Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Welke remschijven zijn dit?

28 jun 2006 20:30

Wie weet welke remschijven ik op de vooras van mijn 911 SC heb liggen?

Dick heeft mij al aardig op weg geholpen en we twijfelen momenteel tussen de turbo remschijven die gemaakt zijn tot 1980 of de latere 930 turbo schijven.

Ik heb een drietal foto's in mijn album gezet.

Groet Lowflyer

28 jun 2006 22:27

Hallo Lowflyer,

De eerste foto in je album is heel erg duidelijk: dit zijn inderdaad de "oude" type 930 schijven met een zgn. "rotor mounting blabla".
Je moet dus andere hebben dan die je nu net ontvangen hebt van de leverancier..

gr.

dick

28 jun 2006 22:31

Jij hebt 3.3 Turbo schijven van een 78-er Turbo gemonteerd op SC naven.
(En Bilstein schokdempers en een 3.2 oliekoeler)

28 jun 2006 22:42

Jongens bedankt voor jullie meedenken zover!

Ik heb inderdaad een nieuwe set 930 turbo schijven die na 1981 werden geproduceerd. Deze moeten nog gemonteerd worden, maar passen die op de SC naven?

Lowflyer

28 jun 2006 23:04

Ze passen wel op de SC naven, alleen is het even afwachten of de schijf dan ook mooi door de remklauw loopt. Eerst even meten dus of dit het geval is.

22 aug 2006 20:20

Ik ben vandaag bezig mijn voorschijven van mijn SC 3.2 van 1983 te demonteren maar krijg de dop waaronder de imbus zit om de schijf te verwijderen niet los.

Heeft iemand een suggestie voor mij? Voor details zie 3e foto in mijn album.

Lowflyer

22 aug 2006 20:21

Als we onze techniker toch niet hadden :wink:

jawel niet helle maar erwin belle :idea:

22 aug 2006 21:14

Je bedoelt de (centrale) naafdop :?:

Moet de naaf(moer) los om de schijf te demonteren :shock: :?: :roll:

22 aug 2006 21:31

De dop is volgens mij een soort bescherming tegen vuil. Daarachter zit een moer die met een imbus losgedraaid kan worden om vervolgens de schijf los te maken.

In alle manuals staat wel omschreven hoe de moer los moet maar een volledige beschrijving van het verwijderen van de dop niet.

Lowflyer

23 aug 2006 0:26

met een schroevendraaier/hamer (rustig aan, stukje voor stukje rond gaan) of een beetje flinke nijptank of combinatie tang oid wip je die dop er zo af...

Paul van Engelen schreef:Je bedoelt de (centrale) naafdop :?:

Moet de naaf(moer) los om de schijf te demonteren :shock: :?: :roll:

ja, de schijf zit achter op de naaf gemonteerd

23 aug 2006 0:42

Straks meteen aan de slag. Hoop dat met een beetje beleid het 'varkentje' gewassen kan worden.

Reuze bedankt voor het meedenken.

Lowflyer

Ps. Dick adviseerde:"Die dop moet je er met een kleine, niet te zware, hamer af slaan...

Het is wat lastig uit te leggen: je moet de dop naar jou toe slaan
Het heeft geen zin om hard te meppen. Tik eerst wat aan de ene kant, draai de naaf een kwart slag een tik daar dan weer op de naafdop, weer een kwart slag draaien, etc. etc.

De kunst is dus om vanuit de richting van de auto gezien naar buiten (naar jezelf toe) te slaan. Langzamerhand zal de naafdop naar buiten komen en op een gegeven moment ligt 'tie opeens op de grond".

En inderdaad.... dit was de oplossing.

23 aug 2006 22:17

8)

31 aug 2006 20:00

Vandaag de nieuw afgedraaide voorschijven en blokken gemonteerd en ik kan niet anders zeggen dan dat mijn SC nu veel en veel beter rijdt dan ooit.
Ben geen kenner, want het is mijn eerste Porsche maar ook de glimlach op mijn mond wordt als maar vetter.

Beter stuurgedrag, strakker remmen, geen trilling meer en wat nog mooier is geen gepiep. Alleen trekt hij bij hard remmen nog iets naar links. Hoop met uitlijnen hier de laatste hobbel mee genomen te hebben naar het ultieme 'gelowfly'.


Ik wil iedereen die me geadviseerd heeft van harte bedanken voor de genomen moeite.

Lowflyer

31 aug 2006 20:22

lowflyer schreef:Alleen trekt hij bij hard remmen nog iets naar links. Hoop met uitlijnen hier de laatste hobbel mee genomen te hebben naar het ultieme 'gelowfly'.




Ik wil niet pessimistisch overkomen maar ik denk niet dat je scheefremmen in de uitlijning moet zoeken.

31 aug 2006 21:13

Das niet pessimistisch maar blijkbaar de ervaring van de specialist, hoef je je niet voor te schamen hoor!

Hoor altijd graag in welke hoek ik de klappen (kosten) moet verwachten. Dus schroom niet met het aandragen van waarschijnlijke oorzaken.

Lowflyer

17 okt 2008 17:13

2 Jaar later!

Het trillen bij het remmen is weer terug, balen maar het is niet anders. Zal er aan moeten geloven en dus voor een flinke som schijven moeten kopen (geloof zo'n 800 US dollar).

Alvorens ik de bestelling plaats graag toch nog wat advies. Heb vandaag de voorwielen gedemonteerd en kwam erachter dat de schijf niet vrij in de remklauw draait, loopt dus aan op 1 punt. Handmatig kan ik de schijf wel doordraaien maar er is geen sprake van 'vrije loop'.

Heb ik kromme schijven en dus heeft het afdraaien slechts tijdelijk geholpen?

Wie iets weet roept maar!

19 okt 2008 17:09

Komen de remblokken wel voldoende vrij ??

$ 800,- ???? Als ik jou was zou ik Alpo in Haarlem 'ns effe bellen of bij Renntech (Erwin) informeren.....
Plaats een reactie