Mocht iemand op zoek zijn naar een adresje voor het reviseren van zijn voorste diff van een 996 (TT), stuur me dan een PB. Bij Porsche kost het rond de 5k en wisselen ze het hele diff voor een nieuwe / ruildeel.
Mijn garage repareert het gewoon met nieuwe lagers voor fractie van dit bedrag. Er zijn er maar weinig die dit kunnen / durven.
Kan inmiddels uit ervaring (> 10.000 km) zeggen dat het prima gemaakt is.
06 sep 2015 21:16
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
Doen ze dit ook voor de 993TT?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
06 sep 2015 21:33
Prix
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
Hans, kan je mij ook naam en plaats geven van die garage die zo'n revisie van het voordifferentieel kan uitvoeren? Dank alvast
20 aug 2016 0:21
964hans
997.2 turbo S
993 4S
Boekelo
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
Heb zelf lagers en olie keerringen vervangen van 993C4. Het uit/in bouwen van het differentieel was het meeste werk.
gr Hans
20 aug 2016 10:56
Prix
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
Ik heb zelf een 996 turbo. Volgens mijn garage (Porsche specialist) zijn er geen onderdelen te krijgen om te kunnen reviseren
20 aug 2016 12:32
964hans
997.2 turbo S
993 4S
Boekelo
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
Hallo Prix,
Voor Porsche is het diff muv olie keerringen en wat ander klein grut een Black Box
Alle lagers uit m'n 993 diff waren, weliswaar met enige inspanning, verkrijgbaar!! Voor jouw 996 T ga ik van uit ook. Om er achter te komen welke lagers toegepast zijn zul je het diff moeten openen. Het uitbouwen van een 997 T mk1 voor diff is aanzienlijk eenvoudiger dan bij de 993C4. Mogelijk geldt dat voor de 996 T ook.
Succes Hans
20 aug 2016 13:55
964hans
997.2 turbo S
993 4S
Boekelo
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
De lagers uit het 993c4 voor-diff
20 aug 2016 14:22
Hans44
Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)
Ik zou de Porsche "specialist" dan maar overslaan Lagers etc. liggen vaak bij de onderdelenspeciaalzaak gewoon op de plank. Het zit 'm vooral in het kunstje om eea uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Daar is wat speciaal (gemaakt) gereedschap voor nodig en behoorlijk wat handigheid / kennis van differentielen. Bij mijn 996 TT is het iig perfect gelukt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum