Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
paul,
de afgebeelde stabi is een verstelbaar exemplaar
op de stabisteun zit een aluminium "lagerblok" gemonteerd (ipv van het standaard rubber met montage klem) waar de stabi in draait (daar zit meestal een teflon bus in)
de metalen ring die je om de stabi ziet zitten is om te voorkomen dat de stabi van links naar rechts kan bewegen
over deze constructie hoef je je overigens geen zorgen te maken...
de ontwerper/maker van dit onderdeel is o.a. engineer geweest bij diverse indy-cart en lemans teams
als je je zorgen maakt over corrosie onder de gelaste delen, zou je e.e.a. eerst in een doorlasbare zink primer kunnen zetten...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 aug 2005 18:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Jeroen,
dank voor de duidelijke toelichting.
V.w.b. je bovenstaande opm.: dat gaat dan nog steeds over "deze" kant van de plaat en niet over de "andere"; en roest vreet uiteraard ook lekker door een plaat. LEKKER
Deze toepassing gaat dus inderdaad blijkbaar over race toepassing en daarbij is de auto meestal al door andere oorzaken versleten, voordat de roest heeft kunnen toeslaan
|
13 aug 2005 20:23 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: Bezwaar in beeld, en ?
Vind het voor de racerij en knutselaars perfect maar voor een een P die origineel moet/dient te blijven [volgens de huidige en volgende eigenaren] lijkt het nergens op..en daar komt IMHO weer
_________________________________________ t beste maar weer...
|
13 aug 2005 21:02 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Niet helemaal begrepen hè? Het originele steuntje lijkt nergens op
Maarrûh Pietje... ga lekker je vario-cam poetsen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 aug 2005 2:11 |
|
|
Anonymous
|
He, gezellig.
|
14 aug 2005 14:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Jammer wel, dat Jeroen de indruk wekt niet de HELE reactie van onze ome te hebben gelezen, speciaal het toch wel opvallend gele stuk
Oh: en de motor van de mooiste 993 die bestaat heeft geen vario-cam, maar iets wat er qua naam op lijkt, maar qua functie heel anders werkt
|
14 aug 2005 18:08 |
|
|
horn
PF #57
|
vandaar ook de opmerking van de eikel, door een eerdere meervoudige dwaling van ome Piet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2005 18:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
14 aug 2005 19:00 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Paul, je maakt je zorgen om niks...
Hoe dacht je dat al het originele laswerk er "van binnen" uitziet?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 aug 2005 19:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hoe dacht je dat dat binnenwerk in de fabriek wordt behandeld
Vast ook wel eens de complete carrosserie in een dompelbad zien onderduiken
Wordt die behandeling ook gedaan na deze laspartij
Ik zou me daar wel zorgen over maken
|
14 aug 2005 21:28 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
wel eens een 35 jaar oude las gezien (van binnen uit) op ongegalvaniseerd plaatwerk?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 aug 2005 23:43 |
|
|