| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
3.2_kloppend geluid rechtsvoor http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=11033 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | pjvessies [ 06 nov 2006 23:13 ] |
Berichttitel: | 3.2_kloppend geluid rechtsvoor |
Gebruik het forum al een tijdje voor het vergaren van informatie (nog bedankt hiervoor ), maar in dit geval heb ik op mijn vraag nog geen antwoord gevonden. Dus hopelijk kan mij iemand mij helpen. Het volgende is het probleem: Bij een hobbelige weg hoor ik een kloppend geluid in mijn schokdemper rechtsvoor. Geluid is sterker bij een bocht naar rechts. Het geluid wordt niet veroorzaakt door speling in de wiellagers aangezien dit er al uit is gehaald. Heb de auto op de krik gehad en het wiel los van de grond. Vervolgens lopen wrikken en geconstateerd dat de lichte speling en kloppend geluid uit het bovenste gedeelte van de demper lijkt te komen. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe te worden opgelost? |
Auteur: | rob964.c4 [ 06 nov 2006 23:21 ] |
Berichttitel: | |
Het is natuurlijk wat moeilijk beoordelen zo maar als je de auto op gekrikt hebt en je kan de schokbreker omhoog en omlaagbewegen met enig gemak en dat veroorzaakt dat geluid dan is deze aan vervanging toe. Hij dempt dan niet meer waardoor deze kan gaan stuiteren wat dat geluid kan veroorzaken. robert |
Auteur: | rob964.c4 [ 06 nov 2006 23:23 ] |
Berichttitel: | |
Na je tekst nog een keer gelezen te hebben kan het ook zijn dat aan de bovenkant van de schokbreker en tussen de bevestiging aan de carrossorie daar speling is. Zit daar niet een rubber tussen? robert |
Auteur: | pjvessies [ 07 nov 2006 20:58 ] |
Berichttitel: | |
Robert, bedankt voor je reactie. De speling bovenin de demper is geen verticale, maar een horizontale beweging van 1 a 2 mm. Verder heb ik bij de bevestiging van de demper met de carrosserie (gezien vanuit bagageruimte) niets bijzonder gezien of gevoelt. Op een verdroogde rubber na dan, maar dit blijkt vrij normaal te zijn. |
Auteur: | rob964.c4 [ 07 nov 2006 22:44 ] |
Berichttitel: | |
Dat daar speling zit is niet goed, dan verandert zowieso de wielstand, er zijn auto's waarbij je dat kan stellen voor bv circuit gebruik. Het lijkt mij dat een verdroogd rubber niet meer aansluit en vandaar de speling een droog rubber zal ook extra slijten wat de speling vergroot. Lijkt me wel een relatief goedkope reparatie, zou toch even een specialist bellen voor een zeker antwoord. robert www.renntech-porsche.nl kan de spullen wel leveren en misschien ook wel toe zenden. |
Auteur: | Erwin [ 07 nov 2006 23:33 ] |
Berichttitel: | |
Heb je de fuseekogel gecontroleerd. Deze moet helemaal spelingsvrij zijn. Heel af en toe zie je ook wel eens een schokdemper die niet goed vast zit in de veerpoot. Dit kan bij sommige veerpoten voorkomen, controleer eventueel dus ook de grote moer die net zichtbaar word als je de auto opkrikt. Deze moer is rond en word met een speciale sleutel of een pijptang vastgezet. Erwin. |
Auteur: | pjvessies [ 08 nov 2006 23:29 ] |
Berichttitel: | |
Zal jullie ideeen nagaan en hopelijk leiden deze tot de oplossing. Helaas gaat dit de komende weken niet lukken |
Auteur: | jeroenoop [ 09 nov 2006 21:21 ] |
Berichttitel: | |
Vergeet a.u.b. niet te melden hoe dit afloopt. Ook wij zijn benieuwd. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |