Auteur |
Bericht |
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
180 graden rond....
Beste Porsche fans,
Ik ben sinds een half jaar Porsche rijder geworden, ik heb een Porsche 911 3,2 cabrio (omgebouwd naar 964). De auto bevalt me uitstekend echter mis ik het contact met de weg, in bochten gecontroleerd uitbreken is met mijn auto onmogelijk, bij te hoge snelheid draait de auto gelijk 180 graden. Is me nu een paar keer op de Nurburgerring en ook in ons kikkerlandje gebeurd.
De auto is verlaagd en heeft Bridstone banden (voor 225 achter 255), ik vraag me eigen af dat dit bij het wispelturige karakter van Porsche hoort of dat er soms iets mis is met mijn auto. Hoop dat iemand mij hierop een antwoordt kan geven
Pieter..
|
04 nov 2004 12:46 |
|
|
Sjonnie
|
Driften is niet zo simpel als het lijkt en uw auto is ook niet de gemakkelijkste. Al een cursus gevolgd? Kijk anders eens hier: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1354
Je hebt wel lef!
Overigens:
Laatst bijgewerkt door Sjonnie op 04 nov 2004 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 nov 2004 12:59 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Driften met vorige auto`s geen probleem, heb hiervoor altijd BMW gereden. Natuurlijk is Porsche een heel andere auto maar vraag me echt af of dat het normaal is opeens rond gegooid te worden, Toch zal ik die circuit cursus zeker overwegen..
|
04 nov 2004 13:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Goed dit forum in de gaten houden ... denk dat we ergens in het tweede kwartaal van 2005 weer gaan ...
Inschrijven per groep van 4 of 6 is aanzienlijk goedkoper dan solo
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
04 nov 2004 13:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
The 911 divided the world in 2: those that can drive and those that can't
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 nov 2004 13:46 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
04 nov 2004 14:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wat dacht je van de plaats van het motorblok ..... met bijbehorende gewicht.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 nov 2004 15:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Don't let your 911 be the referee
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 nov 2004 15:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Laat ze maar kletsen Pieter. Gewoon blijven proberen. Als je het met een BMW kan, lukt het uiteindelijk ook met een 911. Oja, niet proberen in smalle éénrichtings straatjes....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2004 16:08 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Blijven proberen maar dus Heb je straks ook zo'n mooie verzameling
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
04 nov 2004 18:37 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Don't drive a 911 like a toy ...
you will need a iron hand to get the joy ...
Getting it under control is pretty hard ...
in the mean time ... i turn arround and fart ...
just kidding
Overigens ... welgekomen Pieter ... en toch maar ff opletten tijden je stunten ...
|
04 nov 2004 19:07 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Welkom Pieter, en hou hem heel
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
04 nov 2004 20:34 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Ik vind het nog steeds zonde Jeroen...
Shark
|
04 nov 2004 21:50 |
|
|
Dabi
911 TurboBroek op Langedijk
|
Iets te kort vermogen op de achterwielen probeer het ander eens op een wat gladder ondergrond. ( grasveldje ofzo )
|
04 nov 2004 21:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Reken maar van YES!
Ik heb "haar" afgelopen zaterdag nog even gezien... Triest
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
05 nov 2004 1:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2004 10:26 |
|
|
Anonymous
|
Wil niet stoer doen, maar doe het toch...
Driften met mijn 3.2 zeker mogelijk. Heb alles standaard - banden, veren, dempers - en heb gezien grip achter wel nat wegdek nodig. Moet ook al flink in de toeren zitten (4000 of meer) maar dan behoort drift zeker tot de mogelijkheden. Moet wel goed bij de les zijn en vooral NIET GAS LOSLATEN want dan ben je hem kwijt. Vergt al met al iets meer oefening dan "normale" auto.
Ik heb "het" geleerd met een Toyota Starlet 1.0 (normaler wordt het niet) met 40 pk geloof ik, prima leerschool!
Succes, wees voorzichtig voor plotseling van rechts komende lantarenpalen en veel plezier!
|
05 nov 2004 17:40 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hard insturen en effe liften om de achterkant om te zetten
Daarna het gas erop en je maakt de mooiste schuivers
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
05 nov 2004 19:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Werkt dat met vierwieldrifts ook zo? (serieuze vraag - weet het echt niet)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 nov 2004 20:00 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Volgens mij heeft een Star slet voorwielaandrijving...
Dus zeker geen goede leerschool Koop een e30, dat is pas ervaring opdoen:!:
Shark (dieheelregelmatigheelbruutdoordebochtendriftmetheelweinigsnelheidopdroogwegdek)
|
05 nov 2004 20:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Een vierwiel drift is een heel ander verhaal (in ieder geval in een 2 wiel aangedreven auto, geen idee voor 4wd).
Een vierwiel drift krijg je als je te hard door de bocht gaat, maar wel de auto in balans houdt. De snelheid is dan zo hoog dat zowel de voor als achterbanden niet genoeg (zijdelingse) grip kunnen bieden.
Je hebt zeg maar onder stuur en over stuur tegelijk.
Door met het gas licht te varieeren kan je de auto sturen door de balans om te zetten naar onder of overstuur.
Anders dan met een gewone of achterwiel drift rij je hier dus echt op het randje. Het ziet er niet spectaculair uit (je ziet er eigenlijk niks van) en in tegenstelling tot een achterwiel drift is een vierwieldrift wel sneller door een bocht.
Het is super kicken. Veel moeilijker, gevaarlijker en (daarom) leuker dan een achterwiel drift.
Een achterwiel drift kan je ook wel oproepen als je 20km/u gaat. Een vierwieldrift niet.
Niet aan te raden om het op de openbare weg uit te proberen.
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
05 nov 2004 20:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Nieuwe bandjes bij de Reifenjoker scoren?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 nov 2004 20:51 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Shark;
De oer-Starlet was wel degelijk achterwielaangedreven.
Fred: driften met een éénlitertje; respect!
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
05 nov 2004 21:39 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Als eerste dank voor het vriendelijk welkom en alle wijze raad...
Met de situatie die ik eerder schetste, bedoelde ik het met hoge snelheid nemen van bochten op bv. de openbare weg en/of circuit..
Het hele probleem met mijn auto is dat het moment van onder en/of overstuur ontzettend dicht bij elkaar ligt, door mij is het zelfs niet waar te nemen. Zelf denk ik dat het komt door de verlaging en de minder hoge wangen van de banden, in een normale orginele 3,2 911 lukt het mij namelijk wel gecontroleerd uit te breken.
|
06 nov 2004 12:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hoe ver is je auto verlaagd?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 nov 2004 14:28 |
|
|