Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voor een 993 volgens mij alleen leverbaar voor de vooras.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 apr 2008 15:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, maak dan OF helemaal niets voor de 993, OF voor rondom. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen...
|
22 apr 2008 15:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
22 apr 2008 15:51 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ze maken ook niets voor de 993 , want voor de vooras zijn het namelijk dezelfde als bij een 964.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 apr 2008 17:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan wordt het weer logisch...
(begint het op te vallen dat ik heel erg ongeïnteresseerd ben in die 993...?)
|
22 apr 2008 20:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
22 apr 2008 23:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 apr 2008 1:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik ook nie meer begrijp....Verwarrend draadje dit ondertussen
|
23 apr 2008 9:43 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Gewoon een 996 kopen.
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
23 apr 2008 13:49 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Een schokdemper bestaat uit een veer en een demper, elk met een eigen functie. Wat ik bedoelde is dat de korte klappen (richels en gaten in de weg) goed opgevangen worden, maar dat hij op lange hobbels gaat deinen. Ik kom van 2 wielen af en ik merk al dat motorrijders meer met vering en demping bezig zijn dan automobilisten.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
23 apr 2008 14:34 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
of kunnen minder goed lezen
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
23 apr 2008 15:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als de motor vroegtijdig toe aan een revisie is heb je idd geen problemen met vering en demping...
|
23 apr 2008 16:23 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Uitgaande slag van een standaard 996 is naar mijn zin te weinig gedempt.Dus ook daar maar weer Bilstein's onder.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
23 apr 2008 23:20 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Zou toch op versleten schokdempers kunnen duiden! Richels en gaten zijn korte/snelle slagen op de schokdemper die door de zgn, highspeed demping opgevangen moeten worden, lange hobbels is de lowspeed demping. Als je schokdemper versleten is kan het zijn dat de korte/snelle slagen nog enigszins gedempt worden maar de lange niet meer, dat maakt je auto een deinend schip. En ja, ik heb ook heel wat geschroefd aan motorvering
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
23 apr 2008 23:38 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Edit: volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.
Morgen ben ik bij Car Service Visser in Hilversum, mag hij er eens naar kijken.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
24 apr 2008 9:43 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik weet niet of alles inmiddels geveerd, gedempt, geDOTcodeerd etc. is, maar een goede gooi naar de voorste draagarmen, en met name de rubbers.
Inmiddels de achilleshiel van de 993 aan het worden.
Vanaf dag 1 vond ik mijn 993 ook niet super sturen. Adviezen waren niet van de lucht, zo zou 18" te groot zijn voor een 993 etc.
Banden met juiste N-codering waren gemonteerd, veren en dempers vervangen.
Probleem bleef.
Uiteindelijk draagarmrubbers vervangen, uitgelijnd en zie: 200 % beter.
Onlangs RUF velgen gemonteerd en RUF past een andere ET waarde toe en wat blijkt, de 993 ligt weer beter op de weg.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
02 jun 2008 21:38 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
om een 993 een beetje aan het sturen te krijgen ben je wel even zoet; ben er even mee bezig geweest toen ik hem net had (vond het ook geen fijne rijders auto, veel te zacht allemaal, zou door de vele rubber tussenstukken komen) Erwin begon toen een verhaal over al de zaken die je aan moest pakken om hem strakker te krijgen .. al met al een lastig en nogal kostbaar verhaal, niet gemakkelijk en voor de echte specialist. 964 en 3.2 zijn in de basis makkelijker schijnt...
|
02 jun 2008 21:46 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Ik moet zeggen dat hij van nieuwe banden ontzettend opgeknapt is.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
02 jun 2008 21:53 |
|
|
saya
Snoopy 3.8Madurodam
|
N codering op de banden is wel degelijk belangrijk!!! de wangen van de banden zijn extra verstevigd.
Wat ook een GROOT verschil maakt zijn andere schokbrekers ( 993 heeft standaard Monroe en die zijn versleten na 80.000 km) ik heb er Bilsteins HD shocks onder gezet en heb nu een 993 die rijdt zoals het hoort.
Stuurt messcherp.
|
04 jun 2008 10:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
naar ik begreep is dezelfde band met of zonder n code precies hetzelfde. alleen goedgekeurd door hogeremiddenklassefabrikant P.
_________________________________________ oud is beter
|
04 jun 2008 11:33 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wie vertelde dat dan?
Porsche is daar heel duidelijk in, een N-codering band heeft een (iets) andere constructie dan een standaard band.
|
04 jun 2008 11:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hier staat alles over de N-codering
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 jun 2008 11:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ja... laten we nog een keer een potje leuteren over N-coderingen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jun 2008 12:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja leuk
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 jun 2008 12:24 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
ok... jij begint....
|
04 jun 2008 13:13 |
|
|