Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 apr 2025 9:43

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
remschijven gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Kan je eens wat foto,s plaatsen van je auto Theo ? Ik ben een jaar of 10 terug eens meegereden met een klant van Biesheuvel in een Talbot/Lotus Sunbeam. Niet de mooiste auto mischien maar dat ding reedt echt super weet ik nog. Volgens mij rijdt Antoine van Biesheuvel nog steeds rally,s ermee. Je zal het vast al wel weten maar je hebt Wurth rempasta nodig met de alu remklauwen en geen kopervet.

28 feb 2005 19:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ok ok ik ben misschien niet echt duidelijk geweest het is wel een Talbot maar niet de Sunbeam waar Biesheuvel inderdaad nog steeds actief mee is. Dat was dan ook geen tegenhanger van de P924 in mijn ogen.

Sunbeam is niet de mooiste nee maar het ding gaat wel snel. Wurth rempaste tussen alu cilinder en stalen klauw dit is nieuw voor mij.. ik gebruik inderdaad nog steeds kopervet.. hmm moet ik eens gaan proberen, bedankt!

ok nog steeds niet duidelijk dus.. een foto doet wonderen.

Afbeelding Afbeelding
Nee deze is niet van mij :?

Onderstaande 2 wel..
Afbeelding Afbeelding
Talbot Matra Murena

28 feb 2005 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Hoorde ik van v/d Gugten waar ik toen mijn brembo,s heb gekocht, heeft te maken met de stalen voering waar de blokken in vallen als ik het goed heb mischien kan Erwin hier nog iets over zeggen.

Mooie auto inderdaad lijkt zeker niet op een Sunbeam :) hoewel ik dat ook een gave auto vindt.

28 feb 2005 22:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Het probleem is dat het aluminium corrodeerd en die corrosie kan opbouwen tussen naaf en klauw.. (ovalen remcylinder en vastzittende remmen worst case). Kopervet ertussen en rondom is redelijk goed. En zeg eens in de 1-2 jaar een goede checkup en evnt even loshalen en oppoetsen en flink in het vet zetten werkt aardig.. maar echt goed lossen doen ze ook niet. wat nu het verschil is tussen kopervet en Wurth rempasta?

Iets anders over de Porsche remmen...
De anti rammel constructie vindt ik wel iets hebben van Porsche 996.. moet nog nieuwe bestellen.. 'plak' plaatjes voor op de remblokken. Plakt dat spul meteen of kan je ze weer gemakkelijk los trekken bij eerste montage? Op de oude remblokken zitten ze aardig vast en het zal wel niet de bedoeling zijn om ze vaker te gebruiken, wel?

hmm dwaal wel erg af van het oorspronkelijk onderwerp :roll:

28 feb 2005 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
Ik heb de plaatjes er helemaal niet tussen zitten en moet wel zeggen dat ze nogal herrie maken. Dat ligt meer aan de remblokken die ik gebruik (Pagid) volgens mij. Even hard remmen en het is weg trouwens, de plaatjes zouden ook de warmte beter afvoeren maar dat betwijfel ik. We gaan inderaad offtopic met de Talbot gelukkig hebben we het over Porsche remklauwen ;) Moderator veplaats dit draadje naar offtopic a.u.b. als dat nodig is.

28 feb 2005 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
super! zo'n Murena...
Zie je niet vaak meer tegenwoordig (toen ze nieuw waren ook al niet trouwens)

01 maart 2005 0:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Vond de Bagheera nog mooier (weet er trouwens denk ik nog zo eentje staan in een schuurtje)

01 maart 2005 0:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Lou schreef:
Vond de Bagheera nog mooier

Ik ook! Murena overigens wel gave scheurbak.

01 maart 2005 7:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Voor de liefhebber van deze inderdaad bijzondere wagens: http://www.carjoy.nl
Zeker als je met z'n 3en bent. :lol:

01 maart 2005 12:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2