Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:41

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
remdruk weg. OPGELOST 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht remdruk weg. OPGELOST
Hoi,

Daar ben ik weer, misschien weet 1 van jullie wat het kan zijn ?

Op een gegeven moment als ik met mijn voet op de rem druk, zakt het rempedaal langaam verder naar beneden.Laat ik de rem even los en druk er weer op dan voel je weer druk.Wel is het lastig als ik stil sta en het rempedaal ingedrukt hou dat de druk langzaam aan wegvalt.

Nu zet ik tijdens stoppen de versnelling af en toe maar even in neutraal ipv drive.

Misschien iets te maken met remdruk/ ABS

Betreft een Porsche 928 S4 automaat

gr.

Fabian

Laatst bijgewerkt door Sheila3 op 28 nov 2008 17:13, in totaal 2 keer bewerkt.

05 sep 2008 16:14
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lek :?: :roll:

Is de koppelings-cilinder geintegreerd met het rem-systeem bij 'n 928 :?:

05 sep 2008 16:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad lekkage, luchtbellen of een te laag niveau van de remvloeistof lijkt me

05 sep 2008 16:29
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Hoofdremcilinder is stuk :!:
Je kan er een nieuw setje in laten zetten, of gewoon vernieuwen :idea:

05 sep 2008 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
Bericht 
Als het remvloeistof peil goed blijft,dan is het de hoofdrem cilinder. zakt het vloeistof peil dan kan het ook een wiel rem cilinder wezen. dan gewoon even kijken waar hij nat is.

05 sep 2008 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
molen934 schreef:
Hoofdremcilinder is stuk :!:
Je kan er een nieuw setje in laten zetten, of gewoon vernieuwen :idea:

dat is niet zo mooi als dat het geval is, maar goed dat heb je met een type auto als deze, op gegeven moment heb je dit soort problemen.

Auto staat nu bij de garage, ze moeten de handremkabel rechtsachter vervangen anders komt de auto niet door de APK heen, kan hij meteen kijken wat betreft die remdruk, hij constateerde al dat de remdruk minder is, wilde even weten wat het misschien kan zijn en dara heb ik jullie ook een beetje bij nodig.

ben benieuwd !!

05 sep 2008 17:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Sluit me volledig aan bij molen934, gewoon revisiesetje erin en klaar is Sheila3 :wink:

05 sep 2008 18:32
Profiel
Bericht 
kom je alleen buurten als je problemen hebt sheila :wink:

05 sep 2008 19:27
Moderator
PF #57
Bericht 
yep, helaas.
ik zou, als hij toch bij de garage staat, meteen dit probleem laten oplossen. Is nl. ook apk-afkeur!

05 sep 2008 20:17
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
zuugnap schreef:

horn schreef:
yep, helaas...

Er is toch geen forumregel om dat niet te doen?

Of is er een verplichting om een bijdrage te leveren aan het grote scale aan interessante draadjes die hier voorbij gaan :?: 8)

05 sep 2008 20:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Gaap.

05 sep 2008 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
horn schreef:
yep, helaas.
ik zou, als hij toch bij de garage staat, meteen dit probleem laten oplossen. Is nl. ook apk-afkeur!

Denk het niet, er is maar een kleine kans dat een keurmeester dit tijdens het afraffelen van de APK en de momentopname van de remmentest ontdekt. De rem werkt namelijk dan nog steeds perfekt, alleen bij het stilstaan voor bijv. een verkeerslicht voel je het pedaal iets wegzakken.

Neemt niet weg dat er op korte termijn wel iets aan gedaan moet worden.

05 sep 2008 21:01
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
oké, wist ik niet.
heb zelf ooit eens op de opel een lekke hoofdremcilinder gehad en dat kwam eruit bij de apk. ik wist het niet en de keurmeester vertelde het me na de keuring. was toen een reden voor afkeur zei hij. na vervanging alsnog goedgekeurd. En dat wilde ik sheila3 besparen.

05 sep 2008 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
zuugnap schreef:

Nee hoor , ook bij interessante meetings, zeker als er wat lekkers aanwezig is zoals de indische rijsttafel bij Hans en Mike de laatste keer !! :) :) :lol:

05 sep 2008 21:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
Rick schreef:
horn schreef:
yep, helaas.

Denk het niet, er is maar een kleine kans dat een keurmeester dit tijdens het afraffelen van de APK en de momentopname van de remmentest ontdekt. De rem werkt namelijk dan nog steeds perfekt, alleen bij het stilstaan voor bijv. een verkeerslicht voel je het pedaal iets wegzakken.

Neemt niet weg dat er op korte termijn wel iets aan gedaan moet worden.

Zoals ik al zei, de auto staat nu i nde garage en ze gaan eerst die handremkabel vervangen en als ze dan toch bezig zijn , kunnen ze meteen kijken wat er precies aan de hand is met dat remprobleem.Tijdens de APK keuring kwam dit ook niet naar boven !! wel van die handrem die niet meer goed is.Ik heb ook alleen het probleem als ik stil sta e ndan neemt de druk af, laat ik de rem los en laat ik de rem opkomen heb ik weer druk en als ik wat harder moet remmen tijdens rijden remt ie ook, maar laat er zeker wel naar kijken natuurlijk.De man van de garage gaf ook aan dat het misschien iets met de ABS te maken kan hebben, maar goed, maandag weet ik waarschijnlijk wat meer.

In ieder geval blij om al veel reacties te lezen, dat stel ik zeer op prijs en daarom ben ik ook vaak op deze site aanwezig.

Helaas heb ik de kennis niet 123 paraat dus ga ik die kennis halen, zo kom je het ook te weten !!

gr.

Fabian

05 sep 2008 21:27
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Sheila3 schreef:
Helaas heb ik de kennis niet 123 paraat dus ga ik die kennis halen, zo kom je het ook te weten !!

:thumleft: succes.

05 sep 2008 21:43
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Er is toch geen forumregel om dat niet te
Of is er een verplichting om een bijdrage te leveren aan het grote scale aan interessante draadjes die hier voorbij gaan :?: 8)

Nops, maar er is ook geen regel om dat wel te doen :idea:
Of begrijp ik de vraag verkeerd?

05 sep 2008 21:51
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Niet alleen technische problemen aankaarten en wel aan geklets deelnemen...
Denk dat je het niet verkeerd begrijpt Pascal.

05 sep 2008 22:36
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:@: Pascal & Horn ;) :^:

06 sep 2008 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
helaas is het probleem nu erger geworden, heb totaal geen druk meer als ik moet remmen, de rem zakt meteen tot aan de bodem en als ik de rem indruk en laat ik de rem los en druk ik er hard op dan heb je wat druk maar die neemt snel af.Het is alsware een spons en niet de spons die ik graag gebruik :(

Er zit genoeg remvloeistof in dus lijkt erop dat er niks lekt ?

Ik heb wat mensen gevraagd en die geven aan of de hoofdremcilinder of het zou ook de ABS pomp kunnen zijn ?

Als het de ABS pomp is , zou ik daar dan geen melding van moeten krijgen via de boordcomputer ?, dat er een lampje moet gaan branden ofzo van ABS

Misschien dat 1 van jullie dit probleem al eens eerder heeft gehad ?

gr.

Fabian

09 sep 2008 10:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
ABS pomp?
Je bedoelt waarschijnlijk de rembekrachtigingspomp. Ja, die kan kaduuk zijn, maar het kan net zo goed een vaccumslang zijn, of een dichtringetje.
Een aandrijfsnaartje wellicht, doet de stuurbekrachtiging het nog wel?
Zo van afstand is het echter moeilijk in te schatten.

09 sep 2008 11:15
Profiel
Bericht 
Als de rembekrachtiging kapot is dan zakt het pedaal niet tot de bodem.
Dan is alleen de ondersteuning weg d.w.z. zwaarder remmen.

Als het de hoofdremcilinder zou zijn dan valt iets van de helft van het systeem uit maar niet alles, dus ook nog ruim voldoende remwerking en tegendruk.

Of de ABS unit hier een oorzaak kan zijn :?:
Als er inderdaad nergens uitwendig iets lekt dan kan ik me dit voorstellen.

Probeer eens om het ABS systeem electrisch uit te schakelen. Of er dan merkbaar verschil is...

09 sep 2008 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Olaf schreef:
Lek :?: :roll:

Is de koppelings-cilinder geintegreerd met het rem-systeem bij 'n 928 :?:

:lol: Hier moest ik best wel hard om lachen :lol:

09 sep 2008 17:59
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
944 guy schreef:
:lol: Hier moest ik best wel hard om lachen :lol:

Uit onwetendheid zeker :?: :lol: :P :wink:

Olaf snapt de techniek ook wel een beetje en hij bedoelt denk ik of de remolie aanvoer vanuit hetzelfde vaatje komt voor rem- en koppelingssysteem (zoals bij de 911), dus dat koppelingslekkage ook het vaatje kan leegtrekken :idea:

09 sep 2008 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
maar effe kijken hoe ik het ga doen, kan er nu in ieder geval niet mee rijden .Ik ga binnenkort op vakantie en zie het na mijn vakantie wel.
Er kan natuurlijk inwendig wat lekken, van buitenaf zie je niks, zit zoals ik al zei genoeg remvloeistof nog in bakje dus echt lekken doet ie niet.

Het is ook redelijk spontaan gebeurd dat ik ineens geen druk meer had, ik las vanmiddag ergens via Engels forum dat je remvloestof eigenlijk om de 2 jaar moet verversen, dus onderhouden, ik heb de auto sinds december dus wie weet is het door achterstallig onderhoud zo ver gekomen dat ik nu pech heb.

Denk dat ik na mijn vakantie de auto maar wegbreng en meteen grote beurt + andere schrokbrekers en dit probleem laat verhelpen.Dan kan ik er denk ik wel weer even tegen aan.

Er moeten toch nog wat dingen op termijn gedaan worden in verband met het onderhouden van de auto, dus dat staat wel in de planning, alleen hier had ik nog even gene rekening mee gehouden, de echte rekening kom na mijn vakantie wel :(

Komt goed, scheelt me nu in ieder geval wat benzinekosten de komende maand :)

09 sep 2008 19:50
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende