Maar vergeet niet, wanneer je dus schijven en blokken zou vervangen weer goed te letten op je remvloeistofpeil.
Bij het terugdrukken van de zuigers, kan het bij een te hoog peil, nogal iets gaan lekken van overtollig remvloeistof, en das niet de bedoeling.
Wanneer je alleen de blokken gaat/laat vervangen, let er dan idd op de minimale maat van de remschijf.
En stel dat je remschijf er nog niet aan toe is, maar wel een binnenste en buitenste rand heeft, laat ze dan afdraaien.
Er komt vaker naar voren dat wanneer je de remblokken gaat/laat vervangen, en je schijven hebben lichtelijke randen, dat ze vreselijk gaan piepen op de lange duur.
Dan is licht afdraaien van de remschijven een goeie optie.
En het voorkomt kleine ergernissen.
Wanneer je de blokken wilt vervangen, neem direct de indicators mee.
Meestal met demontage sneuvelen ze, door ouderdom en de gevolgen van de hitte.
(Wie ze heel eraf krijgt, een kleine duim voor diegene...
)