Auteur |
Bericht |
raman
Boxster 2.7 2006
|
Boxster 17" banden : Conti of Michelin ?
Bij het huidig Boxster model met 17" velgen heb je maar keuze tussen Continental of Michelin banden. Voor zover ik weet heeft geen enkele andere fabrikant deze maat leverbaar. De mijne werd geleverd met Conti en dat rijdt best lekker. Maar de achterste zijn na 32.000 Km stilaan aan vervanging toe. Dan vraag je jezelf natuurlijk af : bij Conti blijven (met dan eens de keuze tussen SportContact 2 of 3) of toch eens de Michelin Pilot Sport uitproberen. Suggesties en ervaringen ?
|
15 jun 2008 12:55 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Gewoon zelf gaan ervaren.
Meningen van anderen zijn er genoeg, of je daar wijzer van gaat worden...
|
15 jun 2008 13:47 |
|
|
Patrick
|
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd ?
Er zijn diverse topics over geweest.
De antwoorden lopen nogal uiteen.
Kwestie van smaak.
Zelf ben ik tevreden over Pirelli Zero.
|
15 jun 2008 14:18 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Goede optie's in de maat die je zoekt:
Bridgestone S02A : goede band, prijs ongeveer gelijk aan Continental sport contact 2.
Conti en Bridgestone hebben duidelijk stijvere wangen. De Michelin is daardoor wat meer op comfort gericht.
De Conti is een goede keuze als je kijkt naar rijeigenschappen, leverbaarheid en prijs. Redelijk vergelijkbaar met de nog iets sportievere Bridgestone.
Michelin is iets duurder en de comfortabelste.
Maar uiteindelijk zijn het alle drie natuurlijk zeer goede banden.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 jun 2008 15:32 |
|
|
2000turbo
Boxster GTS 981
Ex. 986 Boxster S tiptronicAlmelo
|
Ik was ook opzoek naar een set nieuwe banden. Er zitten nu Conti's onder en heb gekozen voor opnieuw conti's.
Dit mede omdat Conti op dit moment 50% korting geeft op de tweede band. En dat scheelt bij 4 banden toch een paar honder euro.
Daarnaast ben ik wel tevreden over de rijeigenschappen ook al rij ik nog niet zolang in een Boxster.
Succes met de beslissing!
|
15 jun 2008 15:52 |
|
|
Jan 986
Zuid Holland
|
Heb een set gebruikte Bridgestone SO2 banden liggen in 17 inch.
Zie http://link.marktplaats.nl/161050297
Doe een bod en en probeer deze eens uit !
|
16 jun 2008 17:56 |
|
|
Fabricsman
Boxster 986 '97Bennebroek
|
Ik heb zelf net de Bridgestone gekocht. nieuwe set rondom voor 17". Vergeleken met vorige set een wereld van verschil. Ben er zeer tevreden over en de prijs stond me ook wel aan.
_________________________________________ Democratie is de Dictatuur van de meerderheid!
|
17 jun 2008 8:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De S02 heeft niet dezelfde goede kritieken als de S02A
De eerste zou nogal lawaaierig zijn door het groffe profiel.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 jun 2008 8:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ja, een wereld van verschil hè ..... oude/versleten en nieuwe banden .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 jun 2008 8:46 |
|
|
raman
Boxster 2.7 2006
|
Bedankt voor de suggesties van Pirelli of Bridgestone, maar deze merken hebben geen model beschikbaar voor deze Boxster. De maten zijn blijkbaar nogal exclusief : vooraan 205/55, acheraan 235/50. De enige mogelijkheden zijn Michelin of Continental. Kiezen tussen slecht twee modellen maakt het wel eenvoudiger.
Bij de vergelijkende testen van Tyrerack (maar met andere afmetingen) komt Michelin er net iets beter uit.
Continental SportContact 3
What We Liked: Wet weather predictability, low tread noise
What We'd Improve: A small reduction in tread noise and improved steering response, increase wet traction
Conclusion: A well-mannered Max Performance Summer tire
Michelin PS2
What We Liked: Responsive handling and low tread noise
What We'd Improve: Ride quality over harsh impacts and a small increase in wet grip, a small gain in wet traction
Conclusion: One of the best Max Performance Summer tires available .
Omdat iedereen voor dezelfde keuze staat, was ik vooral benieuwd naar de reacties van mensen die omgeschakeld hebben.
|
18 jun 2008 16:31 |
|
|
zuugnap
|
Enigste wat ik kan beamen is dat het afrolgeluid stuk minder is met een michelin, daarnaast voor mn 19 inch sloffen maakt hij ook meer km's tot 30% meer! Qua plakgehalte zou ik ook michelin op recept zetten, dus tja ....
|
18 jun 2008 16:46 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Erwin weet wel iets van banden voor Porsches dus als hij zegt dat ze er zijn ..
Klopt die maat achter wel: 235 lijkt me smal? Bedoel is dat origineel of zit dat er nu op en klopt dat wel?
Ook de banden die Jan 986 aanbiedt hebben een bekendere maat: 255/40
Had op een 3.2 met 15" al bijna die breedte
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 jun 2008 8:08 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Op mijn Boxster had ik vroeger Dunlops. Overigens reed ik met 19" niet-originele velgen, dus heb je daar weinig aan.
Aangezien je aangeeft dat enkel je achterbanden aan vervanging toe zijn lijkt het mij evident gewoon een setje achterbanden van hetzelfde type te nemen.
Ik zou persoonlijk -afhankelijk van welk type- vermijden voor- en achterbanden van een ander merk te gebruiken.
|
19 jun 2008 12:40 |
|
|
raman
Boxster 2.7 2006
|
De opgegeven maten zijn die waarmee de wagen standaard wordt geleverd en zijn blijkbaar nogal uniek in de bandenwereld. Je vraagt je overigens wel af of Porsche denkt dat er echt geen enkele andere bestaande afmeting in deze wagen de beste prestaties levert, of dat dit gewoon een commercieële geste is naar Conti en Michelin.
Momenteel zit er Conti SportContact 2 op. Maar dit type wordt bij Conti vervangen door type 3, dus zitten er dan zo wie zo andere types vooraan en achteraan. Als je van merk wil veranderen is dit nu een uitstekend moment.
|
21 jun 2008 9:52 |
|
|