Auteur |
Bericht |
Eddy 964 C4
964 Carrera 4Eibergen
|
Remklauw rechtsachter compleet vast
Mijn remklauw rechtsachter is vast gaan zitten ( MUURVAST rook en stank ) onder het rijden na ongeveer 10 kilometer zo van het ene op het andere moment, ik heb NIET de handrem erop laten staan,tijdje gewacht ongeveer een half uur en daarna was hij vrij ben gewoon rustig naar huis gereden GEEN PROBLEEM
Maandag alles los gehaald en hij was compleet gangbaar zowel de zuiger,geleiding en de remblokken het wiel loopt ook mooi vrij.
Iemand enig idee ik word hier niet vrolijk van.
_________________________________________ 911 was sonst
|
29 jul 2008 11:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zijn ze al een keer gereviseerd geweest, zo niet dan zou ik dat gaan budgetteren
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jul 2008 12:22 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
weet je zeker dat je handrem niet is blijven hangen?ondanks dat je hem er af had gezet?
de remklauw zit toch niet het enne moment zo vast en even later gewoon gangbaar.
was de schijf ook heel heet?
anton964
|
29 jul 2008 15:00 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb dit wel eens gehad en heb toen op advies van Alpo de z.g. vlinders die bij de remschoenen van de handrem zitten vernieuwd.
Je ziet er niet veel aan maar zijn dan toch versleten en kosten niet echt veel
Maar hiervandaan natuurlijk moeilijk te zeggen wat te doen, meest is het de remtang
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 jul 2008 15:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De platen die de remblokken opsluiten - aan de kopse kanten van de laatste - worden door oxidatie van de klauw weg gedrukt en kunnen daardoor de blokken blokkeren in hun beweging. Dat lijkt me de oorzaak en dan veroorzaakt door enige temperatuurverhoging.
Na afkoeling kan alles dan weer normaal zijn. Maar hoeveel ruimte hebben de blokken, in hun lengterichting dus? Moet weinig zijn maar iets meer dan niks.
Handremblokken lijkt me niet. Komen gewoon terug bij loszetten handrem lijkt me, maar Molen heeft een andere ervaring.
Eerst genoemde is bekend probleem. Zoals anderen al schreven: revisie is bekend onderhoud op deze leeftijd
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 jul 2008 18:22 |
|
|
Eddy 964 C4
964 Carrera 4Eibergen
|
Na lang zoeken komt hier de oplossing het lag aan een verspochte remslang de vloeistof kon wel heen maar niet terug hierdoor bleef de rem op druk staan(als je de ontluchtingsnippel losdraaide spoot remvloeistof eruit en kwam de rem vrij).
Groeten Eddy
_________________________________________ 911 was sonst
|
02 sep 2008 13:11 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je moet er maar op komen. Gelukkig is het nu opgelost.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 sep 2008 17:15 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
een verspochte remslang . . . . . .
Een waaaaat
Ben redelijk technisch (hoewel lang geleden behaald, nog immer in bezit van papieren) maar hier had ik nog nooit van gehoord.
Bij remmen wordt er forse druk opgebouwd, voldoende om aanwezig vocht in het remsysteem te laten koken, en kan mij niet voorstellen dat een remslangetje dit tegenhoudt
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 sep 2008 21:33 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Had het probleem laatst ook, had net de handrem een tikje omhoog staan, merkte niets met rijden, maar leip toch net iets aan. trillen in de auto werd steeds erger. Effe gestopt, handrem goed naar beneden, en probleem opgelost.
maar een remslang die de vloeistof wel heen maar niet terug laat lopen heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.
|
09 sep 2008 21:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
inderdaad!
Dus het is opgelost door alleen de remslang te vernieuwen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 sep 2008 22:27 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Heb ook zo iets mee gemaakt met een hydroliek slang van een graafmachine zat geen beweging meer in.met een werkdruk van 320bar!!!. Dus zeker mogelijk.
|
09 sep 2008 22:30 |
|
|