Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

banden merk

17 aug 2006 14:19

Wie zou mij kunnen adviseren over het banden merk wat ik moet kiezen voor mijn Porsche 930?
Of wie heeft er goede ervaring met een bepaald merk?
245 /45 /v16 achter...
Of ligt het allemaal redelijk bij elkaar..
Ik zag wel dat er aardig wat prijsverschillen zijn..

17 aug 2006 15:05

Continental/Michelin/Pirelli/Bridgestone, in alfabetische volgorde :P

Verder afhankelijk van beschikbaarheid van de bandenmaat :idea:

17 aug 2006 15:39

Paul,

Was nooit zo'n voorstander van conti's, maar volgens zeggen zijn ze veel beter geworden :idea:

17 aug 2006 16:04

Een bandenmerk is nogal erg persoonlijk.
Ik heb een voorkeur voor Pirelli maar ben ook steeds erg tevreden geweest over Yokohama en Dunlop.
Met Uniroyal , Falken en Continental heb ik minder goede ervaringen.
No name banden (ok , ze hebben wel een naam) zoals Onkio, Sumyo , Nangkang , Hangkook en weet ik veel welke er nog zijn , komen er bij mij NOOIT op.
Maar zoals gezegd , dit is zeer persoonlijk

17 aug 2006 16:14

ik ga de volgende keer voor bridstone hoor je hele goede verhalen over van de porsche rijders.
ik heb nu fulda en moet zeggen dat die ook heel goed zijn.maar geen n-codering.

anton64

17 aug 2006 16:21

Als heel goed betaalbaar alternatief zou ik Toyo Proxes T1-R aan kunnen raden. Ze bevallen mij heel erg goed :!:

Re: banden merk

17 aug 2006 16:54

Blauwe Kikker schreef:Wie zou mij kunnen adviseren over het banden merk wat ik moet kiezen voor mijn Porsche 930?


Met deze vraag kun je alle kanten op.

Wat vind jij belangrijke eigenschappen voor een band? Zoek je sportiviteit of meer comfort? Zijn droogweereigenschappen heel belangrijk, of zoek je meer all-round? Wat is jouw rijstijl?

17 aug 2006 16:59

Advies van een andere 930 bezitter, ga voor de conti's, goeie prijs/kwaliteit verhouding, heb ze zelf ook op de turbo.

17 aug 2006 17:04

Mee eens, heb overigens géén turbo. Het nadeel van de Conti's vind ik wel dat ze, na een paar dagen stilstand, op het loopvlak wat afgeplat worden. Als je daarna gaat rijden voelt het wat "hobbelig" aan. Als de banden op temperatuur zijn is het weer over.

17 aug 2006 17:16

Thanks voor al uw meningen en adviezen...
Ik denk dat ik voor het 930 advies ga....

17 aug 2006 17:17

:thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: .

17 aug 2006 17:27

Blauwe Kikker schreef:Thanks voor al uw meningen en adviezen...
Ik denk dat ik voor het 930 advies ga....


Zo lang je dan maar niet de sportcontact 3 neemt... De SC 2 is beter.

En Conti's zou ik niet nemen zonder N-codering.

17 aug 2006 17:41

Ik heb er net (weer) Pirelli P7000 op. Hele goed grip en een rustige band. Ze worden (heb ik begrepen) niet veel meer geleverd, maar mijn vermogen kan ik er goed op kwijt

17 aug 2006 17:42

Natuurlijk wel met N-codering :lol:

17 aug 2006 18:06

Devils son schreef:
Blauwe Kikker schreef:Thanks voor al uw meningen en adviezen...
Ik denk dat ik voor het 930 advies ga....


Zo lang je dan maar niet de sportcontact 3 neemt... De SC 2 is beter.

En Conti's zou ik niet nemen zonder N-codering.


Inderdaad de SC2 nemen, die hebben ook N codering en ook geen problemen met het vermogen.

17 aug 2006 19:00

Ben ook zeer tevreden over Toyo Proxes.Lekker stugge en comfortabele band

17 aug 2006 19:13

Nu liggen er michelens onder, maar zonder N-codering volgens mij, maar 't vermogen van onze p is dan ook veel minder.

Van te voren lagen er TOYO's op, maar als we 120 reden hobbelden we gewoon uit die auto (zelfs nog laten uitlijnen/balanceren/uitwegen).
Er zaten ook platte kanten op, maar dat hoeft niet perse aan de kwaliteit van de banden te hebben gelegen.

17 aug 2006 22:19

Het is naar mijn mening idd een persoonlijke voorkeur, e.e.a. afhankelijk van merk/type auto, vermogen, rijstijl, mooi/slecht weerrijden en niet te vergeten: het oog wil ook wat!
Persoonlijk rijdt ik al 48 jaar op Michelen's(naar alle tevredenheid), alleen met de Porsche op Pirelli's(N-codering). Elk bandenmerk heeft z'n voor-/nadeel, hierin moet je een goed compromis in proberen te vinden, zodat
je een goede band voor een aantrekkelijke prijs kunt bemachtigen.
Sukses met de keuze en aanschaf.

17 aug 2006 23:32

Thomas Verheijen schreef:Nu liggen er michelens onder, maar zonder N-codering volgens mij, maar 't vermogen van onze p is dan ook veel minder.


Voor de echte klassiekers heeft een N-codering sowieso geen enkele toegevoegde waarde.

17 aug 2006 23:35

Shark schreef:Als heel goed betaalbaar alternatief zou ik Toyo Proxes aan kunnen raden. Ze bevallen mij heel erg goed :!:



Had er zelf voorheen ook Toyo's onder .... totdat deze niet meer met N-Codering leverbaar waren :roll:

Heb er nu Conti's onder :arrow: redelijke band voor een redelijke prijs :wink:

18 aug 2006 1:15

Heb er nu Bridgestones onder :arrow: goede band voor een goede prijs :wink:

12 sep 2006 20:47

Rob, daar we gelijke auto's rijden ( 996 C2 ) : Ik ben dit najaar ook aan nieuwe ( achterbanden ) toe - na 15000km Conti's - Valt gezien de reacties hier dus nog wel mee, de slijtageslag, maar ik ben overwegend een redelijk rustige tourrijder. Heb je ervaring met Conti's en waarom bevallen de Bridg's je beter ? Slijtvaster ?

12 sep 2006 20:56

ik heb ook toyo's en ben er zeer tevreden over.

12 sep 2006 21:02

Pirelli P6000; voor een 3.2 een puike band voor een prima prijs.
en aangeraden door kenners

12 sep 2006 21:08

Ha, die 911-Lover;

Van Onkyo's weet ik alleen dat ze enorme herrie kunnen maken....


:)
Plaats een reactie