Auteur |
Bericht |
fuchs
|
Dit stukje gereedschap is van de garage. Maar ik monteer/demonteer mijn banden altijd zelf.
|
15 jan 2008 21:23 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik wil ook m'n velgen spuiten, maar waar kun je bij een 964 je garagekrik achter het beste plaatsen om beide wielen van de grond te krijgen? En aan de voorkant? Ik wil de auto op bokken zetten.
|
17 jan 2008 16:36 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Ik heb op het Renn Tech forum gekeken voor het opkrikken van mijn 996. Er staan ook een aantal foto's die je precies vertellen waar de krik geplaatst moet worden.
Krik eerst achter gezet en een bok vooraan geplaatst. Vervolgs andere zijde voorkant. Daarna krik onder versterkt punt motorblok geplaatst. Klusje van 15 minuten. Kan nog sneller, maar wilde niets overhaast doen. Wel natuurlijk eerst alle wielbouten lossen.
Op Renn Tech en natuurlijk ook dit forum kan men je wel vertellen waar je de krik en de bokken bij een 964 moet plaatsen.
Groet,
jo996
|
17 jan 2008 22:44 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Thnx, het gaat goedkomen!
|
17 jan 2008 23:25 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik heb ook nog een vraagje over de kleur van de velgen (cup2). Ik wil ze in de originele kleur zilver laten spuiten, maar nou lijkt het dat de binnenzijde een iets andere kleur heeft dan de buitenkant. Klopt dit? Er lijkt geen blanke laklaag op te zitten. Maar misschien komt dit door het vuil wat de lak heeft aangetast in loop der jaren.
En is een normale twee componenten blankelak geschikt of moet je een speciale (hittebestendige) gebruiken?
Alvast bendankt.
|
19 jan 2008 18:58 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
De hoofdreden dat ik mijn velgen nu bij de spuiterij heb liggen is het feit dat de achtervelgen aan de binnenzijde erg ruw waren en niet gespoten.
De achtervelgen waren daardoor nooit mooi schoon te maken. Ik heb de spuiter nadrukkelijk gevraagd de binnenzijde mee te spuiten. Op mijn vraag of ze speciale lak gingen gebruiken voor de velgen kreeg ik als antwoord dat dat niet nodig was.
De lichtmetalen velgen van mijn Passat vertonen na nogal wat kilometers een lichte verkleuring van de blanke lak. Met name aan de binnenzijde wordt de blanke lak wat 'geler'. Ik vermoed dat dat vorig jaar gebeurd is tijdens het winterseizoen. Toen heb ik de velgen gewoon laten zitten. Achteraf spijt van. Bij de Porsche is dat geen probleem. Die staat 's winters binnen.
Groet,
jo996
|
19 jan 2008 20:31 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
De binnenzijde laat ik ook sowieso meespuiten, maar ik had ergens gelezen dat je hittebestendige blankelak moet gebruiken. Maar ik zal het eens aan de profs van de spuiterij vragen. Hoe gaan ze jou velgen eigenlijk voorbehandelen, schuren of zandstralen en alles eraf halen?
|
19 jan 2008 21:50 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Mijn velgen zagen er eigenlijk nog niet zo slecht uit. Één achtervelg was licht beschadigd en die beschadiging wordt weggewerkt/weggeschuurd. Diezelfde velg was al ooit gespoten en had niet exact de kleur van de andere velgen. Iets grijzer/donkerder. Binnenzijde achtervelgen was ruw en niet schoon te maken. Bleef irritant bij iedere wasbeurt.
Ik heb geen afspraken gemaakt met de spuiterij over de voorbehandeling. Ik ga ervan uit dat de velgen goed gereinigd worden, vervolgens geschuurd, metallic gespoten en met blanke lak afgespoten.
Ooit las ik op een werkorder voor de garage bij opmerkingen: Let op, kritische klant. Tot nu toe ben ik over het werk van de garage en de spuiterij dik tevreden. Als ik straks problemen krijg met de lak van mijn velgen ga ik gewoon terug en lossen ze die maar op. Daar betaal ik immers voor.
Groet,
jo996
|
20 jan 2008 20:41 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
That's the spirit!
|
20 jan 2008 21:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Het werk moet zodanig uitgevoerd zijn dat de (elke) klant tevreden is.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jan 2008 17:08 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Zojuist mijn velgen afgehaald bij de spuiterij. Ongelofelijk wat zijn die mooi geworden. Ze zijn in één keer gespoten, dus nergens overgangsnaden. De binnenzijde van de achtervelgen was erg ruw. Nu zijn ze zo glad als wat. Die zijn voortaan goed schoon te houden. De beschadiging op een van de achtervelgen hebben ze ook weggewerkt. Niets meer van te zien.
Nu een maandje de lak laten uitharden en dan de banden er weer op.
Kortom, dik tevreden en naar mijn gevoel 'real value for money' gekregen.
Groet,
jo996
|
28 jan 2008 17:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Kun je er foto's van plaatsen? Ik ben toch wel erg benieuwd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jan 2008 17:49 |
|
|
horn
PF #57
|
waar laten doen? quanta costa?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jan 2008 18:42 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Zojuist 3 foto's in mijn persoonlijk album geplaatst. Velgen, zoals eerder vermeld, laten spuiten bij Schadecentrum Weert (onderdeel van de Van Mossel Groep).
Wat mag het spuiten van 4 velgen kosten? De banden zijn door het bedrijf van de velgen gehaald. Twee banden laat ik daar, die ruimen zij voor me op. Raden maar, dus.
Oh ja, hoe krijg ik ook alweer foto's 'gedownload' naar het forum? Naar het persoonlijk album is geen probleem. Naar het forum, vooralsnog, een vraagteken.
Groet,
jo996
|
28 jan 2008 20:04 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Poging om foto van velg te posten.
Groet,
jo996
|
28 jan 2008 20:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Klik op wijzig in je bovenstaande topic, kan je zien wat ik gedaan heb. Eigenschappen van de foto (!) tussen [img]en[/img] zetten.
heb zelf 75 euro per velg betaald voor het poedercoaten en polijsten van de rand van 4 velgen waar de banden al vanaf waren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jan 2008 20:41 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo,
Ik heb €50,00 per velg betaald. Gezien de prijzen die tegenwoordig voor goed spuitwerk worden gevraagd, lijkt me dit een redelijk bedrag. Het is ook geen 'beun de haas' spuiterij', maar een bedrijf waarvan ik weet dat mocht ik niet tevreden zijn, problemen altijd bespreekbaar zijn en opgelost worden.
Groet,
jo996
|
28 jan 2008 20:50 |
|
|
horn
PF #57
|
netjes (zowel prijs als werk (zo op t fotootje te zien)).
|
28 jan 2008 20:51 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Heb meer betaald dan Horn bij hetzelfde bedrijf.
Matzwart was lastiger en mijn onderhandelingsvaardigheden zijn minder.
Resultaat ben ik tevreden mee.
Door de flits komt het matte effect er niet zo goed uit. En naafkapje is
ook niet wat het definitief wordt, nl. wordt ook nog matzwart.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
28 jan 2008 21:10 |
|
|
P-911
964 C2
|
mooi, gaaf hoor PaulusdB, waarom niet egaal was dat een meerprijs??
fotos van eronderrrrrrrrr
|
28 jan 2008 22:07 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Egaal? Zonder gepolijste rand, bedoel je? Dat zou minderprijs zijn geweest, integendeel. Echter ook minder bling-the-blinger. Of incl. de naafkapjes, bedoel je dat? Die doe ik lekker zelf. Een beetje met een spuitbusje van de Gamma op een stukje plastic kan ik nog wel zelf.
Later in dit theater. Als de winterbandjes op stal mogen, komen ze
erop en gaan de cup II wintervelgjes naar de coater voor een zeehondengrijze behandeling. Mag ook wel eens, zie hieronder:
De ene is er harder aan toe dan de andere, zoals je ziet.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
29 jan 2008 0:08 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Zonder de topic te willen hijacken... Weet iemand een betaalbaar spuit adres in de regio zuid-holland?
Heb zelf last van lelijke bobbels ("blaasjes") op m'n velgen. Twijfelend tussen een 18inch upgrade en m'n originele velgen aanhouden neig ik nu voorlopig naar het laatste. Wil ze nog wel ff aanhouden en opfrissen.
Alavast bedankt!
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
29 jan 2008 1:01 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Jo996, het ziet er erg goed uit! mijn wielen gaan vrijdag naar de spuiter, maar een maand wachten om ze uit te laten harden ga ik niet volhouden!
|
29 jan 2008 9:24 |
|
|
P-911
964 C2
|
Hey Paulus, ja egaal is een beetje raar gekozen woord misschien in dit geval
Maar ik bedoel de rand meegspoten ja, minder bling dat wel.
Ik wacht met spanning af hoe je naafkapjes worden, vind het ook veel mooier als die ook zwart zijn
Ik loop er ook over te denken om ze te laten spuiten, maar ja ik loop over zoveel dingen te denken
Maar eens een prio-lijstje maken denk ik.
De fotos zie ik dan nog wel een keer verschijnen
Ben benieuwd naar zeehondengrijs
|
29 jan 2008 19:16 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Ik zou ook graag mijn velgen laten poedercoaten (in het zwart) en terwijl de randen polieren ofzo, kan iemand mij soms gegevens versturen van het betreffende bedrijf? De fotos van PaulusdB zien er echt goed uit!
Alvast bedankt!
PEF
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
05 feb 2008 0:08 |
|
|