Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:10

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
996 turbo schokbrekers en remblokken vervangen door ????? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 996 turbo schokbrekers en remblokken vervangen door ?????
Ben in het bezit van een (getunede) 996-turbo uit 2001. Ik overweeg nu om ivm beperkt circuitgebruik de originele schokbrekers te vervangen door Billstein ( of iets vergelijkbaars ?? ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Goed advies is altijd welkom !!!
Ook denk ik erover om de remblokken te vervangen door Pagid blokken ( welke kleur is voor mij dan de beste keuze ? ) Hoor nogal eens dat deze blokken bij normaal dagelijks gebruik piepen en allerlei "iritante" bijgeluiden maken. Wie heeft hier ervaring mee en wat is jullie mening hierover ?

Als iemand ook nog een tip heeft (betreffende een goed adres) om bovenstaande zaken uit te laten voeren, uiteraard tegen een redelijke prijs, dan nodig ik je mogelijk uit om een keer mee te gaan naar het (een) circuit om te ervaren of het inderdaad tips waren op Porsche-niveau.

Met sportieve groet en wachtend op veel en vooral spontane en zinnige tips en adviezen .

Turbo 554

14 jun 2009 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht Re: 996 turbo schokbrekers en remblokken vervangen door ?????
als adres om het te laten monteren zal renntech.info wel vaker
Genoemd gaan worden.
Ik ben daar ook zeer tevreden over.
Wat betreft de upgrade zal je eenscontwct met devilsson op kunnen nemen
Hij heeft ook een dikke 996 turbo en hem kennende laat hij zich goed infomeren over de voor en tegen van de verschillende mogelijk heden

14 jun 2009 11:56
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bij beperkt circuit gebruik zou ik eerst eens met de "standaard" uitvoering op het circuit gaan rijden.
Daar kan je al heel ver mee komen, dan vervolgens flink wat ervaring op doen.
Daarna kan je altijd nog je auto upgraden.
Pagid remblokken moeten eerst goed op temperatuur komen ende kans dat dit gebeurd op de openbare weg is erg klein. Eenmaal lekker warm op het circuit heb je er pas echt voordeel van, op de openbare weg kan je vaak last van piepende remmen krijgen.
Weet niet in welke regio je woont, maar mocht het in de buurt van Eindhoven zijn zou ik eens gaan praten bij Paul Geeris.

14 jun 2009 11:57
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
turbo554 schreef:
Ben in het bezit van een (getunede) 996-turbo uit 2001. Ik overweeg nu om ivm beperkt circuitgebruik de originele schokbrekers te vervangen door Billstein ( of iets vergelijkbaars ?? ). Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Goed advies is altijd welkom !!!

Ben momenteel tevreden over de setup onder mijn auto (techart), maar zou het origineel zijn geweest, dan zou ik voor Manthey gekozen hebben. Is een KW v3, maar dan meer gericht op de Ring (waar ik het meest te vinden ben).

Citaat:
Ook denk ik erover om de remblokken te vervangen door Pagid blokken ( welke kleur is voor mij dan de beste keuze ? ) Hoor nogal eens dat deze blokken bij normaal dagelijks gebruik piepen en allerlei "iritante" bijgeluiden maken. Wie heeft hier ervaring mee en wat is jullie mening hierover ?

Wederom Manthey heeft een set voor de voorkant. Klauwen, schijven en blokken. Je krijgt dan de remmen van de GT3 Mk II. Deze heeft standaard de gele pagid blokken, hoewel deze wellicht net wat anders zijn omdat ze standaard door Porsche geleverd worden (motorsport onderdeel).

Piept wellicht een beetje bij lage snelheid en rustig remmen, maar niet irritant. Remt goed bij dagelijks gebruik en op de snelweg. Wel in combinatie met Castrol SRF gebruiken, wat dure remvloeistof is, maar als je over dat bedrag valt had je ook geen 996 turbo gekocht.

Citaat:
Als iemand ook nog een tip heeft (betreffende een goed adres) om bovenstaande zaken uit te laten voeren, uiteraard tegen een redelijke prijs, dan nodig ik je mogelijk uit om een keer mee te gaan naar het (een) circuit om te ervaren of het inderdaad tips waren op Porsche-niveau.

Lothar van Tilburg (Rennsport) heeft bij mij de remmen voor gedaan. Zit in Breda. Is ook een prima adres voor onderstel enz.

14 jun 2009 17:02
Profiel
Ik weet niet in welke regio je woont, maar Waalgarage in Broek in Waterland kan Manthey leveren en monteren en heeft ervaring met Porsche op het circuit.

14 jun 2009 17:30
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Ze piepen inderdaad bij (vrijwel) elke bocht, weet ik van een 993 achter ons tijdens de Schotland rit.

Of jij dat irritant vindt/gaat vinden, kan ik uiteraard niet beoordelen.

14 jun 2009 17:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]