Auteur |
Bericht |
DennisTarga
911 TargaAlkmaar
|
Nieuwe banden
Hallo allemaal
Ik heb als achterbanden 255-40-r17 continetal
voor nu 205-50-r17 ook conti
nu heb ik nieuwe nodig voor voor wat zouden jullie bestellen
_________________________________________ Love the Weekends
|
08 maart 2005 15:26 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Daarvoor missen we iets teveel informatie... Bijvoorbeeld, wat is de breedte van je velgen?
Maareh, als je tevreden bent over je Conti's, gewoon weer Conti's eronder gooien (wel N-codering he!)
|
08 maart 2005 15:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Is de/een standaard Porsche-maatvoering en (dus) goed.
Als je voor nieuwe banden gaat, ga dan zeker voor banden met een N(0)-codering (zoals bij de Conti's). Die banden zijn door Porsche 'goedgekeurd', zeg maar, en bieden een veel beter rechtuit-sporing bij hoge snelheden.
Laat je uit kostenoverwegingen geen voorbanden in de maat 215/45/17 aansmeren (die zijn goedkoper omdat het een gangbaardere maat is), want je zult dat absoluut (negatief) in het rijgedrag van je auto merken...
Interessante info 'in a nutshell' over banden, rol-omtrek, velgbreedte, etcetera kun je hier vinden:
http://direct.sydox.nl/direct/tuningpar ... n+een+band
Helemaal onderaan kun je het volgende lezen:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 maart 2005 15:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je achter Conti's hebt, dan kun je deze ook het beste voor monteren: 205/50-17 Conti's dus met N-codering
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 maart 2005 16:06 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Er is eigelijk maar een merk, PIRELLI voor mij de perfecte band
Reken op ongeveer €800,- voor een setje.
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
08 maart 2005 23:48 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Marcel "Slalom" C2C
|
08 maart 2005 23:50 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ben zelf altijd Michelin-liefhebber geweest. Ik heb nog nooit een slechte Michelin-band gehad! Met Fulda, Toyo en Goodyear heb ik wel eens andere (minder goede) ervaringen gehad.
Toen ik mijn huidige auto kocht, zaten er pas spiksplinternieuwe Marshal's onder...... Nooit nee never meer! Wát een hokopoko-band!
Pirelli's hebben een typisch Italiaans karakter: daar hou je van, of je vindt het verschrikkelijk... Ik behoor tot die laatste categorie.
Ik vind het snelle bandjes in alle opzichten: de auto ligt er lekker strak door op de weg, maar de compound is als kneedgum...
Tja, dat zijn persoonlijke ervaringen... Niet meer en niet minder...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 maart 2005 1:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
BTW: Tijdens de Prodrive training zaten er twee C2's in het groepje waar ik ook deel van uit maakte die allebei heel anders reageerden dan de instructeurs verwachtten en ook anders dan andere C2's ..... bij nader onderzoek bleken bij deze C2's allebei voor en achter verschillende merk/type banden te zijn gemonteerd
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 maart 2005 10:42 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Re: Nieuwe banden
Met exact die banden erop heb ik mijn Porsche gekocht.
Later heb ik ze ook weer identiek vernieuwd nadat ik de nodige rijders en Porsche-monteurs gesproken had.
Ze bevallen mij goed maar ik heb dus nooit anders gereden ; ben afgegaan op info van anderen waarbij ik hun rijstijl en ervaring heb trachten te wegen.
Ter info: een belrondje voor scherpe prijzen eindigde in januari 2004 op 787 Euro inclusief uitlijnen en milieuheffing
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
09 maart 2005 15:35 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En daar eindig je nu ook op, want ik heb net geïnformeerd wat het zou gaan kosten bij de plaatselijke bandenboer: € 748,00 all in (dus inclusief montage, balanseren, nieuwe ventieltjes, verwijderingsbijdrage oude banden, etcetera)
Andere opties (maar zonder N-codering) waren:
4 Fulda Carat Exelero: € 690,00
4 Yokohama's AVS Sport: € 790,00
4 Goodyear Eagle F1: € 812,00
4 Dunlop SP Sport 2000: € 768,00
En als je dan voor een vergelijkbaar bedrag 4 banden kunt nemen mét N-codering waarom zou dat dan niet doen???
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 maart 2005 15:55 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ook nog maar een keertje deze en deze link ter info dan.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 maart 2005 16:05 |
|
|
Benny 911
911Brabant Belgie
|
heb pirelli's gehad nu conti ik heb toch een voorkeur voor conti.
Grip zijn ze ongeveer gelijk maar ben zeker dat mijn conti's langer meegaan dan mijn pirelli's.
De kalender gaat langer mee dan de banden.
_________________________________________ Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder
|
12 maart 2005 13:37 |
|
|