Auteur |
Bericht |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Joost;
Ik denk het niet, want ook voor de frontmotortypen hanteert Porsche deze index.
Elke band heeft bovendien tegenwoordig ook een indexcijfer dat de maximale belading per wiel aangeeft. Dit getal wordt gevolgd door de snelheidsindexletter; 93V bijvoorbeeld. Je mag aannemen dat er bij de maten die Porsche monteert rekening is gehouden met deze waarden. Ik heb het vermoeden dat de hele N-index een afspraak tussen Porsche en een aantal bandenfabrikanten is om elkaar in bizznizz te houden. Ik waag dan ook te betwijfelen of iemand het verschil rijdend zou merken als er op zijn eigen Porsche (qua merk, maat en type gelijke) banden met of zonder deze indexering werden gemonteerd.
Misschien is er hier iemand met ervaring op dit gebied?
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
Laatst bijgewerkt door Hansv op 24 jan 2005 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 jan 2005 13:58 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Schijnt met remvermogen van de Porsches te maken hebben.
Remmen nu eenmaal wat beter als het gros van de auto's.
|
23 jan 2005 14:11 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
banden met een N-codering hebben merkelijk stijvere flanken dan hun broertjes van hetzelfde merk.
Porsche vraagt dit om een optimale werking van het onderstel te kunnen garanderen.
heb ik me toch laten wijsmaken....
gtrz,
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
23 jan 2005 15:03 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Toch vraag ik mezelf ook wel eens af of bv. een Bridgestone als bandenfabrikant, waar ik weet niet hoeveel banden geproduceerd worden, van een klein deel van die automatische productie, daadwerkelijk een andere kwaliteit levert dan voor de rest van de banden, of dat dit naderhand niet gewoon een "markttechnische" bedrukking van de band is. Als mijn maat achterband op een andere auto wordt gelegd (285-30-18 ), dan kan dit toch ook geen minne auto zijn, en dient de kwaliteit toch ook even hoog te liggen? Weet iemand hier echt iets van N-codering, wat geen hear-say is??
|
23 jan 2005 15:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Niet helemaal een antwoord, maar misschien heb je er iets aan:
N-codering
Speciaal voor Porsches leveren sommige bandenfabrikanten een N-codering band. Van N0 tot N3. Deze codering geeft aan hoe stug het karkas van de banden is. Een N0 band is stugger (sportiever) dan een N3 band. De banden met N-codering hebben in ieder geval een veel steviger karkas dan de banden zonder. Van de Pirelli P-Zero is bijvoorbeeld een normale en een N-codering leverbaar. Beiden hebben het P-Zero profiel maar de N-codering heeft een veel steviger karkas.
|
23 jan 2005 16:08 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... maar dat is iig. niet waar, zie voor meer info over N-codering ook hier.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 jan 2005 16:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ben het niet vaak eens, maar nu wel.
|
23 jan 2005 16:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Deze simpele rakker legt zich neer bij de deskundigheid van een junkie en een moderator.
|
23 jan 2005 16:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Sorry RS-R
Super Junkie zie ik nu.
|
23 jan 2005 16:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
geeft niet.
|
23 jan 2005 16:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Je zal wel moeten, anders wordt gewoon je post weggeknikkerd...
Nee hoor, ik zou niet durven!
Maar ik moet je zeggen, een jaar geleden had ik hier ook geen idee van. Allemaal hier geleerd van de deskundigen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jan 2005 18:57 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Veel deskundigheid hier inderdaad!
Dit weekend erg veel geleerd over banden en N coderingen en bijbehorende prijzen. Altijd beter om goed beslagen ten ijs te komen!
Speaking of ijs, zijn al deze besproken banden all season, of zijn er ook mensen die speciaal met winterbanden rijden hier? Just curious..
|
23 jan 2005 20:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zijn al heel wat topics over geschreven, druk maar eens op zoeken
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jan 2005 20:08 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
De luiheid slaat weer toe op de zondagavond na een paar choco's met rum he..
Heb eea gevonden en ga t nu lezen..
|
23 jan 2005 20:15 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Alleen als je doof bent of
in een rammelbak rijdt een redelijk fijne band.
Ik was altijd fan van Bridgestone en verkocht die indertijd veel, tot ze met de S 02 uitkwamen, de meeste klanten kwamen terug met de gedachte van een kapot wiellager sinds er nieuwe banden onder werden gemonteerd.
Vooral bij de stillere 993 en vooral de 996 een ramp.
Nooit meer Bridgestone verkocht.
Tegenwoordig hebben ze denk ik wel weer een fijne band, de S 03.
Weer een beetje het profiel van de fijne S 01.
|
23 jan 2005 20:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Verhaal staat lijnrecht op de ervaringen van RS-R over deze banden. Grappig...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jan 2005 22:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
...
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jan 2005 22:16 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Idd 996 met contis veel beter dan bridg.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
23 jan 2005 22:29 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik ben in ieder geval nog niet aan zo'n Philips oorbel toe!
|
23 jan 2005 22:31 |
|
|
John
Cayenne
|
Zoals eerder gepost.
Ik ben super tevreden met de Conti sportcontact 2 met N2 codering, heb indertijd Bridgestones onder mijn 3,2 Targa gehad, en idd stuiterballen, ik kwam onder die auto van Pirelli af.
|
24 jan 2005 10:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daarom toch ook de Conti Sportcontact2 laten monteren ter vervanging van de Conti Sportcontact die er op lagen ..... en zeer tevreden
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jan 2005 11:27 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
je hoort het van de rest, conti's eronder
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
24 jan 2005 23:42 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 jan 2005 20:24 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Gewoon zoals bij heel veel aankopen, ruilen binnen 14 dagen met bon...
Dat zou het geheel al een stuk makkelijker maken.
|
25 jan 2005 20:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En dan even een proefrondje gummen op Zolder in April
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
25 jan 2005 20:31 |
|
|