Hi,
Vandaag heb ik wat gewerkt aan mijn 964.
Ik had een probleem om 1 wielbout los te krijgen.
Ik gebruikte eerder een dopsleutel van Facom. Later bleek het een foute te zijn. De sleutel draaide de wielbout kapot, zodat geen enkele sleutel van 19 mm. nog grip vond op de zeskant bout.
Ik loste dit vandaag op door een zeskantige dopsleutel van 18 mm. zodanig te slijpen dat de voorste randen net als beitels leken.
Deze sleutel klopte ik zachtjes op de aluminium wielbout. De sleutel sneed de bout mooi tot een passende 18 mm. bout.
Verder voelde de rempedaal niet goed aan en soms bleven de remmen wat hangen. Eerst kontroleerde ik de remklauwen, en maakte deze wat losser. Maar dit hielp niet echt.
De pedaalkluster bleek niet meer zo zuiver te zijn. De jaren met natte schoenen de pedalen bedienen bleken corrosie te veroorzaken op en rond de pedaalkluster.
De kluster wordt beschermd door een houten plaat. Deze was ook al wat kromgetrokken, en heb dan maar een nieuwe gemaakt.
Na het scharnier van de pedaal wat te hebben losgemaakt en voorzien van olie voelt de pedaal nu goed aan.
Morgen verwijder ik de pedaalkluster om deze vrij van roest te maken, en de omgeving er rond ook proper te maken en te herschilderen.