Auteur |
Bericht |
Ron Zwart
928 S4't Zand
|
Voorremmen na even rijden muurvast
De voorremmen van mijn 928 s4 staan na even rijden muurvast. Even ontluchten en het herhaald zich. Heeft iemand dat al eens meegemaakt? Is dat de hoofdremcilinder?
|
05 aug 2016 12:50 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Voorremmen na even rijden muurvast
Geïmplodeerde remslangen. Je drukt de olie er wel door bij remmen, maar de rubbers die je remzuiger weer iets los van de schijf trekken hebben niet zoveel kracht om het remvloeistof door de verstopte remslang te drukken. Bij ontluchten stroomt het vloeistof wel weg, dus zo goed als zeker dat dit het probleem is..... Dus nieuwe remslangen monteren
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
05 aug 2016 13:05 |
|
|
Ron Zwart
928 S4't Zand
|
Bedankt voor het snelle antwoord! Gaan ze alle twee slangen gelijktijdig? Beide kanten staan muurvast. Als ik links of rechts ontlucht gaan ze alle twee remklauwen los.
|
05 aug 2016 13:29 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Zou goed kunnen hoor: Kromme van Gauss als basis. Als ik bij één paar sokken en gat erin heb, volgen de rest meestal snel.
_________________________________________ Mvg,
René
|
05 aug 2016 15:14 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Gewoon beide vervangen.. dingen kosten niets... Ook heel makkelijk te checken... alle blokken eruit van één klauw. Dan proberen één zuiger terug te drukken. Als de olie niet terug kan naar het reservoir dan zal een andere zuiger eruit komen...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 15 aug 2016 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 aug 2016 10:58 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
kan natuurlijk ook zijn dat je compensatiegaatje van de hrc niet goed vrijkomt doordat de stang tussen pedaal en cilinder langer is geworden.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
15 aug 2016 12:30 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Ja, wel eens meegemaakt. Controleer je pedaal eens of die niet zakt door een kapotte of lamme veer die je pedaal omhoog houd. Blokken slijten dan aan aan op de schijf, olie wordt heet, zet uit en je remmen slaan hardstikke vast.
|
15 aug 2016 15:41 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Bij 1 van de 2 sokken bedoel je zeker ?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
16 aug 2016 21:54 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Als je remslangen vervangen (wat de meest voor de hand liggende oorzaak is) niet helpt kijk dan ook nog even naar de ontvluchting van je remvloeistofreservoir. Ik heb 1 keer meegemaakt dat de dop vervangen was door eentje zonder ontluchtingsgaatje wat ook vastslaande remmen opleverde. Dit was overigens een een alfa uit 1959...
Gr Gijs.
|
16 aug 2016 22:39 |
|
|
Casss
|
ben benieuwd naar foto's van je 928
|
16 aug 2016 22:49 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Nee hij koopt ze per set van 5 en draagt ze allemaal even vaak
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
17 aug 2016 9:14 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Al mijn sokken hebben gaten.....anders kan ik ze niet aantrekken. sry voor het vervuilen vh topic
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
17 aug 2016 9:25 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
sokken is wel heel erg jaren 80....
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
17 aug 2016 9:56 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Zou van de TS nog wel graag horen wat nu de oplossing was....
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
18 aug 2016 21:18 |
|
|
Ron Zwart
928 S4't Zand
|
Slangen waren het niet. Bij de hoofdremcilinder kwam de retour niet vrij. Allen bedankt voor het meedenken!
|
26 sep 2016 15:11 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Compensatiegaatje dus
|
26 sep 2016 16:16 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Haha... maar het was met jouw uitleg nog steeds een raadsel hoor... Compensatie gaatje, HRC, stang...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
26 sep 2016 16:52 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Helemaal niet :.....van je pedaal loopt een stang naar de hoofdremcilinder die je langer of korter kunt maken door de borgmoer los te draaien en de stang tte verdraaien. Maar ja ......als ik dat allemaal uit moet gaan leggen, dan kun je er beter van afblijven.
|
30 sep 2016 17:52 |
|
|