Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
bandenprofiel
Bij hoeveel mm is vervanging wenselijk, vraag me dit eigenlijk altijd af, heb vandaag bij de Audi TTR met een profiel tussen de 2.0 en 2.5 de voorbanden laten vervangen, terwijl het wettelijk minimum 1.6 is volgens mij, is dit voorbarig, de bandenleverancier adviseerde wel te vervangen, maar dat is natuurlijk zijn brood - maar heb alvast een prijsje opgevraagd voor mijn 295/30/19 maar dat is toch wel schrikken - dus tot hoeveel mm is het normaliter verstandig om door te rijden
|
08 apr 2006 16:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
2 Mm wordt volgens mij door de ANWB als minimum geadviseerd. Voor een P. lijkt mij 2.5 een mooie onderwaarde.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 apr 2006 16:34 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja vervangen, als je het uitstelt en je krijgt zo'n stort bui als gisteren en vandaag dan kan je wel eens spijt krijgen.
Er zijn hier op het forum al verschillende die dat me gemaakt hebben.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
08 apr 2006 17:27 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Thomas993,
Durf het bijna niet te vragen, maar wat doet zo'n steje achterbanden?
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
08 apr 2006 18:27 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk zo'n 350 euro de stuk,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
08 apr 2006 19:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
08 apr 2006 19:12 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Rondom Euro 1.320,00
|
08 apr 2006 19:34 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ha,ha,ha
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
08 apr 2006 19:36 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Bij een Fiat Panda zou ik ze laten zitten maar bij een auto met bovengemiddeld vermogen, is 2mm voor mij absoluut te weinig, ze zijn tenslotte voor ruim 75% versleten....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 apr 2006 12:32 |
|
|
Maultier
Donkerblauwe Boxster SNoord-Brabant
|
Is het niet zo dat hoe minder profiel, hoe beter de wegligging is (bij droog weer uiteraard )? Dus richting slicks?
In dat geval zou ik zeggen lekker erop laten liggen, bij droog weer haaks de bocht om en bij nat weer extra extra rustig!
_________________________________________ Alfa Romeo GT - Rosso
Porsche Boxster S - Blau
|
10 apr 2006 13:51 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daar zit wat in.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 apr 2006 16:11 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Als je een potente bak onder je kont hebt, mag je ni besparen op banden..zeker ni bij een achtertrekker...wanneer 2 mm in zicht is => wisselen...bij hevige regen dans je gewoon met je wagen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 apr 2006 19:47 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Hoeveel km heb je al met de 997?
Zijn je voorbanden sneller versleten als je achterste?
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
11 apr 2006 10:20 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
volgens mij ging het om de banden van de audi tt en heeft hij vast geinfomeerd naar de prijs voor later bij zijn 997.
robert
die trouwens de banden van zijn vriendin dr auto ook liever wat eerder wisselt dan later.
_________________________________________ remmen is angst
|
11 apr 2006 10:23 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Er zitten toch van die 'verklikkers' op de banden? Als ook maar ergens op de band het profiel (praktisch) gelijk is met die verklikker: vervangen.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 apr 2006 10:27 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Inderdaad die zitten op 2mm volgens mij.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
11 apr 2006 20:25 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
oeps even erover gelezen... dat komt ervan als je tijdens je werk vlug even forumt...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
11 apr 2006 21:24 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Onder de 4 mm vervang ik ze. Die halve m2 contact die je met de weg hebt moet optimaal zijn. Alleen het betere rubber met ruim voldoende profiel is goed genoeg
Als je P wilt rijden moet je je dit van te voren realiseren
Of niet dan
groet,
Walter
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
11 apr 2006 23:20 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Beste Thomas, als je regelmatig met nat weer op hoge snelheid rijdt zou ik de banden (wellicht alleen voor?) vervangen.
Heb aquaplaning wel eens zelf mogen ondervinden; is niet leuk, zeker met de 'lichte' neuzen van onze auto's verraderlijk.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
11 apr 2006 23:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tussen de 4 en 3 mm`gaan ze bij mij eruit. Zo veel kosten banden nu ook weer niet en profiel is af en toe wel handig.
|
12 apr 2006 3:24 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Deze liggen er inmiddels een paar weken onder en ik ben meer dan tevreden!
Super band!
|
15 jun 2006 2:27 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Even een randvraagje (wou geen nieuwe topic openen) : op mijn BMW touring (vergeef mij) heb Michelin PS2 liggen (17") en afgaande op het zijprofiel leken de banden mij nog in prima staat. Bij het checken van de profieldiepte in het midden van de band merkte ik dat de groeven in feite haast volledig weg zijn!!!! Misschien amper 1 mm diepte, mijn handen gleden er eigenlijk gewoon over.
Nu vraag ik me af : als de groeven opzij dan wel nog echt diep zijn, komt de grotere slijtage in het midden dan door teveel druk op de banden te steken ?
Op advies van een vorige bandenleverancier "steek" ik namelijk zo'n 3 bar ipv de aangeduide 2,7
|
15 jun 2006 15:13 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
bol = te hoge spanning = slijtage in het midden
_________________________________________ Got coffee?
|
15 jun 2006 15:23 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Is je vergeven,je hebt goede smaak
Als de banden in het midden "op" zijn duidt dit op een te hoge spanning.
Jou 3 bar is gemeten met koude banden,onder het rijden van lange stukken kan dit 0,5 bar toenemen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
15 jun 2006 15:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 jun 2006 16:00 |
|
|