Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Boxster: trillingen op stuur

22 jun 2006 17:37

hey,weet iemand raad ,onlangs groot onderhoud nieuwe remschijven en blokjes.enz..................
vanaf dan als ik ga remmen begind het stuur te trillen ,duw ik hard door geen trilling.
ben terug gegaan naar de garage ofpd ,waarop ze me attent doen dat er een velg krom is.
heb alles laten nakijken bij een banden centrale alles blijkt in orde te zijn .
:?:

22 jun 2006 17:45

over wat voor type heb je het :?: :roll:

rond de 100 km/h geen trilling in het stuur :?: dan gewoon onbalans in de voorwielen :!:

22 jun 2006 22:12

Dit heb je ook als je een kromme remschijf hebt. Aangezien je deze hebt laten vervangen lijkt me dit echter vreemd...alhoewel?
Zijn je remschijven onlangs plots afgekoeld?

22 jun 2006 22:15

mafke schreef:Dit heb je ook als je een kromme remschijf hebt. Aangezien je deze hebt laten vervangen lijkt me dit echter vreemd...alhoewel?

Dan zou het juist erger moeten zijn in theorie als je remschijf krom is als je harder door duwt, want je remschijf wordt niet recht hoor als ie krom is en je duwt door :p

22 jun 2006 23:34

het gaat om een boxster 99
als ik rond de 100 km rijdt en plots rem heb ik het meeste
hoe lager de snelheid hoe minder .

22 jun 2006 23:40

hallo

wat voor type/merk remschijven hebben ze er op gezet?en zijn deze uitgebalanceerd?
remmen en trillen is kromme schijven volgens mij.
het kan ook zijn dat er een remschijf niet goed is gemonteerd?
als er rommel achterde schijf zit en de schijf een beetje scheef zit enz.

gr anton

23 jun 2006 13:48

wiellagerspeling zou ook nog kunnen. kun je gemakkelijk checken. Maar verkeerde montage van één van de schijven is het meest voor de hand liggend.

25 jun 2006 14:22

Meneer aard schreef:
mafke schreef:Dit heb je ook als je een kromme remschijf hebt. Aangezien je deze hebt laten vervangen lijkt me dit echter vreemd...alhoewel?

Dan zou het juist erger moeten zijn in theorie als je remschijf krom is als je harder door duwt, want je remschijf wordt niet recht hoor als ie krom is en je duwt door :p

Toch niet hoor, heb het zelf gehad( bij mijn beetle) en was wel degelijk beter merkbaar als ik maar lichtjes remde.
Iemand een deskundige uitleg hiervoor?

25 jun 2006 14:42

Loopvlak van banden, speling in stuurstangkogel kan ook nog, draagarmrubbers, .....
Iedere oneffenheid in de weg wordt dan ook aan het stuur doorgegeven.
Als het een kromme remschijf zou zijn, wat ik niet denk, zou het bij iedere rembeurt (hard of zacht intrappen) moeten gebeuren.

Heb je trouwens de eerste tientallen km's een beetje rustig aan gedaan met remmen? Nieuwe blokken moeten zich eerst nog even zetten.
Plaats een reactie