| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

911 (964) carrera 4, 1992
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=116
Pagina 1 van 2

Auteur:  wjkranendonk [ 30 okt 2003 13:40 ]
Berichttitel:  911 (964) carrera 4, 1992

Zijn er mensen met een c4 die problemen in de 4wd hebben gehad?

Auteur:  EriC4C [ 30 okt 2003 22:16 ]
Berichttitel: 

Verklaar je nader :!: Doel je op specifieke problemen :?:

Auteur:  wjkranendonk [ 31 okt 2003 9:58 ]
Berichttitel: 

klapperend geluid in de vooraandrijving, waarschijnlijk rechtsvoor maar dat weet ik nog niet precies. Het is ook niet het vliegwiel.

Auteur:  EriC4C [ 31 okt 2003 12:43 ]
Berichttitel: 

Nee, deze problemen ken ik gelukkig (nog :?: ) niet :!:
Wel waren bij aanschaf de keerringen van het differntieel voor lek en moesten worden vervangen. Overigens komen problemen met het 4wd systeem zelden voor volgens diverse Porsche-specialisten :roll:

Auteur:  wjkranendonk [ 03 nov 2003 18:00 ]
Berichttitel: 

Ben ook benieuwd naar de bandenmaten op jullie C4.

Auteur:  EriC4C [ 03 nov 2003 23:01 ]
Berichttitel: 

Standaard, wel 17": 205/50 voor en 255/40 achter. Volgens mij valt hiermee niet veel te halen :? . Merk en type band kunnen wel veel doen, afhankelijk van hoe/waar je de auto wilt gebruiken.

Auteur:  Pascal [ 03 nov 2003 23:08 ]
Berichttitel: 

Zo'n groot verschil tussen voor en achter? Hoe werkt het 4-wiel aandrijving van Porsche eigenlijk?
Standaard alles achter, en bij gebrek aan grip power naar voor? Of standaard verdeling?

SJips, nog veel te leren Pascal :(

Auteur:  EriC4C [ 03 nov 2003 23:37 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
SJips, nog veel te leren Pascal :(


Inderdaad :wink: PaSCal, maar lees "de bijbel" van Peter Morgan en je hebt antwoord op de meeste vragen :!:

Auteur:  Pascal [ 04 nov 2003 9:32 ]
Berichttitel: 

Hmmm, staat daar natuurlijk ook in ja :)... Ik heb die bijbel tot nu toe alleen gebruikt voor SC en 3.2 gerelateerde zaken :)

Ja meneer, zal lezen meneer...

Auteur:  wjkranendonk [ 04 nov 2003 10:40 ]
Berichttitel: 

Verdeling standaard rond de 70/30 !!! Het staat dus nooit volledig 'uit' op de voorwielen.

Auteur:  wjkranendonk [ 06 nov 2003 12:47 ]
Berichttitel: 

Ik heb het volgende probleem nu: De aandrijving klappert bij rijden over de wat mindere wegen (dus binnen de beb. kom). Op de rijksweg is er niets aan de hand, althans dan hoor ik het niet. Wel merk ik dan dat de auto wat schokkerig afremt als je gas los laat. Tevens met schakelen aan de sper knop (stilstaand) schokt de auto een beetje en hoor ik datzelfde geluid. Heeft er vast mee te maken. Iemand ideeën over de oorzaak/oplossing hiervan?????

Auteur:  Shark [ 06 nov 2003 12:52 ]
Berichttitel: 

Is het voornamelijk bij het optrekken of ook bij constante snelheid? Wordt het tijdens bochten heftiger?

Auteur:  wjkranendonk [ 06 nov 2003 12:59 ]
Berichttitel: 

Bij optrekken en bochten, niet bij const. snelheid.

Auteur:  Shark [ 06 nov 2003 13:03 ]
Berichttitel: 

Ik heb eens zo'n zelfde geval gehad. Het was toen een kapotte aandrijfas. De versnellingspook ging behoorlijk trillen/schokken. Ik zou gelijk naar de garage gaan en even naar je aandrijfassen laten kijken.

Misschien dat Jeroen914 zo online komt en dit kan bevestigen. Hij weet een stuk meer dan ik.

Groeten,

SharkS4

Auteur:  wjkranendonk [ 06 nov 2003 13:06 ]
Berichttitel: 

achter zaten ze vast, dus geen horizontale speling mogelijk. Deze zijn vervangen, maar was dus niet de oorzaak. Nu denk ik aan aandrijfassen vóór of het sper, vanwege de overeenkomsten in dat geluid en de schok bij sperschakeling. :?

Auteur:  EriC4C [ 06 nov 2003 13:58 ]
Berichttitel: 

Op het prikbord 8) leest Erwin van Renntech frequent mee en geeft zeer uitgebreid antwoord op voorgelegde problemen :!: Misschien daar ook even je vraag posten :oops: ..... en WIJ Erwin attent (warm :?: ) maken voor het forum :idea:

Auteur:  wjkranendonk [ 06 nov 2003 14:36 ]
Berichttitel: 

Eric, merk jij iets als je aan de sper knop draait? Ik bedoel dus iets van schokken ofzo.

Auteur:  EriC4C [ 06 nov 2003 15:37 ]
Berichttitel: 

wjkranendonk schreef:
Eric, merk jij iets als je aan de sper knop draait? Ik bedoel dus iets van schokken ofzo.


Heb eerlijk gezegd de knop nog nooit gebruikt, maar ik ga het voor je proberen en laat het weten.

Auteur:  John [ 07 nov 2003 17:25 ]
Berichttitel: 

De ervaring die ik persoonlijk heb met een 4wd is het gevoel nl. "veiligheid en vertrouwen", want als niet racer moet ik het van de techniek hebben en niet van mijn drift capaciteit.

Auteur:  Jeroen914 [ 07 nov 2003 18:33 ]
Berichttitel: 

4wd betekent in mijn woordenboek vier-wiel-drift :D

maar alle geheid op een stokkie... porsche was achteraf toch niet zo te spreken over het 4wd systeem van de 964
Dat in de 993 is ernstig vereenvoudigd

gr.

Jeroen

Auteur:  EriC4C [ 07 nov 2003 21:20 ]
Berichttitel: 

Jeroen914 schreef:
... porsche was achteraf toch niet zo te spreken over het 4wd systeem van de 964
Dat in de 993 is ernstig vereenvoudigd


Ze hadden gewoon het complete systeem, zonder aanpassingen, van de 959 moeten monteren. :mrgreen:

Auteur:  RS-R [ 07 nov 2003 23:54 ]
Berichttitel: 

john radder schreef:
De ervaring die ik persoonlijk heb met een 4wd is het gevoel nl. "veiligheid en vertrouwen", want als niet racer moet ik het van de techniek hebben en niet van mijn drift capaciteit.


Zuiver rijden is moeilijker.
Hebben ze zeker verteld op de Drivers Academy.
Af en toe eens karten, kun je zien hoeveel de stoere drifters achter je blijven :wink:

Auteur:  Jeroen914 [ 08 nov 2003 2:40 ]
Berichttitel: 

Ahhhh.... d'r gaat niks boven een fraai gecontroleerde 4 wiel drift

Met je grote teen de balans vinden tussen onder en overstuur terwijl je vloeiend over de volle breedte van het asvalt glijdt

Je krijgt spontaan medelijden met moderne porschisten :wink:

Bruxelles (Spa-Francourchamps) 180 graden naar rechts off camber...
DAAR krijg je nou een ECHTE perma-grin van, daar kan geen enkele 600pk recht uit lancering tegen op

Dat is overigens alleen spectaculair voor de bestuurder, want een buitenstaander ziet en merkt er niks van (misschien wat banden geknars)

Ennûh... zuiver rijden? Moet je m'n drie-tweetje in huidige afstelling eens proberen. Dan leer je wel zuiver rijden :D

gr.

Jeroen

Auteur:  RS-R [ 08 nov 2003 13:13 ]
Berichttitel: 

Ha Jeroen, als je ooit eens in een Caterham Super Seven hebt gereden.
Specs.
170pk op 430kg.
Dan weet je wel wat er gebeurt als je niet zuiver rijdt.
Hier kan qua handling bijna geen enkele auto tegenop.
Incluis Porsche,Ferrari en ander superspul :lol:
Op het circuit rij je met zo'n ding rondjes om elke auto.
Alleen elke fout en je draait in de rondte,
nadeel niets voor dagelijks gebruik.
Ik heb zo'n ding 2.5 jaar gehad :cry: , kicken een superbike op 4 wielen.

Auteur:  EriC4C [ 08 nov 2003 18:32 ]
Berichttitel: 

wjkranendonk schreef:
Eric, merk jij iets als je aan de sper knop draait? Ik bedoel dus iets van schokken ofzo.


WJ :wink: ,

Zojuist even de "tractieschakelaar" geprobeerd: behalve dat het lampje bij de schakelaar gaat knipperen hoor of voel ik niets :!: (zou het wel werken :?: :? ).

Groet,
Eric

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/