Auteur |
Bericht |
hamers144
|
minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Mijn ervaring met een 996 c4 bij hoge snelheid, 200 plus, is dat ik vind dat auto beetje zweverig word, is dit normaal?
|
22 jul 2016 22:41 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Een 911 is bij hoge snelheid altijd een beetje 'licht' in de neus. Het stuur niet te krampachtig vasthouden helpt. Ik vind dit pas echt merkbaar bij > 250km/u. Boven de 250km/u zijn er natuurlijk wel meer zaken die meespelen. De weg lijkt ook opeens smaller te worden. Toch vind ik het verbazingwekkend hoe goed mijn P (14 jaar oud) rijdt op hoge snelheid. Op hoge snelheid met een hand aan het stuur rijden is mogelijk, alleen doe ik dat natuurlijk niet.
_________________________________________ De precisie 911
Laatst bijgewerkt door Alfred996MKII op 23 jul 2016 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 jul 2016 22:53 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Tank volgooien voordat je de autobahn op gaat wil ook nog wel eens helpen. Vond m'n 3.2 op hoge snelheid (>240) wat zweverig worden in de neus. 993 had dat al een stuk minder. 996 geen ervaringen mee maar zal toch niet zo heel extreem meer zijn?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 jul 2016 23:09 |
|
|
Patrick
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Ik zou je stuurhuis eens laten controleren. Een nieuw rubber bij mijn Boxster deed wonderen. Of viewtopic.php?f=5&t=38516
|
22 jul 2016 23:17 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
krat bier of zak aardappelen voorin leggen heb er geen last van maar zit wat meer spoiler werk op bij mij. Wellicht dat je dit ook op een 996 kan zetten of iets vergelijkbaars (met name de voorspoiler lip onderaan)
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
23 jul 2016 12:40 |
|
|
hoefnix
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Of de motor in het vooronder laten bouwen Zonder gekheid: het meeste gewicht ligt achterin. Als er een schroefset nader de auto zit zou ik de auto eens laten uitwegen. Dan kan het maarzo zijn dat het ineens een anders rijdende P wordt. Uitwegen = op elk wiel hetzelfde gewicht laten rusten. voor/achter en links/rechts
|
23 jul 2016 19:00 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Viel mij ook op boven 240-250 km/h, dan ligt de 996 veel minder stabiel op de weg dan een Audi Quattro. Zodanig dat ik niet volgas door een Autobahnbocht durfde te gaan (Hünxe-Arnheim), uiteindelijk toch 262 km/h op de teller gezet. Maar het was niet comfortabel meer.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
23 jul 2016 20:43 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Ik reed laatst in een 991GTS en vond die (in vergelijking met mijn 981S) veel zweveriger aan de voorkant (bij hoge snelheid). Zal vast door de positie van de motor komen. Of niet?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
23 jul 2016 21:32 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Yep, scheelt aanzienlijk, heb het zelf ook gedaan.(zeker in combinatie met een GT3 achterspoiler)
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
25 jul 2016 7:55 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Met een gt3 achterspoiler wordt je voorkant in verhouding lichter Met de Gt3 voel ik het ook wel dat de voorkant wat lichter wordt boven de 280, maar met goede banden en vers onderstel rij ik zonder problemen topsnelheid en autobahn bochten op hogesnelheid. Ik heb het idee als er een beperkende factor is dat het de wangen van de banden zijn die niet stevig genoeg zijn waardoor er instabiliteit wordt gevoeld. Met Michelin Cup is dat ook weer weg. Maar de meeste 996-en zijn inmiddels ouder dan 12 jaar waardoor je ook wel eens toe bent aan een vers onderstel misschien? Er zijn leuke upgrades te krijgen, op ebay soms hele leuke aanbiedingen en ook wel jong gebruikt.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
25 jul 2016 12:41 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Ik had het met mijn 964 boven de 320 Km/h maar het stoorde me onvoldoende om er wat aan te laten doen
|
25 jul 2016 13:10 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Ik had het met de Boxster S tot dat ik hem door een specialist had laten uitlijnen. Scheelde een enorme slok op een borrel. Hij bleek uitgelijnd te zijn als een voorwiel aandrijver. Daarna eigenlijk geen last meer maar motor ligt ook wat meer naar voren natuurlijk.
_________________________________________ Last Rat standing
|
25 jul 2016 13:37 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Welkom bij de club.... Heb jij wel eens in een 'vroege' 911 gereden? In mijn ervaring hebben eigenlijk alle 911's in meer of mindere mate last hiervan... Zelf heb ik een bijna dood ervaring (....) meegemaakt met mijn 993 rijdend op hoge snelheid nabij Frankfurt op de A3, komend over de heuveltop, geen énkele druk meer op mijn voorwielen en dan iets moeten uitwijken..... 7 kleuren...... Mijn advies: rijd met een pre-997 911 met in je achterhoofd dat boven de 160 de druk op de voorwielen substantieel afneemt, een gewaarschuwd mens enzo...
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
15 sep 2016 19:17 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Ik had eerst een Cayman look spoiler en de originele spoiler geeft veel meer grip. Moet nog beetje laten stabiliseren maar ik rijd liever 180 constant dan 200+
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
24 sep 2016 17:21 |
|
|
Octaaf
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Mijn 2001 Jaguar XKR was op de begrensde 250 kmph ook zweverig. De 987 Boxster S (met PASM) ligt bij 271 echte kilometers (281 op de teller) als een blok op de weg. Erg indukwekkend. Alleen de brandstof meter doet dan raar
|
24 sep 2016 19:09 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Mijn SC werd zoekerig boven 180 mits met een volle tank, dan was het 210. De 964 werd sloom boven 250. Bij 300 had ik de volle breedte van 2 rijbanen nodig. De 996 4S blijft zeker tot 260 - harder ben ik nog niet gegaan. Kortom: de oude beestjes zijn niet meer van deze tijd, maar voor die tijd waren het monstreus snelle en veilige machines. (en ik vind de 3.0SC die ik destijds had nog steeds de leukste).
|
24 sep 2016 21:06 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Er schijnt een klein lipje/sneeuwschuivertje onder de voorbumber te horen. Deze is bij de meeste, en ook bij mij, verdwenen...... Deze zal bij hoge snelheden wellicht het verschil maken. Kost iets van 120 Euro (per verkeersdrempel ) meen ik. Iemand zo'n extra randje onder zijn niet-turbo bumper ?
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
25 sep 2016 22:12 |
|
|
Roofman
996 C4Purmerend
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Heb mijn 996 C4 nog niet zo lang maar j.l. wel even in Duitsland de 250 km/h aangetikt maar kon helaas niet hoger komen daar het verkeer en het tijdstip dit niet toe liet. De auto was inderdaad iets licht in het stuur en wat zweverig maar in vergelijking met mijn motor (boven de 200 km/h) voelde dit voor mij vertrouwder aan. Ik had al snel door wanneer je het stuur licht vast houd en de auto de weg laat zoeken dit goed vol te houden moet zijn, wanneer de auto echter naast de weg iets wil zoeken dan zou ik het stuur wat vaster houden Mocht het in jouw geval toch niet goed voelen dan voor de zekerheid even laten checken op de eerder genoemde punten. Suc6
|
27 sep 2016 18:10 |
|
|
hamers144
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Mijn Porsche rijd als nieuw, een geheel nieuw sport onderstel gemonteerd. Doet wonderen.
|
12 okt 2018 22:54 |
|
|
hamers144
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Ook nieuwe banden, bridgestone, gemonteerd, rubber ouder dan 5jaar is link onder een Porsche.
|
12 okt 2018 22:57 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: minder druk op vooras bij hoge snelheid 996
Mijn C4S voelde op snelheden boven de 200 ook een stuk minder stabiel aan dan mijn BMW. Bij die snelheden is een F model overigens nog een heel ander avontuur. Ben benieuwd hoe de Boxster het doet
|
13 okt 2018 9:04 |
|
|