Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:40



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
remblokken 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Beltar schreef:
Ik heb nog nooit gewacht tot het lampje oplicht om de blokken te vervangen.
k ben nogal een laagvlieger en mijn p en zeker mijn leven zijn me meer waard dan een paar remblokken...
En ik hou er ook niet van om tussentijds naar de dealer te moeten voor remblokken...


Hoeft niet echt, want als het lampje gaat branden heb je echt nog even.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 apr 2005 6:53
Profiel
Bericht 
paul3.2 schreef:
Hoe moeilijk/ gevaarlijk is het om je remschijven en je blokken zelf te vervangen. Natuurlijk als je er verstand van hebt is het niet moeilijk/ gevaarlijk.

Ik vraag dit omdat mijn remschijven van mijn vw golf 92 versleten zijn en deze wil vervangen samen met de remblokken. Is dit iets wat wel makkelijk te doen is en geen mogelijk dodelijke situaties oplevert


Kippetje, done in notime.


29 apr 2005 22:02
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Jeroen914 schreef:
volgens mij gaat dat lampje ook branden als het remvloeistof niveau te laag is
in dat geval is het logisch als het af en toe brand (bv in een bocht wel of juist niet)


Check, is hier eerder "aangestipt". Had ik recentelijk ook: te pas en te onpas lichtte het lampje op. Rob Goosen heeft (gratis) wat remolie bijgevuld en voilá, probleem verholpen. Is "natuurlijke" slijtage (remmen stellen zichezelf bij).
En ja, uiteindelijk zullen de blokken en de schijven er aan moeten geloven.

"No Movement Without Friction"....
_________________________________________
Take the long way home....


29 apr 2005 22:29
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ErikE schreef:
"No Movement Without Friction"....


Only in space...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 apr 2005 7:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Maar vergeet niet, wanneer je dus schijven en blokken zou vervangen weer goed te letten op je remvloeistofpeil.
Bij het terugdrukken van de zuigers, kan het bij een te hoog peil, nogal iets gaan lekken van overtollig remvloeistof, en das niet de bedoeling. :wink:

Wanneer je alleen de blokken gaat/laat vervangen, let er dan idd op de minimale maat van de remschijf.
En stel dat je remschijf er nog niet aan toe is, maar wel een binnenste en buitenste rand heeft, laat ze dan afdraaien.
Er komt vaker naar voren dat wanneer je de remblokken gaat/laat vervangen, en je schijven hebben lichtelijke randen, dat ze vreselijk gaan piepen op de lange duur.
Dan is licht afdraaien van de remschijven een goeie optie.
En het voorkomt kleine ergernissen.

Wanneer je de blokken wilt vervangen, neem direct de indicators mee.
Meestal met demontage sneuvelen ze, door ouderdom en de gevolgen van de hitte.

(Wie ze heel eraf krijgt, een kleine duim voor diegene... :lol: )


30 apr 2005 11:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.