Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

ET-waarde 911 1989

31 jul 2006 22:24

Deze vraag zal wel vaker gesteld zijn, maar ik wil het toch graag weten.

Kan iemand mij vertellen wat de originele ET-waarde van VOOR en ACHTER is voor een Porsche 911 van 1989.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar deze Posrsche is voorzien van 964 uitterlijk.

Alvast bedankt.

01 aug 2006 8:52

Op de site van Porsche Owners Club Germany is dit soort info te vinden.

02 aug 2006 23:43

1989 was het jaar van een modelwisseling met verschillende ET waarden; in dat jaar zijn zowel de 3.2 als de 964 geleverd.
Overigens is de ET waarde ook verschillend per velgbreedte op dezelfde auto.
Verwijzing naar de Duitse clubsiteis een hele goeie...

Re: ET-waarde 911 1989

02 aug 2006 23:45

MR-911 CABRIO schreef:Ik weet niet of het uitmaakt, maar deze Posrsche is voorzien van 964 uitterlijk.


Je geeft hier hopelijk toch niet mee aan dat het in werkerlijheid een 3.2 is :?:

02 aug 2006 23:47

jawel, zie voorsteltopic inzake verwarming.

02 aug 2006 23:49

horn schreef:jawel, zie voorsteltopic inzake verwarming.


.... jaja .... maar ook pas halverwege :roll: :wink:

ET waarde

07 aug 2006 22:26

De ET waarde vooraan is ET23
Achteraan is dit ET15
greetz , Harald

Re: ET waarde

08 aug 2006 11:16

er is geen standaard et waarde voor een auto
is o.a. afhankelijk van de breedte van de velgen
(7 of 8J velgen met de zelfde et waarde passen heel anders onder een auto)
er is dus niet 1 antwoord op je vraag...

08 aug 2006 11:25

Ok, bedankt voor de antwoorden.

Het is dus een kwestie van eronder zetten en kijken hoe groot de spacer moet zijn om te kijken hoe de band/velg eronder staat.

08 aug 2006 13:07

Jeroen heeft uiteraard(..) gelijk.

Enkele adviezen van Porsche voor de auto staan overigens doodgewoon in de handleiding, voor diverse velgdiameters.
Maar jij bent niet de eerste die hier eerst vraagt :wink:

MR-911 CABRIO schreef:...kwestie van eronder zetten en kijken hoe groot de spacer moet zijn om te kijken hoe de band/velg eronder staat.

Het is niet alleen een optische kwestie :idea: Het wiel kan aanlopen tegen diverse delen van de P., onder wisselende omstandigheden van in-/uitveren en sturen :!:
Plaats een reactie