Auteur |
Bericht |
Chris_fst
Maldegem
|
Velgbouten
Hallo
Mijn vader heeft een Porsche Boxster gekocht maar zijn velgbouten zijn roestig; nu zou ik die willen vervangen als verrassing maar kan er iemand mij zeggen welke ik moet nemen.
Zijn dus de middelste 5 bouten die ik wil vervangen.
En hoeveel die kosten?
Is dat met anti-diefstal?
Vriendelijke groeten
Chris
|
19 aug 2005 15:02 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
19 aug 2005 15:07 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Velgbouten
Geen wonder dat ze roestig zijn .....(flauw..)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
Laatst bijgewerkt door Marcel op 19 aug 2005 15:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2005 15:08 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Velgbouten
1 van de 5 is inderdaad een antidiefstal bout. Er zijn 18 verschillende types geloof ik. In het boekje staat op de sticker waar ook de andere wagengegevens op staan welke je moet hebben. Bel Pon in Leusden maar, die kunnen de vast wel vertellen wat die bouten kosten. Anders gewoon die antidiefstal bout meenemen naar Pon, kunnen je wel vertellen welke het is...
|
19 aug 2005 15:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad ..... het is me nooit opgevallen dat de bouten bij de velgen van een Boxster op een rijtje zitten i.p.v. in een "cirkel".
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 aug 2005 15:30 |
|
|
horn
PF #57
|
wat zijn jullie een stel flauwerikken. Er zitten er 5 in een rijtje om het midden heen, derhalve de 'middelste' bouten.
Enfin, hier kan je ze gewoon bestellen, maar ik maak me sterk dat bijv. Renntech ze je ook zo kan leveren, wellicht zelfs uit voorraad...
Even checken of je vader geen spacers heeft en dus wellicht langere bouten nodig heeft.
Je kan ook eventueel chromen of zwarte covers bestellen voor de Boxster.
Zie je ook niet dat er één bout (je slotbout) anders is. En het is goedkoper... (blijf hollander...)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2005 15:57 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Re: Velgbouten
Bel gewoon even naar een Porschespecialist bij jullie in de buurt, die kunnen je het zo vertellen en sturen ze waarschijnlijk nog voor je op ook.
|
19 aug 2005 15:59 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Velgbouten
Dat snap ik niet, want velgbouten (of waren het misschien toch velgmoeren?) zijn volgens mij van lichtmetaal en dat roest niet. Hooguit gaat de zwarting eraf?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 19 aug 2005 22:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2005 19:56 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Velgbouten
De wielbouten zijn van verzinkt ijzer en roesten vaak na een paar jaar.
Een complete set kost Eur 129,- inclusief slotbouten en 16 stuks zonder slotbouten kosten Eur 75.-
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 aug 2005 22:40 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Velgbouten
Dan zijn dat andere dingen dan waar ik het over heb, want die wegen niks en moeten dus van aluminium o.i.d. zijn: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7974511383&ssPageName=ADME:B:EOAB:NL:6
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
19 aug 2005 22:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Velgbouten
tot 98: moeren
na 98: bouten
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2005 23:59 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Re: Velgbouten
Die lichte bouten vind ik persoonlijk niks, je moet er constant op letten dat als bv. je bandenboer oid je wiel eraf gaat halen dat ze dat NIET met een luchtslang doen, draaien ze zo aan gort...en dan.....
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
23 aug 2005 19:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Velgbouten
Nou begrijp ik er niks meer van
Als je moeren hebt, zijn die toch altijd van lichtmetaal en heb je toch niks te kiezen!?
Of zijn er ook mensen die hun Fuchsen met stalen moeren vastzetten?
En wat blijft er dan van die Fuchsen over als de stalen moeren wel met een luchttol (mogen) worden los/vastgedraaid
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 aug 2005 20:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Velgbouten
Mss los- maar NOOIT vast draaien met een luchtsleutel
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 aug 2005 21:02 |
|
|
Karrera
Niederlande
|
Wielmoeren ken ik doorgaans in drie soorten. Licht metaal zilver (ongecoat) of zwart, en in staal, die trouwens hetzelfde zijn als een ouder Volkswagen bus. M14x1.5 dacht ik. De stalen moeren worden gebruikt op stalen velgen, maar ook om spacers te monteren. Porsche Motorsport gebruikt ze graag IPV de licht metalen uitvoering.
Wielbouten ken ik in twee soorten, bepaalde 924's even daargelaten. Met een geelachtige ring, de standaard maat, en met een rode ring, 5mm langer voor gebruik met 5mm spacers. De Boxster-en-verder bouten zijn slechts gecoat met een weinig betekenend goedje, net als het meeste bevestigingsmateriaal van na 1996, en roest "als een gek".
De bouten kunnen vervangen worden en zullen ook weer roesten. De bouten van een Volkswagen T4 Transporter passen ook en zijn zichtbaar beter van kwaliteit (veel mooier schroefdraad) maar zijn ook slechts gezwart, dus ook niet echt roestbestendig. Dit zijn wel mooie bouten om eventueel te laten verzinken.
Brian
|
11 okt 2005 0:24 |
|
|