Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:38



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
'deep six' Fuchs 15" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Martini 1989
Bericht 'deep six' Fuchs 15"
Vandaag naar de bandenspecialist geweest voor Michelins in de maat 195/60-15 zónder binnenband voor de 911T maar het is (nog) niet gelukt..... mijn wielen zijn de uitvoering zonder 'hump' dus moeten origineel met binnenband worden gereden. Op diverse site's heb ik naar informatie gezocht mbt. de mogelijkheden om een band te monteren met een lagere wang want origineel is 185/70-15 maar zou graag een lagere band willen en ik kom diverse voorbeelden tegen van 911jes met 'deep six' Fuchs met 195/60-15 en zelfs 195/50-15 dus het zou moeten kunnen, echter de bandenman zegt dat het niet kan omdat het ventiel niet past; het gat waar het ventiel doorheen moet is niet recht maar loopt een beetje schuin af zodat het geheel niet luchtdicht te krijgen zou zijn met het risico dat als je bijv. door een put rijdt door de schok het ventiel los zou kunnen komen met als gevolg dat in 1 keer alle lucht uit je band loopt (= niet handig). Gevolg was dus een discussie tussen mij en mr. Tyre die een beetje boos werd en vond dat ik hem met al zijn ervaring & expertise zou moeten geloven maar ik vertelde hem dat ik toch echt op internet bevestiging had gevonden dat er 'deep sixes' rondrijden met tubeless banden en dat ik dat dus ook wil; vraag is nu eigenlijk of iemand een antwoord weet hoe het zit met het grote ronde ventielgat en welk ventiel er eventueel dan in zou moeten om het geheel luchtdicht te krijgen??? Ik heb overigens 2 Porsche-specialisten gebeld maar die wisten ook geen antwoord te geven dus iemand hier svp......?
_________________________________________
Wie sagte schon Ferry Porsche damals: „ Hubraum ist durch nichts zu ersetzen als durch Hubraum“


Laatst bijgewerkt door P-Driver op 08 mei 2008 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.



08 mei 2008 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Je zou eens een mailtje of telefoontje kunnen wagen bij Mittelmotor, Bochum. Ik kan me vaag herinneren dat zij daar ook wel iets van weten.


08 mei 2008 17:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik heb 4.5" Fuchsen en 6"deep sixes (gehad), tevens vele vrienden van mij in de VS, rijden allemaal tubeless op deze velgen.
Het kan allemaal heel goed en is in de dagelijkse praktijk een bewezen feit...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


09 mei 2008 3:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Tja, een veel voorkomende frustratie van veel specialisten. Een klant die het beter weet omdat hij 'het op internet' heeft gelezen, want dan is het waar :? :?

Ik denk dat hij een goed punt heeft wanneer hij zegt dat in ieder geval het ventiel niet past. Waarom laat je gewoon geen binnenband monteren. De maat moet overigens volgens mij 195/65 zijn, anders krijg je omtrek verschillen tov 185/70.


09 mei 2008 7:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
912 schreef:
Ik heb 4.5" Fuchsen en 6"deep sixes (gehad), [...] rijden allemaal tubeless op deze velgen.
Het kan allemaal heel goed en is in de dagelijkse praktijk een bewezen feit...


Ik ook.
Ik heb recentelijk mijn 6" flat-sixes (origineel) ingeruild voor deep sixes omdat ik dat er mooier vond uitzien.
Ik heb mijn tubeless Michelins (185R70/15) gewoon over laten zetten bij Car Care in Soest op de deep-sixes. Geen enkel probleem.

Wat ik wel begreep is dat de deep sixes een andere velguitsparing hebben (de 'hump' waar je naar verwijst) die bij de latere flat-six is aangepast om tubeless mogelijk te maken.
Er zijn dus mensen die zeggen dat je bij scherp bochtenwerk je band van de deep-six kan afrijden, maar of dat klopt...?


09 mei 2008 8:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Martini 1989
Bericht deep six fuchs
Citaat:
De maat moet overigens volgens mij 195/65 zijn, anders krijg je omtrek verschillen tov 185/70.

Volgens de bandenman is hoogte 65 of 60 te laag om een binnenband te monteren, de binnenband zou dan klem komen te zitten met evt. lekkage of scheuren als gevolg...... ik ga nu idd. twijfelen aan de woorden van die meneer want ik krijg steeds meer bevestiging dat tubeless geen probleem is, ook 65 of60 hoogte !! ; Ik heb dezelfde vraag gesteld op een duits forum voor 'Urelfer' mbt. de "deep six' wielen en daar schrijft iemand:
Citaat:
Bei der Montage von neuen Reifen (tubeless), habe ich diese zur Sicherheit mit Schlauch montiert. Funktioniert seit 4 Jahren und ca. 15 tkm ohne Probleme. Ich fahre 205/60R15 und habe hier in Deutschland auch einen passenden Schlauch ohne Probleme dafür bekommen.
en
Citaat:
Ich fahre sowohl 6" als auch 7" ohne Hump seit Jahren ohne Probleme. Sowohl mit Semi-Slicks als auch mi Strassenreifen. Schläuche bekommt man schon in verschiedenen Grössen, aber lieber eine Nr. kleiner wählen, damit sich der Schlauch gut ausdehenen kann. Macht das problemlos mit. Mit 205/50 z.B. und derselben Schlauchgrösse waren nach Demontage 2-3 Knickstellen im Schlauch zu sehen. Das ist dann nicht so toll.
Ausserdem gibt es noch die Kunstoffeinsätze (Kreisrund mit Loch für das Ventil), die in die Felgen gehören - das wird oft vergessen
.
Ik zal Care Care in Soest om advies vragen, bedankt voor de tip.
_________________________________________
Wie sagte schon Ferry Porsche damals: „ Hubraum ist durch nichts zu ersetzen als durch Hubraum“


09 mei 2008 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Dat van dat ventiel wat niet zou passen lijkt me vreemd.

Een binnenband in een tubeless is niet aan te raden.
De buitenband is dan dus luchtdicht - itt tot vrooguh, niet-tubeless - en er kunnen dus luchtinsluitingen tussen binnen- en buitenband ontstaan. Deze kunnen beschadigingen veroorzaken op de binnenband :idea:
Alleen heel zorgvuldige montage zou dit kunnen voorkomen.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


09 mei 2008 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Martini 1989
Bericht 
Citaat:
Dat van dat ventiel wat niet zou passen lijkt me vreemd.
ik heb er bij gestaan toen er 3 of 4 ventielen zijn gepast maar omdat het gat waar het ventiel doorheen gaat niet recht naar beneden loopt maar een beetje schuin kan het ventiel niet worden vastgezet, in ieder geval niet luchtdicht worden afgesloten; ik heb hier ook een 7x15 Fuchs wiel liggen en daarvan is het gat gewoon recht maar bij de 'deep six' met de hartvorm boven het ventielgat loopt het idd. schuin af dus blijft de vraag aan degenen die wel met tubeless rijden; welke oplossing is er !!
:( ik zou ook gewoon kunnen opgeven en 185/70-15 laten monteren met binnenband maar dat is te makkelijk......... we puzzelen verder
_________________________________________
Wie sagte schon Ferry Porsche damals: „ Hubraum ist durch nichts zu ersetzen als durch Hubraum“


09 mei 2008 13:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.