| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Probleem 18 Inch. Turbo I Velgen!!! INMIDDELS OPGELOST
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=12368
Pagina 1 van 2

Auteur:  Joyman [ 17 feb 2007 20:07 ]
Berichttitel:  Probleem 18 Inch. Turbo I Velgen!!! INMIDDELS OPGELOST

Ahhgrh :evil:

Ik heb een probleem met mijn achter Turbo I velgen, deze komen namelijk tegen mijn remleiding en mijn hitteschild aan :roll:

De maten zijn:

10j x 18 x ET65 (265x35x18)

Moeten er spacers tussen om de velgen naar buiten te brengen :?: :roll:

Er zijn mensen die ook een 964 hebben en de zelfde maat velgen hebben, waarbij het volgens mij ook past?

Wie heeft ook Turbo I velgen met de zelfde maten, en heeft dit niet, of juist gehad :?:

Graag Hulp................. :roll:

The Joyman.

Auteur:  anton964 [ 17 feb 2007 21:35 ]
Berichttitel: 

hallo

mijn banden zijn 255 40 17 en raakten met spoorverbreders van 20mm de wielkastrand net.
nu is 255 volgens mij 25.5 cm + 20 mm is 27,5 cm en dat raakte net bij mij.
ik denk als je er spoorverbreders van 0.5 of 10mm tussen zet alles is opgelost.
houd er wel rekening mee dat je dan ook langere tapeinden moet gebruiken.
ga niet aan de rand van je wieikast slijpen ofzo gaat allemaal roesten.]
ze kunnen het tegen woordig wel uit rollen.
ik zelf vond het niet mooi dat de velg gelijk met de wielkast zat.
want dan komt je band er iets buiten en dis is niet mooi.

gr anton964

Auteur:  cabrio wim [ 17 feb 2007 21:49 ]
Berichttitel: 

Ik hab bij de rooie mijn wielkasten laten uitrollen en een spacer van 10mm tussengezet, wiel liep mooi gelijk mat carr. in met inveren ging het er net langs.

Auteur:  Joyman [ 17 feb 2007 22:19 ]
Berichttitel: 

Ok, dat uitrollen, moet ik dat zien als het randje wat nu naar beneden loopt rond maken, zodat deze wat verder naar buiten komt :roll: :?:

Waar kan je dat laten doen, en wat kost zo iets :?:

Moet het dan ook weer gespoten worden?

The Joyman.

Auteur:  cabrio wim [ 17 feb 2007 22:37 ]
Berichttitel: 

Ik probeer het duidelijk uit te leggen.
Het achterwiel gaat eraf, en op de plek van het wiel komt een slinger mechanisme te staan, wat afgesteld word op de ronding van je wielkas.
Dan gaan ze steeds op en neer met steeds iets meer druk totdat het gewenste resultaat is bereikt. het randje is dan mooi glad en alles is iets naar buiten gedrukt, je ziet er echt niks van spuiten is dan ook niet nodig.
Ik heb het indertijd in Mullheim bij mijn zwager laten doen,heeft een banden specialist in vriendenkring, en moest hem toen 100 euro betalen.
Nu doen ze het bij de betere banden specialist ook.
Kijk maar even in mijn album, bij mijn rooie Marie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes.

Auteur:  911-lover [ 18 feb 2007 0:32 ]
Berichttitel: 

Niet vergeten te melden dat bij het rollen de buitenkant als ook de binnekant perfect zuiver moeten zijn.
Voor het rollen van het randje wordt eerst de ranbd verwarmd. Dit maakt en het metaal bewerkbaarder en de lak flexibel waardoor deze niet scheurt en je dus geen spuitwerk moet verrichten achterna.
Nadat de rand op temperatuur is wordt eerst het opstaande randje met een teflonhamer lichtjes gebogen geklopt. Dit daar anders de rand in de rol van de wals zou snijden waardoor die ten eerste niet mooi naar boven zou plooien , maar een gootje zou duwen en ten tweede daar dat scherpe randje de teflonrol van de wals onherroepelijk vernietigd.
Dan wordt de rol er opgezet en perfect ingesteld zodat er en lichte druk ontstaat. Dan moet tijdens het hele proces de wielrand op temperatuur gehouden worden en van links naar rechts (of omgekeerd) . Per 4 keer wordt de rol telkens een halve slag bijgezet. Regelmatig moet de kop van de rol ingesteld worden daar het randje platter en platter moet kiggen tegen de kas zonder het gooteffect te krijgen.
Ligt deze perfect tegen kan de hele kas naargelang merk wagen nog naar buiten gebracht worden tot maximaal 2 cm (bij BMWen MErcedes) zonder lakschade of deuken erin te rollen (weerwerk van andere plaatwerk)
Belangrijk is vooraf de afstand van de rand te meten en achteraf zodat bijde kanten wel degelijk gelijk gerold worden.

Naar de velg die raakt. Destijds had ik dat ook met 18ers Schmidt velgen die ik wilde overnemen en plaatsen op mijn Elver. (8 voor en 10 achter) .
Vooraan had ik geen probleem, doch achteraan hetzelfde probleem als het jouwe.
Toen heb ik spoorverbreders van 1,5 cm besteld daar ze idd ook tegen de lijdingen aankwamen en dus niet gemonteerd konden worden. Doch met de spoorverbreders kwamde velg weer te breed en moest de kas achteraan gerold worden. (Had enkel de voorste gerold vanwege de Cup velgjes) Hier had ik echter geen zin in en heb de velgen gelaten voor wat ze waren en doorverkocht. Hier rijdt nu een gelukkige 944 eigenaar mee rond die geen enkel probleemhad en deze velgen perfect (zowel binnen als buiten) de wielkassen opvulden

Ik heb onlangs mijn werkpaard gedaan om deze Cup 1 erop te krijgen met 225 voor en 255 achter.Deze hun ET zat veel verder naar buiten dan de Cup2 van de CS met dezelfde bandenmaat

AfbeeldingAfbeelding

Auteur:  Paul II [ 18 feb 2007 1:46 ]
Berichttitel: 

anton964 schreef:
mijn banden zijn 255 40 17 en raakten met spoorverbreders van 20mm de wielkastrand net.
nu is 255 volgens mij 25.5 cm + 20 mm is 27,5 cm en dat raakte net bij mij.
ik denk als je er spoorverbreders van 0.5 of 10mm tussen zet alles is opgelost.

Houdt bij deze berekening nog wel rekening met de velgbreedte - 255 banden op 10"(J) :?: - en met de ET waardes van de velgen.
Beide bepalen mede waar de buitenzijde van de band zit :idea:

Auteur:  rob964.c4 [ 18 feb 2007 2:02 ]
Berichttitel: 

nou heb ik al met joyman per pb contact gehad over de maten , het is exact de maat die ik onder mijn 964 zonder spoorverbreders heb met de banden maar 265 en dat past prima.

jammer dat ze er nu niet onder zitten anders kon ik beter zien hoe ruim (of net aan) het past.

ik heb nog een geprobeerd met 20mm spacers maar dan kon de auto niet inveren of het liep aan.



robert

Auteur:  Devils son [ 18 feb 2007 2:16 ]
Berichttitel: 

rob964.c4 schreef:
nou heb ik al met joyman per pb contact gehad over de maten , het is exact de maat die ik onder mijn 964 zonder spoorverbreders heb met de banden maar 265 en dat past prima.

jammer dat ze er nu niet onder zitten anders kon ik beter zien hoe ruim (of net aan) het past.

ik heb nog een geprobeerd met 20mm spacers maar dan kon de auto niet inveren of het liep aan.

robert


Iedere 964 wijkt een beetje af in deze... Wat bij de een aanloopt, loopt bij de ander vrij.

Dat gezegd hebbende verbaast het mij wel dat jij achter met 10J, ET65, 265 en geen spacers geen problemen hebt. De 9Jx17 Cup1 (ET 55) wil bij sommigen al met 255 een beetje aanlopen in snelle bochten (aan de rechterkant, te zien aan de olieleiding waar deze combi wel eens schuurt).

Meer een gevalletje stom geluk dan dat deze combi zonder spacers goed pleegt te passen.

Auteur:  Joyman [ 18 feb 2007 2:50 ]
Berichttitel: 

Het is bij niet dat ze een beetje aanlopen, het is echt muur vast zitten tegen de remleiding en het hitteschild :evil:

Maar dat met die spacers (spoorverbreders) en het uitrollen, hoeveel mm spacers moeten er dan tussen, en zijn is het tapeinde dan nog wel sterk genoeg :?:

Er zijn toch best wel veel met 18 inch. onder een 964, en hoe hebben jullie dat dan.

Ik dacht dat het probleemloos zo kunnen, zonder het uitrollen van je spatborden!

En wat zijn gemiddeld de kosten van de spacers incl. met het uitrollen.

En waar kan ik dat laten doen in het noorden?

The Joyman.

Auteur:  Joyman [ 18 feb 2007 13:25 ]
Berichttitel: 

Hoeveel mensen rijden er wel niet met 18 inch. rondop een 964, en hoe hebben jullie het :?:

Ook spacers of helemaal niets.

The Joyman.

Auteur:  cabrio wim [ 18 feb 2007 13:35 ]
Berichttitel: 

Ik denk dat alle antwoorden nu al in het draadje vermeld staan, eens op je gemak lezen :wink:

Auteur:  rob964.c4 [ 18 feb 2007 13:53 ]
Berichttitel: 

Afbeelding


I also had 18" on my previous 694. The rims were coming from a 996. 8x18 ET 52 front and 10x18 ET 65 rear. I had to use 15mm spacers on the rear.
It did not rubb except a bit on the front but not more than with 7x17" porsche cup wheels .



wat betreft die spacers misschien kan je specialist je helpen met passen van verschillende maten.


robert

Afbeelding

I mounted my new set of RE's up tonight. I got a great deal from Wheel Enhancement (no affil). The specs are 18x8.5 ET 56+5mm spacer = ET 51 with a 225 tire (front) and 18x10 ET 65 + 20mm spacer = ET45 with a 265 tire (rear). With the camber (almost 2 deg) the rears are just about perfect, and there is room to clear the wishbone and oil line. I did not roll the fenders and I don't think I will need to. I might knock it down to ET48, I am not sure yet. I had them mounted with new MPSC's. These wheels are light as sin, even compared to my Cup II's (now for sale with 4 HC MPSC's)

This bumps me to the TT7 class now for PCA GGR TT, but oh well, I have almost an inch more rubber each wheel now.

Crappy pic, I will post some more when it's not actually raining.

Auteur:  911-lover [ 18 feb 2007 14:19 ]
Berichttitel: 

Ik heb hier nog 2 splinternieuwe setjes van 15mm liggen.
De spacer wordt op de originele tapeinden geschroefd.De vellg op de tapeinden van de spoorverbreder :wink:

Auteur:  anton964 [ 18 feb 2007 16:05 ]
Berichttitel: 

o bij mij gingen de spoorverbreders over langere tapeinden heen en daar weer gewoon je wiel en de moeren op.
wat zou er beter zijn?
moet wel zeggen dat ik de 996 wielen heel mooi vind onder de 964.

gr anton964

Auteur:  911-lover [ 18 feb 2007 16:22 ]
Berichttitel: 

Diegene die ik heb en bedoel zijn zo

Afbeelding

Die jij bedoeld zo

Afbeelding

Ikzelf ben geen voorstander van het twede systeem als de verbreders meer dan 10mm zijn.
Dan is het draadeinde te kort tenzij je langere persbouten monteerd

Auteur:  Olaf [ 18 feb 2007 16:34 ]
Berichttitel: 

911-lover schreef:
Ik heb hier nog 2 splinternieuwe setjes van 15mm liggen.


Zijn dan ook (b)lijkbaar niet zo in trek :shock: :roll:

Auteur:  911-lover [ 18 feb 2007 16:45 ]
Berichttitel: 

Zijn de jouwe ook nog steeds niet verkocht :shock:

Auteur:  cabrio wim [ 18 feb 2007 16:48 ]
Berichttitel: 

Doe mij die bovenste maar, het beste systeem. Bij die andere kom je toch bij de APK in de problemen.

Auteur:  Olaf [ 18 feb 2007 16:51 ]
Berichttitel: 

911-lover schreef:
Zijn de jouwe ook nog steeds niet verkocht :shock:


Inderdaad :(

.... die van jou wel - lees ik toch hierboven :twisted: :wink:

Auteur:  cabrio wim [ 18 feb 2007 17:04 ]
Berichttitel: 

Nee Olaf, ik bedoel dat ik voor de bovenste, en heb die van jou nu ook gezien, dat ik daar voor ga. Die andere zijn brol.

Ik heb ze nu niet nodig voor mijn cabrio, houd ik lekker origineel. :wink:

Auteur:  Olaf [ 18 feb 2007 17:07 ]
Berichttitel: 

HAP ... :jump:

Auteur:  cabrio wim [ 18 feb 2007 17:12 ]
Berichttitel: 

Je bent goed wakker, zeker niet naar karnaval geweest. :wink:
Denk je hier altijd serieus bezig te zijn, :twisted: wat moet dat dan worden met 1 april hier op het Forum, heb het nog niet meegemaakt , maar denk dat ik dan wel of topic blijf.

Auteur:  Paul II [ 18 feb 2007 17:23 ]
Berichttitel: 

Ook ik zeg, in mijn eigen woorden "niet klooien maar Porsche-norm kwaliteit".

M.a.w. dit systeem dus, zoals ook al door anderen hier beschreven.

Op een 993 S zitten standaard 35 mm spacers achter i.c.m. de 17" velgen; dus ook via dit principe :idea:
Hoe zou ik dat weten :?: :P :wink:

Auteur:  911-lover [ 19 feb 2007 12:53 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
911-lover schreef:
Zijn de jouwe ook nog steeds niet verkocht :shock:


Inderdaad :(

.... die van jou wel - lees ik toch hierboven :twisted: :wink:


Nope :wink:

911-lover schreef:
Ik heb hier nog 2 splinternieuwe setjes van 15mm liggen.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/