Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:27

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
7J onder een 77er 911? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 7J onder een 77er 911?
Hier staat een 77er 911 met smalle achterschermen met 7J fuchsen met diepe rand. Volgens mij passen die normaal alleen toch onder de types met bredere achterschermen (Carrera 3.0, RS' 73, SC en up)? Of?

Of zijn dit Fuchsen met een speciale ET waarde

http://www.daydreamracingteam.com/Pueblo/side2.jpg

19 nov 2007 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Volgens mij kun je achter tot 8J, voor tot 7J.

20 nov 2007 1:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Volgens mij kun je achter tot 8J, voor tot 7J.

niet op een "smalle" 2.7 !

achteraan 7J kan wel, deed ik ook op mijn 2.4T , staat gewoon stoerder en rijdt ook beter : vooraan 6J, achter 7J. Maar vooraan 7J lukt ook als je wil.

Met het juiste type banden (rechte flank) lukt het perfect, anders durft hij wel eens te "raken" in de bochten. Heb op circuit ooit gewoon het rubber van m'n banden geschraapt :? . Wielen wat negatief uitlijnen helpt ook.

Afbeelding

22 nov 2007 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Dank jullie wel, het staat idd erg stoer, mooie foto. Ik neem aan dat jullie het over 15" hebben? Zou 16" ook kunnen in 7J (ik weet, niet origineel, maar ik ben wat meer tevreden over rijgedrag van 16")

Nogmaals dank

25 nov 2007 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als 15"past, moet 16" ook passen. Dat heeft geen invloed op de totale hoogte, alleen de band wordt dan iets platter. De buitenafmetingen blijven dan hetzelfde. Maar check wel ff of je dan dezelfde ET-waarde hebt, hoe lager, hoe verder de wielen naar buiten komen.

30 nov 2007 23:41
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
ik heb onder de 71 er 6 en 7J zitten past perfect

zorg wel dat je bussen van de ophanging allen nieuw zijn zo dat hij als je hem in een bocht gooit niet aanloopt in het binnenscherm.

voor de restauratie liep die bij mij aan met 15 inch 7j na de restuaratie geen last meer gehad,

rondom 205 16 inch

Afbeelding

03 dec 2007 8:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Ziet er goed uit! Een paar vraagjes

1. Op http://www.mittelmotor.de/deutsch/techn ... ben911.htm lees ik dat je eea aan moet passen als je 7J op een 'small body' wil voeren. Hebben jullie dit ook gedaan?

2. Ik kan 7J, 16 inch kopen, voor zowel voor als achter. Echter heb niet veel zin om te lassen/slijpen aan de P. Wat zijn de juiste ET waardes voor voor en achter op een 'small body'?

Nogmaals dank

29 mei 2008 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
hallo

vooraan 7J zou ik niet doen.
achteraan kan het, maar wel zorgne dat je een bandtype hebt met ee nvrij vlakke flank. En ik zou geen 16" plaatsen onder een smalle, die bestonden ook nog niet toen, dus niet period correct.
Ik gebruikte 7Jx15 achteraan, met banden 196/65/15. Vooraan de 6jx15 houden, evt met spacers van +/-4mm.

K.

29 mei 2008 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
hmmmm leuk lijstje van mittel motor, maar rijd dus al 4 jaar rond op wat in hun lijstje staat niet mogelijk, en ook zonder aan passingen

30 mei 2008 7:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
kristof schreef:
hallo

vooraan 7J zou ik niet doen.
achteraan kan het, maar wel zorgne dat je een bandtype hebt met ee nvrij vlakke flank. En ik zou geen 16" plaatsen onder een smalle, die bestonden ook nog niet toen, dus niet period correct.
Ik gebruikte 7Jx15 achteraan, met banden 196/65/15. Vooraan de 6jx15 houden, evt met spacers van +/-4mm.

K.

Eens, 15 inch is wellicht beter/mooier, hoewel deze ook wel 16" lijken (?) http://www.rpmvt.com/75PorscheGreen.html . Ben het met je eens dat smal voor en breed achter mooi en origineel staat (6 & 7J of 7 & 8J), maar rondom 7J lijkt me mooier. De kleur van deze is dezelfde als die van mij, ziet er wel 8) uit. Mooi ook met die carrera stickers (kan ook want het is een carrera), maar ik weet niet of het staat op een small body

Tx again, ik ga op zoek naar mooie 15", 7J

30 mei 2008 10:28
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
kan ook want het is een carrera), maar ik weet niet of het staat op een small body

een smalle body '77-er kan nooit een "carrera" zijn ! Dat was in '77 de carrera 3.0 en die is breed achteraan. Op mijn C-3.0 staan (standaard) vooraan 7J*15, achteraan 8J*15. Waar ik het over had in mijn vorige posting was mijn vorige auto, een bruine 2.4T.

persoonlijk vind ik op een smalle de 6J mooier vooraan. Denk er ook aan dat het je rij-indrukken zal veranderen. Misschien beide eens proberen !

30 mei 2008 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
kristof schreef:
Citaat:
kan ook want het is een carrera), maar ik weet niet of het staat op een small body

een smalle body '77-er kan nooit een "carrera" zijn ! Dat was in '77 de carrera 3.0 en die is breed achteraan. Op mijn C-3.0 staan (standaard) vooraan 7J*15, achteraan 8J*15. Waar ik het over had in mijn vorige posting was mijn vorige auto, een bruine 2.4T.

persoonlijk vind ik op een smalle de 6J mooier vooraan. Denk er ook aan dat het je rij-indrukken zal veranderen. Misschien beide eens proberen !

Had ik begrepen, en gezien in je fotoalbum. Ik weet dat een small body geen carrera kan zijn, maar daarom zouden stickers nog wel kunnen staan (vind ze nl. erg mooi op de auto uit de link icm de kleur). iig nogmaals dank Kristof, ik ga uitkijken naar 15" 7J, voor en achter, ik heb er nu 16" 6J onder, voor en achter.

30 mei 2008 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Deze heeft ook 7J voor en achter. Kan niet goed inschatten of het 15" of 16" zijn.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 11_2.7.JPG

30 mei 2008 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
lijken mij 15J, maar geen echte fuchs, één of andere replica

30 mei 2008 20:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]