mijn auto 3bar voor als je dat bedoelt.
anton964
24 mei 2006 22:16
Paul van Engelen schreef:Porsche noemt de volgende bandenspanning voor de 993:
voor: 2,5 bar voor alle maten wielen
achter: 2,5 voor 17" en 3 bar voor 16" en 18".
24 mei 2006 22:24
Paul van Engelen schreef:@Koen: dank voor je bijdrage dan(twijfelde achteraf ook al over welke auto je sprak )
25 mei 2006 0:41
2.2VTEC schreef:Kan iemand dit technisch enigszins duiden voor de A-banden : waarom een hogere bandenspanning voor resp. de 'kleinere' (16") en de 'grotere' (18") wielen ?
25 mei 2006 5:01
25 mei 2006 5:26
Jeroen914 schreef:zoals gezegd, is het een "huis-tuin-en-keuken" methode...
wil je het beter doen, dan heb je een "pyrometer" nodig, een soort speciale thermometer
waarmee je de temperatuur over de breedte van het loopvlak kan meten (binnenkant, midden, buitenkant)
aan de verschillen in temperatuur kan je dan opmaken hoe de bandenspanning of uitlijning van de auto zou moeten worden aangepast, of je meer onder of overstuur hebt etc.
25 mei 2006 11:57
Jeroen914 schreef:als je 'm een dagje wilt lenen, dan hoor ik het wel...
25 mei 2006 12:12
John4S schreef:Ik..................ken er toch niks van, ik kom voor de lol..spanning genoeg in het echte leven