Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
en bij welke Pirelli?
|
06 okt 2005 22:25 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
die speel ik door naar de Forum Techniker
_________________________________________ Got coffee?
|
06 okt 2005 22:26 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
zullen zeker niet de Corsa's zijn.
|
06 okt 2005 22:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
geen idee, enige dat ik weet is dat ze zwart waren
verbaasde Erwin ook trouwens
_________________________________________ Got coffee?
|
06 okt 2005 22:37 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
10"velgen ? Bedoel je 18'
Als ik het mij goed herinner was de klacht over de Michelins bij de GT 3 (in GT Purely Porsche) dat de wagen alle kanten uitging behalve de goede ... De betreffende medewerker van dat blad heeft toen de Pirelli zero roso gekocht en is daar wel zeer tevreden over. Overigens waren er ook reacties van lezers (eigenaren GT 3 met Michelin) die het daar absoluut niet mee eens waren ... Ik ben erg tevree met de conti's maar ik ben geen die hard racer
|
07 okt 2005 12:05 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
@your service:
18 inch is de grootte van de velg
10J is de breedtevan de velg,het oppervlak waar de band op komt te liggen
Dus de breedte waar jij je 285 op wilt duwen
Bij de band:
285 breedte van de band en bv.40 is de hoogte van de band
en dan heb je b=nog de nodige coderingen,voor de snelheid
Dus:
285/30 ZR 18 oftewel:
breedte/hoogte ..snelheidscodering en grootte vd band
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 okt 2005 12:21 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
thnx
|
07 okt 2005 13:15 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Dank je Geus, voor de toelichting, Weet je ook waar de J van 10 J voor staat
J is de vorm van de velg, sommige farbrikanden hebben wel eens een ander vorm geprobeerd maar dit is nooit een succes geworden, denk aan Michelin met de PAX banden (niets meer van gehoord)
Over (onze) N codering gaan erg veel uiteenlopende verhalen, ik ben er nog niet uit welk verhaal juist is, misschien weet jij er een
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
07 okt 2005 21:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het getal achter de / is een percentage dat de hoogte van de band aangeeft t.o.v. de (vermelde) breedte.
Voorbeelden: 205/55 -> 205 mm breed en 55 % van 205 = 113 mm hoog
205/50 -> 205 breed en 103 hoog.
De eerste band komt op een 16" (inch = 25 mm) velg en de tweede op een alternatief: 17". Het verschil in velg diameter (25 mm dus) wordt gecompenseerd door het verschil in bandhoogte: 10 mm x 2 ( ).
Het uiteindelijke verschil van 5 mm in wieldiameter is acceptabel.
Nog een slag grotere velg wordt dan 18" met 225/40 dus 90 mm hoog. Verschil t.o.v. 17": 13 x 2 bandhoogte tegen 25 mm velg
|
08 okt 2005 21:23 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
08 okt 2005 21:52 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
90/2---> 45mm.
|
08 okt 2005 22:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Plat bandje ja: 35 % van 285 mm = 99,8 mm hoog. Gemeten van de hiel van de band dus in het velgbed tot het hoogste punt van de band. En niet gedeeld door 2 maar bijna 10 cm rubber dus.
Zoek eens op het internet naar de codes op banden en vertel hier dan nog es wat je gevonden hebt.
|
08 okt 2005 23:07 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik heb 285 -30
je voelt elk hobbeltje in de weg
maar ja.... dat hoort erbij
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
09 okt 2005 0:20 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Waarschijnlijk alleen maar verlagingsveren
|
09 okt 2005 13:14 |
|
|
ivo911
Zuid-Holland
|
Ik heb goede ervaring met Pirelli assymetrico rosso totdat ik op de autobahn verrast werd door een klapband waarvan de oorzaak niet is vastgesteld.
Nogmaals het hoeft niet iets met pirelli te maken te hebben maar toch..
_________________________________________ ..en toch blijft er genoeg om van te dromen.....
|
09 okt 2005 20:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 okt 2005 10:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het kan wel Eric
|
11 okt 2005 11:16 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Het topic over de N-codering had ik nog gemist ... er valt dus nogal wat te zeggen over banden. Aangezien er maar weinigen zullen zijn die zelf de diverse mogelijkheden kunnen testen, voor zover dat sowieso al mogelijk is vanwege de enorme keuze op dat gebied, is het goed over dit forum te beschikken om op die wijze toch zoveel mogelijk informatie te vergaren. Of het daarmee duidelijker wordt ... In ieder geval heb ik antwoord op m'n vraag of een bredere band op mijn velg (18' classic sport) mogelijk is en heb weer een hoop opgestoken, waarvoor mijn welgemeende dank
|
11 okt 2005 11:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 okt 2005 11:51 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Bandenspanning krijtje Wil ik het wel weten
|
11 okt 2005 12:05 |
|
|