Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:25

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Boge vervangen voor Gele Billstein 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Boge vervangen voor Gele Billstein
Zo, vanavond een uurtje mijn handen weer eens vuil gemaakt. met de aankomende autobahnrasen en de Nortschleife 20 okt :wink: mijn achterdempers vervangen van standaard Boge dempers, voor gele Billstein sport dempers. Man o man wat een verschil. wel effe wennen, is van een comfortabele, ietwat deinende auto veranderd in een strak sturende sportwagen ( is het natuurlijk ook :mrgreen: ) Ondanks het hardere karakter is hij nog steeds comfortabel, ook de vluchtheuvels gaan veel beter, de auto licht direct stil.

een echte aanrader.

30 sep 2008 21:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik ken het, ik heb de zelfde upgrade! De oude dempers leken wel fietspompjes bij mij, terwijl dat toch ook sportdempers waren geweest.

02 okt 2008 20:22
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Gaarne toelichting op de info van jullie beiden:
hoeveel km's hadden de oude dempers er op zitten :?: :?:

02 okt 2008 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
220.000 :wink: , dus dan mogen dempers eens verslijten.

02 okt 2008 20:43
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ja, zoals je zelf zegt: beetje voorstelbaar dat ze aan vervanging toe zijn :roll: :wink:

Maar ook wel leuk om het pas dan te doen: giga verbetering :!: :P

02 okt 2008 20:54
Profiel
Urmond
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Gaarne toelichting op de info van jullie beiden:
hoeveel km's hadden de oude dempers er op zitten :?: :?:

Ik heb geen idee Paul. de auto heeft 200600 km achter de keizen, en aan de staat te zien waren het nog de eerste dempers. Zoals double G al schreef waren de boges net fietspompjes. Ik heb ze nu alleen achter vervangen wat al een enorme verbetering is. Ik ga ze voor vervangen voor de groene Bilsteins. Die zijn iets minder hard.

02 okt 2008 21:44
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
gewoon ook geel doen..

heb zelf competition eronder en dat gaat ook prima....krijg je een hele andere auto terug.

succes,

steef

03 okt 2008 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Jos,
Is de auto nu te vergelijken met je vorige 964 ombouw of toch nog iets soepeler. Mijn 944 met Koni geel rondom was namelijk nog zachter dan de 964 ombouw.
Groets,
Remco

03 okt 2008 17:35
Profiel
Urmond
Bericht 
Remco, nee niet te vergelijken. De ombouw was veel stugger. had natuurlijkook te maken met de 17 inch cup wielen die daar onder zaten. Nu heb ik gewoon de orginele wielen erop laten zitten. Hij is wel stugger maar niet onkonfortabel. Helt veel minder ( bijna niet) in de bochten en deint niet meer na. ( deed hij altijd een beetje. Ik twijfel na wat Steef eeft gezegd over voor ook geel. Ben bang dat het te stug word.

03 okt 2008 18:34
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jos Targa schreef:
de auto heeft 200600 km achter de kiezen, en aan de staat te zien waren het nog de eerste dempers. Zoals double G al schreef waren de Boges net fietspompjes.

Kun je toch laten testen of de schokbrekers nog goed zijn, bij mijn Porsche doen ze dit bij elke APK.

03 okt 2008 18:46
Urmond
Bericht 
Tja, ik heb vanavond een langere rit gemaakt over verschillende ondergronden en snelheden, en ik moet zeggen.....Ik ga ze toch weer vervangen door boge dempers. Ik had de Bilsteins in de leen, om te proberen. ( Effe bij onze vrienden geregeld Wim :wink: ) Lekker sportie, maar gezien de uitstraling van mijn targa kies ik toch voor comfortabel. Daarbij heb je bij een targa met het dak dicht toch al wat gekraak van het dak, en met de Bilsteins werd dit nog eens te meer, tevens was er achter bij hobbels gebonk waarneembaar wat erg storend was, en ik niet had met de Boges. Dan maar wat minder hard over de Nordschleife :D

03 okt 2008 21:50
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ik denk dat een targa veel meer tordeerd en daarom veel gevoeliger is..

ik heb ooit een keer gereden met een witte 79 targa en toen viel me dit ook al erg op...erg deinerig tov mijn competition onderstelletje... wel lekker om te cruisen..

07 okt 2008 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Heb mijn boges rondom ook vervangen door een setje bilsteins en vind het comfort best nog te pruimen. Zelfs op de niet minder dan fantastische Belgische wegen :roll:

07 okt 2008 12:46
Profiel
Urmond
Bericht 
$TEEF schreef:
ik denk dat een targa veel meer tordeerd en daarom veel gevoeliger is..

ik heb ooit een keer gereden met een witte 79 targa en toen viel me dit ook al erg op...erg deinerig tov mijn competition onderstelletje... wel lekker om te cruisen..

Steef, ik denk dat dat het ook is, een targa is zowieso een auto om heerlijk mee te cruissen. Door de Bilsteins werden de resonanties extra versterkt.

07 okt 2008 20:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Jos, ik denk dat als je een nieuw setje Boges er onder hebt dat het verschil ook al goed te merken is. Ik ben bang dat ik er binnenkort ook aan moet geloven. Mn vriendin reed laatst achter mij en zei dat de kont erg naar onder ging als ik flink gas gaf. :roll:

Groets,

08 okt 2008 12:27
Profiel
Bericht 
eigenlijk een soort pasm maar dan antieke dus :wink: leuk gedaan joske

08 okt 2008 13:21
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]