koppelings ondersteuning 997 T 2007 werkt niet meer
Vanwege speling in een binnen-stuurkogel gewricht van m'n 997 t 2007 het stuurhuis verwijderd. Na montage stuurhuis en bijvullen hydraulische vloeistof (motor reservoir), motor gestart en na 1 a 2 seconden weer uitgezet, nivo gecontroleerd, en zonodig bijgevuld. motor weer gestart enz. Dit enige malen herhaald tot nivo constant bleef. Daarna stuur links-rechts een aantal malen en daarna links en rechts in de aanslag. Nivo regelmatig gecontroleerd.
Sturen is weer als vanouds!
Wat nu niet meer als vanouds werkt is de hydraulische koppelings ondersteuning. Volgens voorschrift zou bij uitgeschakelde motor het koppelings pedaal ca. 20 maal met ondersteuning ingetrapt moeten kunnen worden. Bij mij is direct na uitschakelen van de motor de ondersteuning weg. Bij draaiende motor is er wel ondersteuning echter bij 2 maal snel achter elkaar intrappen van het koppelingspedaal wordt de ondersteuning minder.
Het ontluchten volgens handboek van het koppelings ondersteunings circuit heeft niets opgelevert.
Volgens het handboek moet in mijn geval het reservoir en/of het drukvat worden vervangen. Echter ik denk (hoop) dat deze niet defect zijn of ze moeten defect zijn geraakt door een foutieve handelwijze.
Mijn vragen aan jullie:
- heb ik foutief gehandeld?
- wat is er mogelijk defect geraakt?
Groet en bij voorbaat dank
Hans
Om dit verhaal wat op te leuken een foto van het stuurhuis en spoorstangen toegevoegd