Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:33

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964 onderstel afstellen en of gelijktijdig verlagen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 964 onderstel afstellen en of gelijktijdig verlagen
Momenteel staat mijn 964 aan de voorzijde hoog op de wielen. (Volgens mij is dit de fabrieks afstelling) Als het goed is is de auto aan de voorkant te verstellen. Nu loop ik ook met de gedachte om de auto te verlagen 4 cm d.m.v. alleen veren. Is het verstandig de handelingen in 1 keer te laten doen in verband met uitlijnen en uitwegen.

28 dec 2008 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
dat zeker,

als je de auto laat uitwegen stel je de auto goed af,

je kan ervoor kiezen om de auto zonder veren te verlagen en alleen te stellen maar dan is 4 cm een beetje veel denk ik.
en ik neem aan dat achter dan ook nog wat zakt om de verhouding goed te krijgen.

laat je wel goed advies geven over de veren in combi met je huidige schokbrekers.

en kijk goed naar de werking van de schokbrekers, het nu vervangen is altijd goedkoper dan straks weer alles los te halen.

robert

28 dec 2008 20:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Dank je robert. Het is ook niet mn bedoeling de schokbrekers aan de vooras 4 cm te verstellen (weet niet of dat gaat) maar aan de voorzijde de auto optisch meer in balans te brengen.

Toen bedacht ik me als je dan toch aan de gang bent en je wilt de auto verlagen is het wellicht een idee om dat direct te doen. Ik neem ten minste aan dat de auto ook bij het verstellen van de schokbrekers voor opnieuw gewogen en uitgelijnd dient te worden.

28 dec 2008 21:09
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 964 onderstel afstellen en of gelijktijdig verlagen
dubsport schreef:
Nu loop ik ook met de gedachte om de auto te verlagen 4 cm d.m.v. alleen veren.

Hoe lang geleden zijn jouw schokdempers vervangen? Persoonlijk zou ik meteen ook de schokdempers doen (sterker nog, dat heb ik indertijd ook zo gedaan), aangezien deze waarschijnlijk gewoon daar aan toe zijn EN je dan een set kunt nemen die bij elkaar passen.

28 dec 2008 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Geen flauw idee hoe oud de schokbrekers zijn. Om nu direct het gehele onderstel aan te pakken is me net iets te. Heb nog een remmen klusje liggen.

28 dec 2008 23:20
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
dan denk ik dat de uitgave van de veren ook niet echt goed is om nu te doen.

De montage en demontage moet je nu ook betalen en straks weer als er andere schokdempers onder moeten, ik denk zelfs dat kortere veren (stugger) de misschien wat mindere schokbrekers het alleen maar versterkt.

ik zou de auto gewoon lager laten stellen met de mogelijk heden van de standaard dempers die er nu onder zitten,
de auto ook laten uitwegen en uitlijnen, dan zit je wat betreft:
de looks,
rijgedrag
en de kosten misschien wel het meest inbalans.

robert

dan later nieuwe veren en dempers betaal je maar een keer de demontage en montage kosten.

28 dec 2008 23:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Gebruik geen verlagings veren met je oude (en waarschijnlijk redelijk versleten) dempers. Het zal het weggedrag niet ten goede komen, en dat is een understatement. Je moet veren en bijbehorende dempers laten monteren.

Ik heb zelf net m'n 993 voorzien van een nieuw m030 onderstel. De transformatie in weggedrag is compleet. Ondanks de relatief lag km stand van 85000 waren mijn dempers op.

29 dec 2008 12:11
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
dubsport schreef:
Geen flauw idee hoe oud de schokbrekers zijn. Om nu direct het gehele onderstel aan te pakken is me net iets te. Heb nog een remmen klusje liggen.

Dan kun je beter even sparen en het dan goed laten doen. Overigens is het niet zo'n extreem duur verhaal om er ook nog schokbrekers bij te laten doen. Om dat tzt nog te doen wel.

En remmen werken ook beter met een goede wegligging. :idea:

29 dec 2008 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Goed advies: even doorsparen voor bilstein pss9 of pss10 set. kost iets meer dan 2K Euro (ex montage) maar is veruit de beste optie voor een 964 coupe in mijn optiek. Alle andere uitgaven is half werk en uiteindelijk niet bevredigend... 8)

29 dec 2008 18:53
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
LouisXIV schreef:
.. kost iets meer dan 2K Euro (ex montage) ..

Er zijn goedkopere oplossingen en/of samenstellingen :idea:

Na montage inderdaad uit laten wegen en uit laten lijnen :!:

29 dec 2008 19:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
LouisXIV schreef:
Alle andere uitgaven is half werk en uiteindelijk niet bevredigend... 8)

Jij hebt gelijk. Je had beter kunnen doorsparen voor een 993 GT2...Alle andere uitgaven is half werk. :shock:

Of ben je toch wel tevreden met jouw 993 :?: ..... net zoals andere mensen heel erg tevreden kunnen zijn met 'gewone' Bilstein Sport schokdempers?

:lol:

.

29 dec 2008 20:05
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
ik sluit me aan bij olaf en erwin,

het is maar net wat je wilt bereiken en waarvoor het gebruik zal zijn.

Ik denk dat hier niet gezocht word naar een extreme circuit auto met instel mogelijkheden.

maar naar een optisch goed beeld, en lekker rijdende auto

robert

29 dec 2008 20:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Hoeveel is een 964 aan de voorkant te verstellen met de standaard ophanging? omlaag dan? vind de mijne aan de voorkant ook net wat te hoog.. een centimetertje zou t al goed maken...maar om daar nu gelijk 2K ex montage tegen aan te moeten gooien.. :roll:

30 dec 2008 22:20
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
een cm is volgens mij geen probleem,

zou het alleen laten doen, enkele mm verschil tussen links en rechts en de balans is weg.

laten doen en uitwegen dan stuurt de auto lekker strak.

robert

30 dec 2008 22:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
brian951 schreef:
Hoeveel is een 964 aan de voorkant te verstellen met de standaard ophanging? omlaag dan?

Bij de meeste 964's een millimeter of twee á drie. Soms iets meer, maar meestal staat de afstelling al maximaal laag.
De afstelmogelijkheid is ervoor om de wieldrukken af te stellen, niet voor verlagen en als dat al iets kan heb je geluk. :lol:
En 1 van de 10 keer is de stelmoer nog niet vastgeoxideerd en kun je hem met veel moeite nog net verdraaien. :shock:

.

30 dec 2008 22:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Heb vanavond nog een even een voorwiel verwijderd. Nu moet ik zeggen dat de verstelmoer bijna maximaal naar beneden gesteld staat. Het lijkt dan ook wel dat deze (los van eventuele oxidatie) nog wel een cm of 2 naar boven geschroefd kan worden aangezien ik daar nog voldoende schroefdraad zie zitten. Ik vermoed dan ook dat de auto op de hoogste stand gesteld staat of vergis ik me? Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat onder een groot gedeelte van de porsches een verlaging set gemonteerd is, ..toch.

:?

ik heb er maar even een foto bijgedaan om te laten zien wat ik bedoel:

Afbeelding

Foto zichtbaar gemaakt door de URL van de foto te plaatsen - en NIET de URL van de pagina waar de foto op staat :idea:

30 dec 2008 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Afbeelding

Deze is verlaagd met veren en andere schokbrekers...

Het weggedrag is super stuurt haarscherp!

31 dec 2008 0:47
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
wat is t verschil btw tussen de groene en rode bilsteins?

31 dec 2008 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Groen is waarschijnlijk co2 neutraal :D

31 dec 2008 13:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
brian951 schreef:
wat is t verschil btw tussen de groene en rode bilsteins?

Rode Bilsteins :?:

Als je de groene of rode H&R veren bedoeld: de rode hebben iets dikkere windingen en de windingen zijn anders gevormd waardoor de rode set zwaardere veren heeft.
Deze set heeft H&R gemaakt voor de 965 maar kan ook goed onder de 964 gemonteerd worden als een stugger onderstel gewenst is.
Natuurlijk wel in combinatie gebruiken met sportschokdempers.

.

31 dec 2008 14:01
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Renntech schreef:

Als je de groene of rode H&R veren bedoeld: de rode hebben iets dikkere windingen en de windingen zijn anders gevormd waardoor de rode set zwaardere veren heeft.
Deze set heeft H&R gemaakt voor de 965 maar kan ook goed onder de 964 gemonteerd worden als een stugger onderstel gewenst is.
Natuurlijk wel in combinatie gebruiken met sportschokdempers.

Daar voeg ik, als bezitter van H&R rood aan toe dat het een prima rijdende auto oplevert. Ik heb ze icm Koni geel laten monteren (en een veerpootbrug, en andere remmerij, en... ach, het was een leuke rekening zeg maar...).

31 dec 2008 17:22
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
en ik denk dat ik dezelfde set heb,

bij aankoop werd mij verteld dat de auto verlaagd was met turbo veren en ze zijn rood. ( dus denk ik dat het dezelfde zijn)
later heb ik bij erwin gele koni's laten moteren en uitwegen, dat ws elke euro dubbel waard.

robert

31 dec 2008 19:58
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding

lijst van de verschillende veren

03 jan 2009 10:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Belgium
Bericht Re: 964 onderstel afstellen en of gelijktijdig verlagen
dubsport schreef:
Momenteel staat mijn 964 aan de voorzijde hoog op de wielen. (Volgens mij is dit de fabrieks afstelling) Als het goed is is de auto aan de voorkant te verstellen. Nu loop ik ook met de gedachte om de auto te verlagen 4 cm d.m.v. alleen veren. Is het verstandig de handelingen in 1 keer te laten doen in verband met uitlijnen en uitwegen.

Kan iemand mij informeren over het uitwegen , hoe worden de waarde aangepast en wat zijn de waarde die men moet bekomen .
dank voor de info . :D

06 jan 2009 15:00
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Als je de o zo handige zoekfunctie had gebruikt dan had je o.a. dit gevonden :idea: :salut:

06 jan 2009 15:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende