Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:28

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
911 SC: schokdempers achteraan vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 911 SC: schokdempers achteraan vervangen
Ik zou het in de nabije toekomst willen avonturen van de achterste (en de vooorste ook trouwens, maar dat lijkt mij makkelijker) schokdempers van mijn wagen te vervangen door Bilsteins (sport).

Maare, moet de motor er voor uit ? En hebben jullie misschien nog andere tips/tricks ?

Merci !

17 jul 2008 13:34
Profiel
Bericht 
Achter lukt ook hoor zonder de motor eruit te halen, moeten niet gaan overdrijven hè. :wink:
Gewoon aan beginnen en doen. :idea:

17 jul 2008 15:11
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Iemand een idee wat zo 1 schokdempertje weegt ?

Ik zou ze willen laten meebrengen uit Amerika. :-)

17 jul 2008 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ik zou hem gezien je technisch inzicht (no offence) lekker wegbrengen naar de techniker, kan je het zelf niet voor doen zeg ik altijd... :wink:

kijk maar eens in mijn album hoe mooi het staat, zo'n gele rakker eronder.. voor ok gelijk mee nemen en competition nemen ipv sport ! rijdt super !

succes...

17 jul 2008 15:34
Profiel
Bericht 
Achterste schokbreker weegt 2,5 kg per stuk, exclusief verpakking.

17 jul 2008 15:35
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Mijn technische ervaring is beperkt. Maar mijn inzicht is best ok.

Heb achteraan de blokken en schijven vervangen.

Verder heb ik een Rennshift geplaatst met Stomski coupler en een Rennline veerpootbrug.

Voor de restauratie van de carrosserie heb ik beide voorschermen, deuren, elek schuifdak, kofferklep, achterklep, bumpers etc gedemonteerd en gemonteerd (met complimenten van de carrossier die hem gespoten heeft achteraf).

Kort samengevat: ik loop niet voor elke vijs naar een technieker (zeker niet als je goed advies kan vinden op dit forum) :-).

Trouwens, als je t niet probeert leer je t nooit !

Wim: bedankt :-)

17 jul 2008 15:44
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
Heb achteraan de blokken en schijven vervangen.

Verder heb ik een Rennshift geplaatst met Stomski coupler en een Rennline veerpootbrug.

Voor de restauratie van de carrosserie heb ik beide voorschermen, deuren, elek schuifdak, kofferklep, achterklep, bumpers etc gedemonteerd en gemonteerd (met complimenten van de carrossier die hem gespoten heeft achteraf).

Snap dan niet dat je hier nog iets (durft) te vragen over het vervangen van 'n paar shockies :lol:

Voorschermen demonteren en weer op de juiste manier terug plaatsen is IMO 'n stukje moeilijker dan 'n paar achterschokbrekers vervangen :wink:

17 jul 2008 15:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Olaf schreef:
[

Voorschermen demonteren en weer op de juiste manier terug plaatsen is IMO 'n stukje moeilijker dan 'n paar achterschokbrekers vervangen :wink:

Wel ja. Net zoals bij de schokdempers wist ik dat niet op voorhand :)

Ik heb een poging gedaan. Een paar keer gevloekt maar alles is wonderwel goed gekomen :)

PS: de binnenbekleding plaatsen was ook niet om gelukkig van te worden :)

17 jul 2008 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Koop maar meteen het boek 101 projects for your porsche.

Achter is easy. Je hebt groene sport bilsteins en gele rally bilsteins. Kijk even of je groene of zwarte veerpoten hebt:

groen = bilstein
zwart = boge

Je kan geen bilsteins voor zetten op een boge poot maar wel een bilstein "insert" kopen voor je boge voet. Achter krik je de boel op en huppakee.

Laten settelen voor 150 km of een weekje, dan alignment and corner weighting.

Bert

17 jul 2008 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Bertroex: thanks

Het boek dat je daar opnoemt heb ik liggen hoor, maar alle extra info is welkom :-)

De mijne heeft Boge voeten en ik ga Bilstein inserts plaatsen. Kga ze bestellen via PelicanParts.com en iemand brengt ze mee.

Even uitgerekend: 4 sport bilsteins kosten mij in de US grosso modo 380 euro. Kan je niet voor sukkelen hé :-)

En inderdaad: als alles geplaatst en gesetteld is ga ik hem eens laten uitwegen en uitbalanceren.

17 jul 2008 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Voila se. Ze zitten er op ! 4 bilsteins! Heb ze uiteindelijk bij Renntech gekocht omdat het erg moeilijk was ze uit de VS mee te brengen (jammer).

En dat zonder enige kennis van zaken :-) als dat maar goed komt... :mrgreen:

Eind deze week volgt de uitlijning. bij iemand mét kennis van zaken

04 aug 2008 21:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]