Re: trillende 997 4s bij 80 km/u geschil met Autotrust....
Tja..... Dit is wat ze schrijven..... Zoals ik al zei, keurig netjes, en ik geloof ook echt dat ze t zonder meer wel hadden betaald als de expert de trilling goed had gevoeld.....
Neemt idd niet weg dat PCA toch idd wel als expert gezien mag worden ja.... Goed punt
"
Goedemiddag Dennis,
Ik heb de zaak hier even intern besproken. Ook mijn meerdere is van mening dat er momenteel nog geen sprake is van een defect. Een ‘lichte trilling’ bij 80 km/h zoals de expert het omschrijft is voor ons nu geen reden om deze te vervangen voor nieuw. De klacht is naar onze mening nog te pril.
3.7. Indien een onderdeel normaal functioneert, zal deze niet worden
vervangen of gerepareerd. Indien er sprake is van (bij)geluid of veranderende
eigenschappen is dat geen aanleiding voor reparatie indien er geen sprake
is van een defect.
http://www.autotrust-garantievoorwaarde ... 14-Web.pdf Derhalve blijf ik bij de afwijzing. Wanneer de klachten duidelijk merkbaar waren geweest was het absoluut geen issue geweest, maar hier kunnen we niet in meegaan. Hopende op je begrip hiervoor.
"
voor de volledigheid ook nog even de text van de expert:
De klacht werd tijdens 2 proefritten door mij aanvankelijk niet waargenomen. Echter nadat ik aan de rechterzijde plaatsnam en de receptionist reed rond de bedoelde snelheid, kon ik met een vinger zachtjes tegen stuur gedrukt "iets "voelen"
Rond deze snelheid kreeg ik wel het gevoel dat de auto op enigzins gecupte banden reed, het geen niet het geval is."
en zijn overwegingen...
"
Na het vervangen van de assen was de berijdersklacht grotendeels opgelost. De trilling in het stuur wordt door berijder als irritant ervaren.
De 1e proefrit deed ik samen met een receptionist, waarbij ik reed, op mijn vraag of hij eens wilde rijden zodat ik kon ervaren wat hij ervaarde wilde hij niet ingaan omdat het voor hem duidelijk was. Daarna met de ASM gereden die de klacht opriep kon ik volgens bovenstaade de genoemde klacht waarnemen.
Garage heeft tussenassen een aandrijfassen losgenomen om afzonderlijk te rijden om zodoende de locatie van het euvel vast te kunnen stellen. Aan de magneet van het aftapstopje van het voorste diffentieel werd, volgens zeggen ijzervijlsel aangetroffen.
Overwegingen en Conclusies
De klacht werd door mijn niet als zodanig als trillen waargenomen, zeker is dat er geen sprake is van een defect.
Het ijzervijlsel aan de magneet is een veel voorkomend verschijnsel in een differentieel, en geen reden deze hiervoor te vervangen"
nou, dat is zo'n beetje t verhaal jongens.....