Goed dat deze - op het eerste zicht niet zo voor de hand liggende - setup je zo prima bevalt Jeroen914
Voor welk Merk / type van banden heb je gekozen en welke afwegingen lagen daarvan aan de basis?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
16 jul 2015 21:44
Jeroen914
foxtrot / oscar
Re: Boxster rondom op 255/40/17
Voor nu nieuwe Bridgestone S02, achter nog Conti's, maar die zijn bijna op. Denk dat ze het deze zomer nog wel even volhouden en dan van het najaar achter ook Bridgestones. Volgens mij hebben de Bridgestones een wat zachtere compound (ze slijten in ieder geval wel sneller), maar dat kan ook subjectief zijn...
En wat dacht je dat bredere banden voor de pomp van je stuurbekrachtiging betekenen ??? Je voelt dat dan zelf wel niet in je stuur. Maar de pomp van de stuurbekrachtiging voelt dat wel. Met als gevolg dat hij op den duur gaat lekken en je met een dure reparatie te maken krijgt. Ik denk dat je er dan anders over zal denken. Porsche heeft niet voor niets gekozen om voorop smallere banden te leggen. Heeft ook nog als voordeel dat de wielen in een trapeziumvorm staan wat ook nog eens een betere wegligging en spoorvorming geeft t.o.v een rechthoekige vorm.
_________________________________________ 997 S Cabrio
17 jul 2015 11:10
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Boxster rondom op 255/40/17
Jeroen is niet de eerste die er mee rijdt - zo'n "square" set up
Naast Boxster rijders, zijn er ook voldoende 944 rijders, die dat doen ....
Pluis er de andere (meer technische) Porsche fora maar eens op na
17 jul 2015 11:42
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Re: Boxster rondom op 255/40/17
idd en ook daar zijn de meningen verdeeld en de resultaten niet uitgesproken beter. dus als het op circuit zo weinig verschil maakt waarom dan doen op een straatauto. daar zijn andere onderdelen van de auto niet op berekend. als het niet beter/slechter is, dan heb je standaard nog steeds het voordeel qua gewicht en topsnelheid. op US forums wordt gediscussieerd over staggerd/squared in 17 inch, terwijl men in de UK gewoon op 18 inch racet.
Citaat:
I have run both ways over the last 5 years and compiled a lot of data. In my car staggered was nearly always faster. Not by a wide margin but enough to show a clear difference. Other drivers feel square is faster. I suspect there is a racing advantage by going deeper into a corner for the pass but on a TT or quali lap I would run staggered.
Citaat:
The key is, don't use tire size to adjust balance unless there's no other option. Tires dictate the maximum potential grip, adjust geometry/alignment to get the tires working their best. The balance is (generally) adjusted with springs and bars. So to reduce the oversteer the easiest would be to stiffen your front bar, or you could install softer rear springs. Of course, if you don't have rules limiting you to 255's , stay with the 285's, and fine tune the balance in the same manner.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum