Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 7:29

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
996 C4 zweverig in het stuur >100 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 996 C4 zweverig in het stuur >100
Alleen 1 & 10 kunnen verschillend zijn, je moet dan zelf even opmeten wat de diameter van je stabilisator stangen is. De andere zijn gewoon standaard 996/boxster.

30 jul 2013 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
misschien beetje vreemd , maar heb je je banden spanning rondom ook op de correcte waarden? dit kan ook een heel verschil uitmaken, dit in combinatie met verse draagarm-rubbers etc zal ie weer als nieuw moeten sturen

03 aug 2013 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Ik lees in een ander onderwerp dat jij de rubber vervangen hebt. Mijn garage wil de opdracht niet aannemen, omdat er te veel problemen zich zouden kunnen voordoen en dat risico willen ze niet nemen. Kan jij toelichten wat je ervaring is geweest bij het vervangen van die rubbers?

mgm schreef:
Vandaag even bezig geweest voor de APK, alles is goed, alle rubbers vervangen door powerflex etc, vlekkeloos door de APK, echter op 1 punt.

09 okt 2013 17:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Nou, tijdens het monteren had er 1 draagarm links voor (aftermarket exemplaar), een kapotte fuseekogelhoes, dat hoesje is dus nergens los te krijgen, een of andere aparte maat, en de fuseekogel zelf is ook niet los te krijgen. Wat ik dus wel slecht vind. Voor een onderdeel van 15 euro, moet je dus een volledig andere draagarm monteren. Ben er dus niet onderuit gekomen om een nieuwe draagarm bij de dealer te halen. Gelijk het porsche rubber eruit te persen, en daar een powerflex in te zetten. Btw, in de aftermarket draagarm had het powerflex rubber ook niet gepast. Die hebben net een paar mm. afwijkende maatvoering.

Verder was er een 'langs drager' rechts achter, die ook een of andere fusee achtige constructie nog eens heeft, waar dus ook een andere voor moest komen.

Tsja, dat zijn de risico's denk ik. De auto kan langer op de brug moeten staan, omdat er nog speciale dingen besteld moeten worden. En tsja, risico's.... euh, geen idee, het is toch een garage bedrijf? Die mensen zijn toch 'handig' met gereedschap enzo? En als je dingen tegenkomt, dan overleg je mijns inziens met de klant wat er moet gebeuren. Klinkt in mijn oren als een vaag verhaal.

10 okt 2013 2:42
Profiel
Moderator
PF #57
wellicht onderling afspraak maken en mgm ipv de garage betalen... :idea:

10 okt 2013 6:33
Profiel
3.2S
010
OK bedankt voor de info. Mijn conclusie was al de complete draagarmen (4 stuks) aftermarket te bestellen en te laten vervangen. Die mening hoef ik niet bij te stellen.

Merk je veel verschil met de powerflex rubbers op het rijgedrag?

10 okt 2013 9:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hij rijd weer strak, en geen 'slop' /rammels meer in de aandrijflijn, rijd zoals het hoort nu. Hij moet nog wel ietsje betere uitlijning krijgen, want ja, dat was volledig fout natuurlijk nadat alles los is geweest, en de uitlijning die ik daarna heb laten doen, die was niet heel geweldig, maar nu is alles beetje gesettled, dus kan hij definitief worden uitgelijnd.

Het is totaal niet zoals eerder in deze thread vermeld werd, dat het niet meer voor de straat is, en oncomfortabel, en voor race auto's is. Vergeet ook niet dat het de blauw-paarse powerflexen zijn die er onder zitten. Je hebt volgens mij ook nog zwarte, en die zijn inderdaad kneiterhard.

Verder ja, ik heb niet een extreem goed vergelijk met 4 nieuwe draagarmen van porsche natuurlijk, maar ja, het is totaal niet oncomfortabel, en voelt gewoon prima

10 okt 2013 11:47
Profiel
3.2S
010
Bedankt voor je toelichting. :thumleft: Hier hebben we wat aan. :idea:

10 okt 2013 12:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Technical Property Manager
BMW 540 Sedan
Beste MGM, een paar korte vragen:
1. hoe is de wegligging / rijervaring nu;
2. hoeveel tijd koste deze klus;
3. wat koste dit setje rubbers;
4. waarom niet rubbers 7,8 en 9 vervangen.
Bvd

08 apr 2014 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
1. nog steeds prima
2. dagje
3. iets meer dan 300 euro
4. omdat er dan behoorlijk wat meer los moest, en die rubbers waren niet perse versleten

08 apr 2014 11:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2