Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:22

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Lekkage bij ventiel remzadel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (Belgiƫ)
Bericht Lekkage bij ventiel remzadel
Hallo,

Dit is nu de 2de maal dat ik dit voor heb.
Ik merkte bij mijn rode remzadel aan het achterwiel bestuurderszijde een afbladderen van de lak op.
Na dit weekend relatief veel gereden te hebben, merkte ik dat mijn remzadel vochtig was door een lekken van het ventiel. Hierdoor komt er bijtende remvloeistof op mijn rode gelakte remzadels, waardoor de lak er gewoonweg efgeveegd kan worden.

De vorige maal werd door Porsche een back-order aangevraagd en heb ik ongeveer 2 weken op mijn remzadel moeten wachten. Alles werd vervangen onder garantie. (Aangezien ik pas een onderhoud had laten uitvoeren met vervanging van de remvloeistof!)

Ditmaal zal Porsche niet tussenkomen. Heeft nog iemand iets dergelijks meegemaakt en weet je of ik het nog riskeer om te blijven rijden nu de Porsche Days te Francorchamps voor de deur staan?

Ik denk eraan om vrijdag (ik heb dan vrijaf) even naar Aken te rijden om de rem te laten checken.

Bedankt voor jullie reacties.

21 apr 2008 0:37
Profiel
Bericht 
Nieuw ontluchting ventiel indraaien, kan door te vast te zetten een scheurtje inzitten, of checken dat dit goed dicht gedraaid is. :idea:

21 apr 2008 10:40
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Een beetje vaster aandraaien.
Heb ik ook gehad bij mijn vorige Boxster S. Effe aandraaien en probleem opgelost. Remklauwen met wat rode verf bijgeschilderd en niemand ziet er wat van :wink:

22 apr 2008 20:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]