Auteur |
Bericht |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Vandaag overleg gehad met Porsche Wittebrug.
In ieder geval zijn het geen versleten remblokken, want er zitten sensoren op die aangeven als de blokken te dun worden en ga je dat ook wel horen (metaal op metaal).
Ze vermoeden dat de schijven bij het in de garage zetten vochtig waren en daarom een soort aanslag achterlaten op de schijven.
Kan wel kloppen want toen ik zondag wilde wegrijden stonden de remmen enigszins vast (kunnen dus ook de voorremmen geweest zijn, stond niet op de handrem)
Advies gekregen om gewoon te gaan rijden en na een tijdje zou het weer moeten verdwijnen.
Zaterdag wordt het mooi weer, ga dan maar eens even een ritje maken naar het Oostvoornse meer (zag daar trouwens afgelopen zondag een mooie 964 staan, Forummer soms?) en kijken of een en ander veranderd. Gelijk weer een mooi excuus om weer eens een lekker stukje te gaan rijden.
|
22 feb 2006 19:41 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
hopen dat het weggaat,
ik heb zelf nooit meegemaakt dat dit verdwijnt.
maar 1 moet de eerste zijn!
|
22 feb 2006 22:26 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
ikoop dat ik de eerste ben Laat het later nog wel even weten.
In ieder geval bedankt voor je reactie
|
22 feb 2006 22:34 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ben het met bovenstaande eens. Ik was de auto ook wel eens of rij in de regen....en dan plakken de remmen wel eens als ie een tijdje heeft stilgestaan, maar trillen in het stuur door de afzetting van aanslag Nee....die ervaring kan ik niet met je delen. Maar goed, je merkt het vanzelf als het niet overgaat.
To be continued .... ben ik bang voor.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
22 feb 2006 23:08 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Tja Roi op basis van het advies ga ik eerst toch nog maar eens een tijdje rijden. Kan altijd nog tot wat drastischer maatregelen overgaan.
Het kan in ieder geval geen kwaad.
|
22 feb 2006 23:28 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
daar zitten waarschijnlijk 'floating' schijven op
die hebben ruimte om uit te zetten (juist om krom trekken te voorkomen) en zitten dus eigenlijk pas goed vast als ze warm zijn (dan zetten ze uit en komen ze 'klem' te zitten)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 feb 2006 1:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk aleen dat de aanzetting of (roest) op de schijven zo weg moet (kunnen) zijn.
snelweg op,120,afrit,remmen klaar daar hoe je niet een tijdje voor te rijden.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 feb 2006 11:19 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ben ik wel met je eens, maar heb er geen moeite mee om een lekker stukje te rijden
|
23 feb 2006 20:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 feb 2006 20:43 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
23 feb 2006 21:27 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Zaterdag en vandaag een lekker stuk wezen rijden. Gevoelsmatig lijkt het alsof de schokken bij het remmen in het stuur wat minder zijn geworden. Voel ze nu eigenlijk meer bij hogere snelheid als bij een lagere snelheid. .
Zoals jullie dachten zal het waanrschijnlijk toch te maken hebben met de schijven. Het is voor mij nog niet erg storend, dus kijk het nog even aan. Van het voorjaar mag ze weer een beurt hebben, laat er dan even naar kijken.
|
26 feb 2006 20:52 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Nou heren, ben weer een paar 100 km verder en geloof het of niet maar het schokken in het stuur bij remmen is bijna weg. Op lage snelheid voel ik niets meer, slechts nog heel lichtjes op hoge snelheid.
Kan het volgens mij toch geen kromme schijven zijn, wat dat is volgens mij blijvend. Heeft het waarschijnlijk toch te maken gehad met het feit dat de remmen tijdelijk vast hebben gestaan op de schijven (toen ze vochtig waren)
Zou Wittebrug dan toch een keer gelijk hebben Eric
|
15 maart 2006 21:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
maar ben wel blij voor je dat het minder word en hopelijk is het straks weg,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 maart 2006 22:04 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ik snap je reactie, was er zelf ook bang voor dat de schijven het probleem waren (alhoewel ik geen gekke dingen had uitgehaald).
|
15 maart 2006 22:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Na het wassen rij ik ook meestal een klein stukje heen en weer en rem dan wat, maar de volgende morgen zitten de blokken dan toch heel vaak vast. Moet je echt wel even beetje 'gas' geven om ze los te krijgen.
Voelt misschien niet zo lekker aan maar is geen punt. Je kunt de afdruk van het remblok gewoon herkennen op de remschijf
De vlekken/randen die zo onstaan op de schijf geven dit schokkkende gevoel bij licht remmen. Bij steviger remmen - en dus meestal hogere snelheid - voel je het niet maar is het er ook.
'Schoonremmen' die schijven want anders raak je het niet kwijt. Gewoon vanaf iets van 120 terug naar 80 met wel wat stevig trappen(achter je kijken eerst ), en uiteraard zonder dat de banden piepen.
Het gaat dus beslist niet over de handrem, die zit verstopt in de trommel in het hart van de schijf.
|
15 maart 2006 22:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ongetwijfeld ooit, want anders zouden ze het niet zolang volhouden hè , maar daar ging het me niet om.
In vele bumpers zitten ook sensoren die aangeven dat je ergens te dichtbij komt en ga je dat ook wel horen (kunststof/blik tegen iets anders).
Je gaat naar de dealer met een klacht/probleem (m.b.t. de remmen ) ze vermoeden slechts iets (kunnen dus blijkbaar niet analyseren wat het is) en geven het advies om gewoon te gaan rijden en maar te zien wat er gebeurd.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 maart 2006 16:48 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ha Eric, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik heb tot op heden ook geen erg goed gevoel hoe ze problemen aanpakken. Zoals je weet heb ik op een ander forum me hier al voorzichtig over uitgelaten. Maar ik wil het nou ook weer niet aan de grote klok hangen.
Moet wel zeggen dat ik blij was dat ik niet gelijk met de schijven ben gaan rommelen. Ondanks de meningen van de meerderheid (waarvoor tevens ) Overigens was het denk voor Wittebrug ook makkelijk geweest om de schijven te vervangen etc., etc.. Sjonge nu lijkt het net dat ik ze zit te verdedigen.
De garantie is in ieder geval verlopen, kan me in ieder geval altijd oriënteren of er een 'specialist' in de buurt zit.
Suggesties
|
18 maart 2006 20:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het is inderdaad ook (bijna) nooit goed hè.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 maart 2006 20:58 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Het verhaal even samenvattend:
Je hebt een probleem, gaat naar de dealer, die geeft blijkbaar na een analyse het juiste antwoord, en het probleem is verholpen. Lijkt me een goed verhaal.
Ff schijven vervangen kost nogal wat, je meent toch niet dat ze dit als service hadden moeten doen nu blijkt dat het probleem te verhelpen is zoals je beschreven hebt Wellicht was dit een latere stap geweest ofzo.
Ben blij voor je dat jouw Porsche het weer goed doet, kan me voorstellen dat het geen lekker gevoel was.
|
19 maart 2006 8:55 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
trillende remmen, door kromme schijven is vaak een komend en gaand probleem dat zowel bij oudere als splinternieuwe schijven optreedt en daardoor vaak geen peil op te trekken, ik heb er met mijn M5 ook last van, maar alleen bij lichtjes remmen.
Zou er rustig en beetje mee doorrijden totdat het echt onhoudbaar wordt...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 maart 2006 10:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Begrijpend lezen is (hier) inderdaad vaak een probleem.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 maart 2006 11:10 |
|
|