hmmzzzz... op aanraden van iemand uit de racerij heb ik er Castrol TAF-X olie ingedaan:
Fully synthetic SAE 75W-90 multi-grade transaxle oil. Designed to help improve cold weather gear selection and keep transmission noise levels to a minimum at high operating temperatures. Recommended where an API GL4 lubricant is specified.
Hij deed dit op zijn getrag boites uit een E30 M3 en was hier héél erg tevreden over.
MAAR nu hoor en voel ik mijn sper als ik een korte bocht neem. Het wringt...
Bij navraag bij de garage zeiden ze me dat er voor limited slip differentials speciale olie bestaat
Had ik dit maar wat vroeger geweten, want die TAF-X kostte een flinke duit...
Enfin, die Mobil SHC, is deze dan wel geschikt voor een differentieel met sper in ? Zal het wringend gevoel bij korte bochten hiermee over zijn terug ? En is deze olie ook geschikt voor heel hoge temperaturen bij circuit gebruik ?
De volledige benaming, is dit "Mobilube SHC LS 75W-90" of heb ik het verkeerd ? (
http://www.autokreso.hr/ulja/downloads/osobni_mobil/Mobilube%20SHC%20LS%2075W-90.pdf)
Een mekanieker van de garage raadt mij anders Denicol Limited Slip olie aan: HYPOID GEAR OIL L.S. SAE 80W90 (
http://www.denicol.com/transmissie.php)
Wie brengt raad ? Dank u !