Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Daar zou ik dan ook geen geld in stekken.
@ Pieter; aha, bij APP. Ben benieuwd naar je vorderingen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2007 13:44 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: garage
Dat zijn nogal twee verschillende dingen, reparatie of schoon en gangbaar maken.
Voor reparatie lijkt me 300 euro redelijk, voor een beetje schoonmaken, alleen uur tarief lijkt me 300 euro behoorlijk aan de prijs (ie 5 uren), maar nog beter dat ken je heel eenvoudig zelf, op de krik alles loshalen en schoonmaken maar....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 aug 2007 13:55 |
|
|
pieter brands
|
Re: garage
Hallo, bedankt voor de tip, dus maw als het materiaal vervangen (pompjes in de remklauw?) ) wordt in de remklauw (onderdelen niet duur heb ik begrepen voor een 3,2. ) inclusief de stofkapjes dan is het normaal, en anders niet. Ik zal het nog wel even navragen . de auto staat nu in de garagevoor een prijsopgaaf.
Vroeger heeft een garagehouder mijn remmen vervangen en gemakshalve de stofkappen kapot geprikt (en niet verteld)...dat scheelt tijd he. Maar daar heb ik een hoop ellende van gekregen, ik kwam er echter pas 2 jaar later achter....
|
24 aug 2007 14:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: garage
Dat heeft ie dan makkelijk verdiend, maar is een beetje kortzichtig. Na dergelijke praktijken verlies je snel je klantenkring.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 aug 2007 14:56 |
|
|
pieter brands
|
Re: garage
Klopt, ik heb toen een hoop geld uitgeggeven, ik zal de naam van de garage maar niet noemen, is overigens wel een grote, maar een beetje ver weg vanuit het midden vh land..... ook mijn diode (katregelaar of zoites) , was los getrokken, daar zou de auto mooier van gaan lopen.
Nou, in ieder gaval een stuk duurder, wat ik je brom!
|
24 aug 2007 15:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: vastzittende remklauwen
Vastzitten en vastzitten is 2 1. Wat iedere P. - iedere auto met schijfremmen!... - heeft is eerder beschreven. Na wassen roesten de remblokken aan de schijven. Na stevig remmen alles weer ok. 2. Iets heel anders wat bij oudere P.'s - zoals 3.2/964 - speelt, is het klemmen van zuigers (door roest) of blokken (door oxidate achter stalen platen) in de klauw. Heeft niets met vocht te maken. Revisie van de klauw noodzakelijk: reinigen, beoordelen, nieuwe zuigers(?), afdichtingsringen, stofhoezen etc. Niet 3 maar dan altijd alle 4 doen Dat "niet rollen" slaat neem ik aan op de voorwielen; de achterwielen doen dit nooit door het aandrijvingsmechaniek.
Gewoon balanceren voorwielen. Rond de 100 trillen in stuur is voorwielen, bij 180 trillen hele auto is achterwielen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 aug 2007 17:08 |
|
|
pieter brands
|
Re: vastzittende remklauwen
Oke, maar kan het trillen dan niets te maken hebben met het vastzitten op de remschijf? Het is natuurlijk wel zo dat de porsche 1,5 jaar stil heeft gestaan dus zal het ook niet zo goed voor de vorm van het rubber van de wiel zijn...?
|
24 aug 2007 17:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Eerst dat vastzitten oplossen en dan verder zien.
Dus in die volgorde is een goed idee.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 aug 2007 17:53 |
|
|
pieter brands
|
Nou, ik heb de opgaaf binnen, 5 uur werk aan mijn remklauwen etc....
verder wat revisie van de pompjes ..olielekkage bij de distributie, ik weet niet wat dat inhoudt maar zal waarschijnlijk de ring zijn...mocht iemand interesse hebben dan kan ik je de prijsopgaaf mailen..
Verder een paar olieleidingen vervangen ( de rubberen), totale kosten
rond de 1000 euro.
|
04 sep 2007 20:53 |
|
|
horn
PF #57
|
valt me mee.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 sep 2007 20:57 |
|
|
paul3.2
1988 3.2 diamantblauwUtrecht
|
Re: vastzittende remklauwen
Dit is inderdaad iets wat mijn voorwielen steeds erger beginnen te doen. Zeker bij het uit laten rollen naar een stoplicht toe zoemt het flink.
Ik wil dit zelf gaan doen, samen met iemand die wel ervaring heeft met remmen uit en in elkaar zetten.
Wat zijn precies de onderdelen die ik nodig heb om het te doen, en waar kan ik deze goed halen?
nieuwe zuigers?, afdichtingsringen?, stofhoezen?, etc?. wat is etc....remblokken?
heb ik iets aan de haynes manual?
bedankt!
|
18 okt 2007 11:33 |
|
|
marcelSC
|
Ik ben er ook mee bezig, na jaren te hebben stilgestaan blijft hij hangen na remmen bij elk stoplicht, voorwielen kokend heet ervan.
Heb 1 klauw eraf en zuiger eruit 'getrapt' de ander blijft hangen
Kan het hele systeem dus weer gaan vullen en de door polijsten gangbaar gemaakte zuiger borgen om de ander los te trappen, wat een werk.....en dan nog 3 klauwen
Stofhoezen zijn wel gaar, vervang ik volgende keer wel da's een makkie.
Als ik nu maar even kan rijden, bestel wel een setje keerring/stofhoes bij Erwin ofzo.
|
22 okt 2007 18:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: vastzittende remklauwen
Betwijfel of dat de door mij beschreven oorzaak heeft
Bij de 3.2 klinken de licht aanlopende blokken door naar het interieur. Ik herinner me dat nog best. Ook met 1 uit '88.
Maar daar kun je niets aan doen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 okt 2007 19:22 |
|
|
flm900
|
je moet je systeem helemaal niet vullen ,lukt ook met perslucht heb het al tientalle keren gedaan bij andere merken.vermoed dat het bij een p ook wel lukt
|
23 okt 2007 21:49 |
|
|
marcelSC
|
vast ik ook echt vast, met lucht 8 Bar lukt het mij niet.
Maar ik heb vandaag de setjes binnen en ben ermee bezig, kreeg ze niet goed met de oude rommel.
Ook zo leuk, blijft de hele tijd mijn remlampje in het dash branden, dus ik denk even de kabel aanpassen....begint de wagen natuurlijk te bewegen terwijl ik eronder lig en dat terwijl even de minpool los/vast gooien het probleem was ik blijf leren.
Heb hem maar weer op blokken gezet ipv op een schuine rijgoot op de handrem.
|
24 okt 2007 19:57 |
|
|
Eddy_Flevoland
|
Dit euvel zal inmiddels verholpen zijn maar voor toekomstige zoekers als ik vandaag. Nadat mijn Porsche bijna drie jaar had stilgestaan liepen de remblokken ook iets aan bij de voorkant. Ze zaten niet vast. Als volgt opgelost.
De schijven van de achterwielen waren warm na het rijden maar een stuk minder dan aan de voorzijde. Logisch, gemiddeld 70% van het remvermogen bij iedere wagen zit op de voorzijde, 30% op de achterzijde, althans volgens de experts. Ik ben geen monteur.
Wiel omhooggekrikt en wiel er af gehaald. Voorkant remklauw naar me toegedraaid, pennen er met een drevel uitgetikt en de 5000 km oude blokken er uit gehaald. Voor alle zekerheid twee strookjes laminaat gepakt en die tussen de remschijf en de cylinders geplaatst.
Vervolgens de rempedaal drie maal vol ingetrapt en daarna de remcylinders weer naar binnen gedrukt met twee dunne koevoetjes met de stroken laminaat tussen de remschijf en de koevoetjes. Dit heb ik 5 keer herhaald. Met een schroevendraaier alle losse troep weggehaald onder en boven in de remklauw waar de blokken zitten en van de zijkanten van de blokken en alles weer gemonteerd.
Voor een rijder zonder monteuropleiding best een spannend avontuur maar geslaagd, behalve wat vuilophoping was er dus niets aan de hand.
Als je hier toch mee bezig bent. Als je draagarm nog op de krik staat, beweeg je wiel dan even in de stuurrichting heen en weer en boven een onder. Voel je geen speling, weet je dat je bij een eerstvolgende keuring bij afkeuring door speling je vraagtekens kunt zetten.
Voor rook uit de uitlaat na jarenlang stilstaan terwijl alles in orde was toen je de Porsche stalde open ik een nieuw item met een geruststelling en advies.
|
14 jul 2008 18:07 |
|
|