Auteur |
Bericht |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Bilstein PSS9 of KW variante 3 ?
Hoi,
wat raden jullie mij aan voor onder mijn 964 C2, Bilstein PSS9 of KW variante 3 ?
(KW V2 had mijn voorkeur, maar deze maken ze niet voor de 964 C2)
Is vooral voor straatgebruik en af en toe eens een circuitbezoekje bedoeld, maar zelfs op straat mag het allemaal wat strakker als de originele demping die er nu onder steekt.
Er is wel een prijsverschil:
PSS9 => 2500 euro
KW V3 => 2000 euro
Is de meerprijs voor de PSS9 gerechtvaardigd ? Of zal de KW ook al meer dan voldoening bieden ?
Iemand ervaringen met beide ?
|
04 aug 2008 11:54 |
|
|
Yellowbird
|
Kwestie van smaak.
Met Bilstein hebben we zelf geen ervaring, maar van horen zeggen dat KW nog iets stugger is, iets meer richting circuitgebruik. Bilstein lijkt dus wat comfortabeler.
Wij hebben twee keer voor KW gekozen.
KW lijkt iets duurzamer, want is van rvs.
Bilstein heeft de naam, maar KW wordt steeds meer gebruikt door tuners zoals Manthey.
|
04 aug 2008 12:44 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Kent iemand de veerstijfheden van Bilstein en KW ? Ik dacht net dat Bilstein iets harder was ?
Ook zou de PSS9 makkelijker in te stellen zijn als de KW. Wel meer mogelijkheden bij KW, maar dat is niks voor mij....
Wordt nog een hersenbreker....
|
04 aug 2008 12:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Gebruik ook even de zoekfunctie, onderwerp is wel vaker langs gekomen (zo als de meeste overigens )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 aug 2008 13:36 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
geen ervaring met beide maar wel met h&r schroefset,
mijn ervaring met/bij h&r is goed
dit ook omdat er de mogelijkheid is om verschillende hardheden/gewichtsverdelingen te bestellen
en evt met of zonder hulpveren.
ik zelf rijd met redelijk comfortabel geveerde schroefset in tegenstelling tot wat iedereen denkt omdat de mijne zo laag staat.
dit alles wel professioneel laten plaatsen en laten uitwegen en daarna laten uitlijnen,
een wereld van verschil
succes met je keuze
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 aug 2008 17:34 |
|
|
Mike R32
|
H&R is nog harder dan KW.
KW heeft het grote voordeel van de Inox lijn.
Bilstein heeft de beste balans voor circuit en openbare weg.
Heb persoonlijk geen ervaring met Porsche.
|
04 aug 2008 20:23 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
H&R kunje krijgen in straten versie of trackversie, dus h&r is niet per definitie harder dan kw
op m,n golfje (zie m,n album) heb ik trackversie, dat hoef ik dus nooit meer onder een straat auto van mezelf
pleu.ren zo al je nierstenen eruit
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 aug 2008 21:32 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 aug 2008 22:08 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
amen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 aug 2008 23:04 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kan op slot
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 aug 2008 23:04 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Ja, mijn voorkeur gaat ook uit nr Bilstein momenteel... heb al heel wat opgezocht en gelezen... overal heb je natuurlijk voor en tegenstanders.... alhoewel, echt tegenstanders ben ik nog niet tegengekomen, dus dat zit wel snor met die Bilsteiners
Morgen beslis én bestel ik
|
04 aug 2008 23:22 |
|
|
gcar
Belgie
|
Zorg dan wel dat je de PSS-10 krijgt want de PSS-9 is reeds geruime tijd uit productie.
|
05 aug 2008 11:25 |
|
|
P-911
964 C2
|
Ben benieuwd, wat is het geworden??
|
05 aug 2008 20:29 |
|
|
RG996
N-H
|
Ik zou voor de KW gaan.
Aangezien ik al jaren met de KW's onder diverse auto's zonder problemen rond rij.
|
05 aug 2008 22:20 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
lekker kansloos, non-informatief draadje weer
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 aug 2008 14:03 |
|
|
zuugnap
|
haha jeroen .... trouwens ga jij naar motion? ---> boeekeehhh
hoezo nu weer kansloos draadje ...zie em ff niet!
|
06 aug 2008 14:17 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
't is weer een mooie verzameling uit de lucht gegrepen veronderstellingen welke verstelbare demper stugger is...
ik hoor niemand over veren
ik hoor niemand over de wijze van verstelling (is bij de PSS9 en KW V3 anders)
ik hoor niemand over het verstel bereik
maar ja... op de doos van de PSS9 staat een plaatje van de Nurburgring, dus dan moet het wel goed zijn
PS... yep, ben zondag ook in Assen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 aug 2008 14:44 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Dan zou het wel nuttig zijn mocht je je mening/ervaring terzake neerpennen, was het draadje al wat minder "kansloos" hé
|
06 aug 2008 17:31 |
|
|
zuugnap
|
zou je zeggen jah of is dat classified jeroen!
|
06 aug 2008 22:19 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Vandaag wordt er dus een PSS10 kit geïnstalleerd onder mijn 964 Als het beetje wil meezitten, want heb de P afgezet, maar dit kit was er nog niet... grrrr, zou gisteren verstuurd zijn, dus normaal komt het wel goed... hopelijk want morgen rij ik op Zandvoort en had deze graag even uitgetest natuurlijk
Nu nog een bijkomende vraag ivm uitlijning. Zij gaan waarschijnlijk gewoon de standaard waarden gebruiken, is dit goed zo ? Of stel je zo'n kit best iets anders in, zeker daar ik graag sportief rij en af en toe een circuitje wil meepikken.... maar hoofdzakelijk rij ik er mee op normale wegen hoor, dus wil ook geen uitlijning waardoor mn dure bandjes slijten als gek. Iemand die weet welke waarden best in te stellen ?
|
27 aug 2008 10:41 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dan zou ik het circuit maar niet op gaan, want daar slijten ze 10x zo snel
_________________________________________ Got coffee?
|
27 aug 2008 11:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Neem maar de RS afstelling Steven...niet té agressief maar toch lekker voor een occasioneel circuit-uitje
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 aug 2008 11:40 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Jup jup, staan de waarden van die RS afstelling ergens online ?
|
27 aug 2008 11:49 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
die heeft elke ietwat bandenboer normaal gezien in de computer staan van de uitlijnbank. Onder "Porsche 964" kan je kiezen C2/C4 (let op het bouwjaar want er zijn 2 mogelijkheden dacht ik), maar ook RS.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 aug 2008 12:12 |
|
|