Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 20:51

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Banden P-Zero N0 N1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991.2 GTS Cabrio 2017 Ex-991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Banden P-Zero N0 N1
Hallo,

Nieuwe GTS mooi afgeleverd door Carworld Classics. Heb nog nieuwe set P-zero voorbanden (bouwjaar 2024) gekregen, achter nog goed, bouwjaar 2023. Zelfs al een leuke rit met Autoke hier in Limburg gedaan!
Nou de vraag, de achterbanden zijn dus een generatie nieuwer, N1, gemaakt voor de 911.2 die ik heb. Maar voor, nieuwe banden, maar de oudere generatie markeert met N0.
Zien jullie dat als een probleem, bij gewoon gebruik sowieso niet maar hoge snelheid (+250 km/h) autobahn, passen rijden en dergelijke, dan wel? Of de 111 punten check voor de approved die ik in februari laat doen, is dat een issue?
Niet makkelijk een goed advies hiervoor te vinden, hopelijk weet hier iemand wat ervan..

Alvast dank en vriendelijke groet,

Leo

05 dec 2024 1:45
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Banden P-Zero N0 N1
Het zijn beide N-gecodeerde banden met een recent productiejaar. Ik zou me geen seconde zorgen maken over de prestaties van die banden. N1 is gewoon een doorontwikkeling van N0, maar dat maakt N0 niet ineens onveilig.
En voor de 111-punten check maakt het ook niet uit, zolang er maar N-banden onder liggen die aan de APK-eisen voldoen. Enige waar je voor moet zorgen is dat op de vooras dezelfde banden liggen, en op de achteras dezelfde banden liggen. Verschil tussen voor en achter is ok (want achterbanden slijten nou eenmaal sneller... althans, bij mij :uh: )

05 dec 2024 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GTS Cabrio 2017 Ex-991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Banden P-Zero N0 N1
Top!
Dankjewel voor het snelle antwoord. Op de assen liggen inderdaad dezelfde soort (N0 of 1) en je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat slijtage een veel groter verschil is dan een doorontwikkeling van een band waarbij het profiel niet is veranderd,

05 dec 2024 11:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]