Auteur |
Bericht |
Jurgen
Westervoort
|
Devil...in andere woorden ; jouw manier van converseren, komt niet overeen met jouw kennis van zaken, die volgens mij wél bovengemiddeld is..
Net als bij zoveel dingen...het is de manier waarop je iets brengt..
|
15 okt 2005 21:31 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Je hebt gelijk.kwa type doet hij me een beetje aan die sternone(later ster gone genoemd?) en de fotoshopper(hoe heette hij ook alweer??briljante plaatjes maakte hij) denken
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
15 okt 2005 21:54 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Fo....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 okt 2005 22:03 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Die ja.Zou hij hier echt niet meer komen?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
15 okt 2005 22:15 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb geen problemen met de manier waarop Devils Son 'converseert'. Hij geeft gewoon z'n -over het algemeen bovengemiddeld gefundeerde- mening en brengt die mening 'recht door zee'. Op reacties (al-dan-niet even gemotiveerd) geeft hij vervolgens weer zijn visie...
Ik vind dat wel fijn zo! Er komt tenminste wat interessante info naar boven en daar is dit forum toch voor, of niet dan?
Prietpraat en off-topic-geneuzel maakt het wel leuk om te lezen, maar niet echt leerzaam.
Kennelijk storen mensen zich aan de directe manier van converseren van Devils Son -zo maak ik op uit de reacties- maar dan reageer je toch gewoon lekker niet?
Wellicht zitten Devils Son en ik wel gewoon 'op één golflengte', hoor; dat kan natuurlijk ook...
Als ik de topics waar de discussie nogal voortduurt, lees (hetgeen best interessant leesvoer is) en waarin Devils Son zijn reacties plaatst, constateer ik dat hij over het algemeen heldere en duidelijke standpunten inneemt en zijn 'verhaal' goed onderbouwt. Als hij dan een sneer krijgt, reageert hij daar weer op... Raar? ik vind van niet, maar er zijn er op het forum die van mening zijn dat je wel vrijelijk een sneer moet kunnen uitdelen, maar dat van enig verweer geen sprake kan/mag zijn. 'Wie de kaatst, moet de bal echter terugverwachten' nietwaar?
Wat mij betreft mag Devils Son zijn visies vrijelijk blijven verkondigen. Ik vind ze wel leerzaam, leuk en interessant.
Ach...
Dat is wat ik ervan vind, maarreuhhh.... 'My 4 cents' (of zoiets)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
15 okt 2005 23:05 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
af en toe
_________________________________________ Got coffee?
|
15 okt 2005 23:11 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
ik proef het normale/ veel voorkomend spanningsveld tussen de verschillende porschebezitters/ wannahaves.
kiezen voor het merk (ok, Porsche)
kiezen voor het type (maar dan...)
welke portemonnaie (wil of kun je je veroorloven)
welke uitstraling (idem?)
etc etc
ben erg nieuwsgierig of onze karakters nou werkelijk veel verschillen ofdat we nog steeds op oerinstinct het beste najagen?
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
16 okt 2005 1:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Even een vraagje: wat is een N-codering? Kan iemand mij dat uitleggen?
Mbt Devils son, eh, mag ik ook heel even chargeren? Typisch gevalletje van: IQ hoger dan EQ!
Ook ik heb bewondering voor zijn kennis, en dat heb ik ook al 's ergens gepost, maar de irritatiefactor OP HET FORUM is behoorlijk aanwezig.
Bijvoorbeeld door opmerkingen als:
Wellicht is die irritatiefactor er in het 'echte leven' niet, dat weet ik niet. Ik vind het allemaal prima, maakt het PF-leven tenminste wat amusanter, beetje leven in de brouwerij, plus de kennis die hij inbrengt: live and let live....Maar hij moet niet verbaasd staan dat er mensen af en toe wat geprikkeld zullen reageren...
Mijn twee euro's.....
Laatst bijgewerkt door MS964 op 16 okt 2005 1:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 okt 2005 1:43 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Is gek , van zo'n spanningsveld merk ík niets , maar is volgens mij ook niet waarom het gaat ; Devil heeft de neiging om iemand die het grotendeels met hem eens is, tóch nog te verbeteren. Kijk , gelijk hebben is nog niet altijd gelijk krijgen . Ik geef hem voor een groot gedeelte gelijk wat betreft zijn N-coderings-verhaal, (hoewel Eric 4GB's conclusie juist is ) maar d'r zijn mensen die er wel voor kiezen (gevoel, zekerheid etc), en die hebben hún standpunt. Voel dan ook aan dat deze mensen niet omgaan, en accepteer dat, en probeer niet tot in den treure hun ook te overtuigen, want juist dat gaat tegenstaan.
Je kunt nu eenmaal niet iedereen overtuigen, gelijk of niet...soit.
|
16 okt 2005 1:49 |
|
|
F@RGO
|
das waar Jurgen,
maar ja, mensen discussieren nu eenmaal graag,
een stootje onder de gordel kan voor mij
maar mag niet vijandig getint zijn,
een verzoening op het einde van het 'gesprek' is dan ook wenselijk.
|
16 okt 2005 11:33 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Helemaal mee eens Fargo ; mijn post is ook niet "vijandig" bedoelt hoor, maar ik dacht hiermee de teneur te beschrijven die een beetje aan het ontstaan is...
Ook ik hoop zeker dat Devil zijn mening blijft geven, want dat hij een bepaalde kennis van zaken heeft lijkt me duidelijk, en dat iemand staat voor zijn mening is alleen maar mooi .
Dus zeker geen hard-feelings wat mij betreft Devil, hoop dat je deze mening deelt..
|
16 okt 2005 11:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Placebo-effect?
Of misschien bij Continental (want die hebben vaak idd wel een N-variant NAAST een niet-N variant)?
In zijn algemeenheid is het in ieder geval onjuist. Je moet er niet aan denken dat Bridgestone de wangen van zijn Potenza banden nog stijver zou maken. Dan zou het monteren bij lage-sectiebanden wel eens onmogelijk kunnen worden (is nu al moeilijk zat).
En ten aanzien van het gewicht: zou dat echt zo zijn dat N-codering banden zwaarder zijn dan niet N-codering banden, dan vind ik dat geen aanbeveling. Want een hoger gewicht van de band beïnvloedt de wegligging in negatieve zin.
|
17 okt 2005 10:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Om de discussie niet nog verder off-topic te maken heb ik niet gereageerd op de diverse posts over mijn persoon (echt jongens, zo interessant ben ik niet), maar hier wil ik nog kort op reageren: als er één persoon is die na een pittige discussie de volgende dag weer met iemand gezellig een biertje (of iets anders) kan pakken dan ben ik het: ik kan uitdelen, maar zeker ook incasseren. Dus zeker geen hard-feelings.
Ik hoop wel dat het laatste nu niet weer uitgelegd gaat worden als dat ik het met mijzelf heb getroffen, maar gewoon zoals bedoeld: dat je wat mij betreft best eens een sneer naar mij mag uitdelen, hoewel ik puur op de man spelen niet zo kies vind, probeer ik zelf ook nooit te doen, maar dan nog.
|
17 okt 2005 10:48 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 okt 2005 10:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Voila, dat zou dan heel goed kunnen. Maar Continental is daar een beetje een aparte in.
Zal ik eens gaan schuiven? Indien een producent binnen één bandenmaat en type zowel een N-variant als een niet N-variant voert: dan is het onverstandig om de niet N-variant te kiezen voor montage op een Porsche (maar dan wellicht ook voor de montage op andere sportauto's).
Deze stelling geeft mij dan ook weer voer tot nadenken, want het is dan de vraag of ik de Sportcontact II niet van mijn lijstje mogelijke banden moet schrappen, omdat in de maatvoering vóór deze band niet als N-variant bestaat. Tzt maar eens een mailtje sturen aan Continental.
|
17 okt 2005 11:08 |
|
|
F@RGO
|
Voor mij is het belangerijk dat een band all round goed presteert en veilig is.
Voor een betaalbare prijs heb ik graag een band met ook nog es een stoeprandbeschermer en die er nog leuk uitziet ook en liefst een merk die betrouwbaarheid uitstraalt.
En die natuurlijk geschikt is voor op mijn auto.
Of ik nu op spa of op de ring met dees of dees banden een tiende sneller ga rijden, das niet belangerijk voor mij, anders was ik nu formule 1 piloot.
|
17 okt 2005 11:36 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Is een stoeprandbeschermer die rand op die SportContacts?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 okt 2005 11:42 |
|
|
F@RGO
|
ik heb die nu op michelin's, is toch iets dat zijn nu al bewezen heeft,
ik haat een mooie wagen met geschuurde velgen.
|
17 okt 2005 11:45 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hoe ziet die stoeprandbeschermer er uit?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 okt 2005 11:46 |
|
|
F@RGO
|
zo
(edit door paSCal: ik weet niet WAT je deed, maar zo werkt het beter )
|
17 okt 2005 12:00 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dank, heb ik inderdaad ook, alleen heb ik ook canvasbeschermers, nog zo'n millimeter of 8!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 okt 2005 12:08 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Een van de weinige keren dat zo'n woord in het duits beter klinkt
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 okt 2005 12:18 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 okt 2005 12:22 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
NEIN! FElGENSCHUTZ logisch.. want je moet je velg beschermen en niet de stoeprand
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 okt 2005 12:43 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Net zoals in Belgie een slager een beenhouwer heet en in Nederland een vleeshouwer?
Overigens op Google ook treffers voor Bordsteinschütz, dus beide zal wel mogen...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 okt 2005 12:48 |
|
|