Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:29

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
trillende 997 4s bij 80 km/u geschil met Autotrust.... 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: trillende 997 4s bij 80 km/u Oorzaak Nu echt! Gevonden??
kan autotrust je niet gewoon een nieuwe geven? ben je gelijk van alle gezeik af :cheesy:

29 nov 2014 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Dat is niet best zo'n storing, als ze maar achter je blijven staan :wink:
Lijkt toch wel zoiets als dat van LeoH, erg kostbaar :scratch:

29 nov 2014 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Zit nu toch al op zo'n 9000€ idd, die laatste tikt lekker aan! Ik heb mn autotrust verzekering er wel uit voor de komende vijf jaar dus.....
Hoop echt dat t nu opgelost is want die trilling verpest t rij plezier volledig!
Woensdag as schijnt de auto klaar te zijn...

29 nov 2014 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Das ff lekker..... De expert van autotrust vindt de trilling wel meevallen, hij voelt wel een trilling "als of de banden gecupt zijn" Constateert vervolgens dat ze dat niet zijn.... En stelt dat het voor diff niet defect is..... HUH????
Gevolg: Claim afgewezen...

Ik begrijp er helemaal niets van want in het verleden heeft Autotrust zich super betrouwbaar en eerlijk gedragen,
misschien dat het probleem zich eigenlijk alleen maar manifesteert door de mening van de expert, en is t eigenlijk wel logisch dat Autotrust daarop vaart....

Baal ervan, heeft iemand hier ervaring met autotrust, en dan in het bijzonder op het gebied van geschillen bij claims?
Ga t wel aanvechten denk ik.....

Laatst bijgewerkt door snackjack911 op 19 nov 2016 23:21, in totaal 2 keer bewerkt.

02 dec 2014 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: trillende 997 4s bij 80 km/u geschil met Autotrust....
Jammer dit... zou even het antwoord op de mail van PCA afwachten en evt met hen overleggen vwb vervolgstappen.

02 dec 2014 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij PCA begrijpen ze het ook niet.... Ik denk dat t m echt in de mening van de expert zit, ga m morgen anders maar s bellen...

02 dec 2014 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Is er geen mogelijkheid om een second opion te vragen bij Autotrust?

02 dec 2014 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Weet ik eigenlijk niet... Kan er niets over vinden op t web.... Heb ze wel gevraagd wat mn mogelijkheden zijn, hoor ik waarschijnlijk donderdag. Medewerker was pas donderdag weer aanwezig....

02 dec 2014 20:24
Profiel
Moderator
PF #57
ook een rechtsbijstands verzekering toevallig (en dan niet bij Autotrust...)?

02 dec 2014 21:58
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
dennisvdw schreef:
Bij PCA begrijpen ze het ook niet.... Ik denk dat t m echt in de mening van de expert zit, ga m morgen anders maar s bellen...
Wie is er nou daadwerkelijk "de expert" en wat zijn de voorwaarden van de verzekering?
De diagnose is toch gesteld door (naar mijn mening ) de echte expert PCA.
Lijkt me dat ze daar moeilijk omheen kunnen.

02 dec 2014 22:03
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Mss niet lang genoeg premie betaald,........

02 dec 2014 22:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Heb ik hoor, een hele goede zelfs.... Kan me alleen niet voorstellen dat ik die nodig zou hebben, had echt rotsvast vertrouwen in Autotrust, heb ik ook op verschillende fora gemeld gedsiederrie.... Voelt als soort van verraad om ze een advocaat op hun dak te sturen, mensen bij Autotrust zijn super vriendelijk, en ze hebben tot nu toe alles keurig betaald, ook bij een probleem met de Benz van mn meisje..... In die zaak is dezelfde expert wezen kijken die nu bij mn P is geweest, en die expert kwam eveneens heel integer over.... Geloof ook zeker dat deze expert echt gelooft dat er maar een klein trilkinkje in de auto zit hoor.... Dat klopt alleen niet... Ik hoop dus dattie nog even de moeite neemt om samen met mij te gaan rijden...

desalniettemin,

Wat me dwars zit is dat de mening van de dealer er klaarblijkelijk niet toe doet.... Ik heb PCA om een volledig objectieve mening gevraagd, en die ook gekregen, de auto functioneert niet naar behoren....

Nou ja, misschien moet ik mn verlies maar nemen, iedereen heeft recht om een keer een fout te maken, ook experts/Autotrust...... :bang:

Leg ik gewoon zelf die 4500 eutjes neer..... Zucht.... :scratch:

02 dec 2014 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Tja..... Dit is wat ze schrijven..... Zoals ik al zei, keurig netjes, en ik geloof ook echt dat ze t zonder meer wel hadden betaald als de expert de trilling goed had gevoeld.....
Neemt idd niet weg dat PCA toch idd wel als expert gezien mag worden ja.... Goed punt

"
Goedemiddag Dennis,

Ik heb de zaak hier even intern besproken. Ook mijn meerdere is van mening dat er momenteel nog geen sprake is van een defect. Een ‘lichte trilling’ bij 80 km/h zoals de expert het omschrijft is voor ons nu geen reden om deze te vervangen voor nieuw. De klacht is naar onze mening nog te pril.

3.7. Indien een onderdeel normaal functioneert, zal deze niet worden
vervangen of gerepareerd. Indien er sprake is van (bij)geluid of veranderende
eigenschappen is dat geen aanleiding voor reparatie indien er geen sprake
is van een defect.

http://www.autotrust-garantievoorwaarde ... 14-Web.pdf

Derhalve blijf ik bij de afwijzing. Wanneer de klachten duidelijk merkbaar waren geweest was het absoluut geen issue geweest, maar hier kunnen we niet in meegaan. Hopende op je begrip hiervoor.
"

voor de volledigheid ook nog even de text van de expert:

De klacht werd tijdens 2 proefritten door mij aanvankelijk niet waargenomen. Echter nadat ik aan de rechterzijde plaatsnam en de receptionist reed rond de bedoelde snelheid, kon ik met een vinger zachtjes tegen stuur gedrukt "iets "voelen"
Rond deze snelheid kreeg ik wel het gevoel dat de auto op enigzins gecupte banden reed, het geen niet het geval is."

en zijn overwegingen...
"
Na het vervangen van de assen was de berijdersklacht grotendeels opgelost. De trilling in het stuur wordt door berijder als irritant ervaren.
De 1e proefrit deed ik samen met een receptionist, waarbij ik reed, op mijn vraag of hij eens wilde rijden zodat ik kon ervaren wat hij ervaarde wilde hij niet ingaan omdat het voor hem duidelijk was. Daarna met de ASM gereden die de klacht opriep kon ik volgens bovenstaade de genoemde klacht waarnemen.
Garage heeft tussenassen een aandrijfassen losgenomen om afzonderlijk te rijden om zodoende de locatie van het euvel vast te kunnen stellen. Aan de magneet van het aftapstopje van het voorste diffentieel werd, volgens zeggen ijzervijlsel aangetroffen.
Overwegingen en Conclusies
De klacht werd door mijn niet als zodanig als trillen waargenomen, zeker is dat er geen sprake is van een defect.
Het ijzervijlsel aan de magneet is een veel voorkomend verschijnsel in een differentieel, en geen reden deze hiervoor te vervangen"

nou, dat is zo'n beetje t verhaal jongens.....

02 dec 2014 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
trouwens ook nog wel een vraag, of t normaal is dat er allemaal ijzervijlsel in de olie zit van een 997 4s voor diff die 85.000 km heeft gelopen....

02 dec 2014 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
De autotrust jongens zijn toch ook gekke henkie niet? Eerst 4000 voor iets dat het later niet blijkt te zijn, en dan nog eens 5000 voor een diff waarvan de dealer zegt dat dit het nu wel is. Of neem jij zelf de kosten op je als deze dingen het probleem niet blijken op te lossen, maar je dan wel nieuwe onderdelen op je auto hebt die natuurlijk niet meer gedemonteerd worden?

Geen wonder dat de mannen bij de Porsche dealer zo hard hun best doen om het probleem op te lossen. Zou ik ook doen met een klant die het volle pond bij een partij kan declareren. Moet je eens proberen om de deal met ze te maken dat je alleen hoeft te betalen als het probleem opgelost wordt.

Overigens kan ik me helemaal indenken dat een trillend stuur je irriteert, ik zou er ook niet tegen kunnen. Het heeft mij ook twee jaar en een paar duizend euro gekost voor mijn 964 stuurde zoals ik wilde, maar die betaalde ik zelf. Het gemak waarmee je de duizenden euro's in dit traject bij autotrust neerlegt komt mij wat gemakkelijk voor.

03 dec 2014 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
hi Frank,

Tja, zo zou je het ook kunnen zien natuurlijk. Ik probeer het zo objectief mogelijk te benaderen hoor, de eerste 4000 euro zat in een versleten draagarm rubber, was dus aantoonbaar niet goed en dus verzekerd ... en een versleten aandrijfas, eveneens aantoonbaar niet goed en dus verzekerd....
Niets gemakkelijk aan toch?
PCA werkt super goed mee, ze hebben duizenden euro's aan uren niet gedeclareerd, omdat ze de klacht niet helemaal op konden lossen en zijn dus blijven zoeken...
Vind ik top, super goede service!

Maar wat is jou visie dan? Zou ik dus een defect, dat verzekerd is omdat ik relaxed wil rijden, maar zelf moeten oplossen omdat het mijn geld niet is dat uitgegeven wordt? Dat is toch het idee van verzekeren?

Maar goed, Autotrust heeft idd keurig de eerste twee rekeningen geaccordeerd, dat is zeker waar....
verfrissende kijk heb je op de zaak Frank!

03 dec 2014 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Kun je geen 2nd opinion via Autotrust aanvragen van een andere expert die meer Porsche ervaring heeft ?

Dan drijf je het niet op de spits en blijft de discussie open.
Kun je voorstellen dat jij de expert betaald en zij de expert met aantoonbare Porsche ervaring mogen uitzoeken ...
In dien de expert jouw (en PCA) verhaal bevestigd heb je een case en anders laat je 't rusten.

08 dec 2014 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911, 993 S 1997
nijmegen
check de remschijven

08 dec 2014 14:23
Profiel
Moderator
PF #57
Dat had je al gezegd. Zie de reacties daarop. :idea:

08 dec 2014 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
@toon, goed idee eigenlijk, ga ik idd voorstellen, eerst ff opleiding afronden, ga er na 22 dec weer mee verder....
@willemnijmegen, is t niet, pca heeft t voordiff verwijderd en toen trilde de P helemaal niet meer.... Als t de schijven zouden zijn geweest dan had de auto nog wel moeten trillen....

09 dec 2014 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
horn schreef:
ook een rechtsbijstands verzekering toevallig (en dan niet bij Autotrust...)?

dennisvdw schreef:
Heb ik hoor, een hele goede zelfs.... Kan me alleen niet voorstellen dat ik die nodig zou hebben.

Waarom niet gewoon je rechtsbijstand verzekering inschakelen? (ook al zijn in jouw ogen de mensen bij Autotrust zijn super vriendelijk. Het blijven verzekeraars en die zijn net zoals bankiers ...............)

09 dec 2014 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat wordt t misschien ook wel, maar dat kost een hoop negatieve energie en t zou mooi zijn als dat voorkomen kan worden. Zou me in dat geval ook even moeten inlezen en daar heb ik nu ff de tijd niet voor....

09 dec 2014 19:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2