Auteur |
Bericht |
ArminG
928 S4 '91
|
Wielklem voor 928 S4
Hallo,
Is het een goed idee om als extra beveiliging een wielklem te gebruiken?
Uiteraard dan een die de velg niet beschadigd (Dus niet die de overheid gebruikt ... ;-( ).
Alleen is het probleem dat het maatje sloffen zo groot is dat normale wielklemmen (meestal voor aanhangers etc) niet passen.
Iemand enige ervaring?
En waar zou je die eventueel kunnen krijgen?
|
15 jun 2004 12:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wielklem voor 928 S4
Tja, je kunt zoveel verzinnen om het het dievengilde zo lastig mogelijk te maken, maar als ze je speeltje echt willen jatten ...
Denk eerder aan een goed alarm syteem, evt. uitgebreid met een relatief goedkoop en kwalitatief uitstekend systeem dat een melding geeft op je mobiel bij diefstal, of poging daar toe en uiteindelijk waar je je P'tje terug kan vinden ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
15 jun 2004 12:38 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Is waar. Het zit zo. Er zit nu een (duur) alerm in met twee startonderbrekers etc. Eigenlijk voelde dat wel veilig genoeg.
Maar in mijn omgeving krijg je van die reacties 'Ben je niet bang dat die gestolen wordt (in deze buurt)?' - alsof de buurt zo slecht is!?
Maar ik ben niet iemand die echt rijk is en heb dus toch flink moeten sparen voor mijn Porsche. Dus dat soort opmerkingen zetten mij telkens toch weer aan het denken - al dan niet onnodig.
Vandaar dat ik aan een extra wielklem dacht. Die zijn niet duur en als het helpt ...
(Vraag is verder of zo'n Porsche 928 echt snel gestolen wordt, want volgens mij zijn ze makkelijk te traceren in west-europa en niet echt oostblok-geschikte export auto's.)
|
15 jun 2004 12:46 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Een vriend van me heeft een zeer degelijke stuurklem, ook uiterst zichtbaar van buitenuit. Het is niet zo'n prulleding dat je zomaar kan plooien, maar een echt nuttig voorwerp.
Indien interesse vraag ik hem er wel eens naar.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
15 jun 2004 12:55 |
|
|
Rinke
|
De porsche 928 is idd niet populair voor de export naar het Oostblok. In Zuid-Amerika en -Afrika daarentegen zijn ze echter zeer geliefd. De auto verdwijnt meteen een container in en gaat via een van de grote havens op route. Alleen een GPS alarmsysteem helpt dan nog.
Wat de wielklemmen betreft kun je dat beter niet doen om je geld te besparen. Elke klem heeft een sleutel en alles wat een sleutel heeft is binnen een minuut open. Daarbij trekt zo'n groot geel ding onder je auto nog eens extra de aandacht waardoor je porsche nog meer opvalt en dus eigenlijk nog diefstal gevoeliger wordt.
Een klasse 3+ alarmsysteem, eventueel met gsm module, is de beste oplossing. Tex alarm levert hierbij de beste kwaliteit/prijs verhouding. Gemini heeft veel en snel problemen, is wel goedkoper.
Klasse 4 en 5 alarmsystemen zijn eigenlijk geen optie omdat die maandelijkse kosten voor de GPS locator waarschijnlijk nog hoger zijn dan je verzekering.
_________________________________________ It's the equipment that makes the operator
|
23 jun 2004 18:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daar staan andere meningen tegenover zou WA zeggen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2004 9:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Succes .... Denk niet dat het je lukt om welke auto dan ook terug te halen uit een van deze landen ...heb zelf inmiddels al genoeg ervaring opgedaan om in de West-Afrikaanse gevangenis te zitten
Denk dat Klasse II met voorgenoemde callalarm uitbreiding een hele goede en relatief goedkopere oplossing is dan Kl IV of V
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
24 jun 2004 10:49 |
|
|
John
Cayenne
|
Zodra die in een container staat helpt ook dat niet meer, komt veel voor dat ze je auto volgen tot aan de R-damse haven en dan na een maand of drie ergens in verweggiestan weer opduikt, en dan krijg je hem nooit meer terug.
Kijk is naar die 5 VW Touaregs van Net5 (voor het TV programma Peking expres), gewoon aangehouden aan de grens in Wit Rusland, en inbeslag genomen door de douane.
Die auto's doen nu dienst als vervoer voor de presidentiele veiligheidsdienst aldaar, Pon heeft alles tevergeefs gedaan om ze terug te krijgen, werdt domweg afboeken die auto's.
Laat staan als jij een auto uit zo'n land van de plaatselijke maffiosie wil terug vorderen .
Leuk hoor klasse 5, je betaald je groen en geel voor een mooi systeem dat helpt tot aan de grens, nou eer dat de kit er achteraan zit hebben ze een Porsche al ver in ..............
|
24 jun 2004 11:06 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Bedankt!
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er nu een duur Tex alarm bij zitten, (naast het al reeds aanwezige Porsche alarm!). Dat is me de auto zeker waard. Verder staat die in een garage met de bekende veiligheidssloten etc.
Die wielklem was bedoeld door de 'domme' dieven. Die denken even een auto mee te nemen, of even te 'joyriden'. Die worden misschien afgeschrikt door zo'n klem was mijn idee. (Een pro zal uiteraard lachen om zo'n klem.)
|
24 jun 2004 11:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bedankt!
Niet alleen een Pro ....
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
24 jun 2004 12:07 |
|
|
Rinke
|
Gefeliciteerd met je gevangenis leven!
Even wat wijsheid voor je: De huidige locators zijn van dien aard dat een container niet helpt. De auto blijft zichtbaar via het GPS. Het levert pas problemen op als de container beneden deks staat.
Als de auto eenmaal in het buitenland is hangt het van de uitleveringsverbonden en de band van Nederland met de plaatselijke politie en justitie in het betreffende land af of je de bolide ooit nog terug ziet.
Een klasse 3+ alarmsysteem is nog geen klasse 4, alleen een opgewaardeerde klasse 3. Een plus systeem kan verschil uitmaken voor je verzekerings premie.
Waar ik geweest ben of vandaan kom interesseert je toch niet, je zou het niet begrijpen.
_________________________________________ It's the equipment that makes the operator
|
24 jun 2004 15:34 |
|
|
John
Cayenne
|
Trouwens als je auto gestolen is en weer boven water komt, nou dan wil ik hem eigenlijk liever niet terug.
Ooit wel is een 5 serie van me gepikt, hebben ze toen verschillende ramkraken mee gedaan, jeetje alle egards waren eraf.
Koop dan liever van het (altijd veel te weinige) verzekeringsgeld een andere, als een auto terug, waar je al je zweet voor hebt gegeven met poetsen en verzorgen, en er zo'n jeweetwel (wat ik denk durf ik niet op te schrijven, anders ben ik terecht voor het leven verbannen op dit forum) in jouw auto heeft gereden .
|
24 jun 2004 15:51 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Welkom ..... en , maar proef eerst even de sfeer hier voor je zulke antwoorden plaatst .
Overigens nog een wijsheid voor jou: Al is de GPS-locator oplossing nog zo goed, de professionele autodiefstal organisatie weet zeer snel hoe hij er aan ontkomen moet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2004 19:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat is nou precies het antwoord dat de gaf op de vraag van
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2004 22:36 |
|
|
Rinke
|
in één keer goed
_________________________________________ It's the equipment that makes the operator
|
25 jun 2004 13:51 |
|
|
Rinke
|
Dank je.
Wat de autobeveiliging betreft. Op elk nieuw systeem is vrijwel meteen een oplossing in het professionele circuit. De werking is heel simpel. Is er een nieuw systeem of überhaupt een nieuw model auto uit dan wordt deze voor een bepaalde tijd gehuurd door de zgn pro's. De auto wordt dan in zijn geheel gedemonteerd om te kijken waar en hoe alles beveiligd is. Vervolgens gaat alles weer in elkaar en wordt er geoefend in het zsm uitschakelen en "foolen" van deze systemen. Nieuwste truc bij de gps locators is een zenderstoorder erbij te plaatsen welke vrijgemakkelijk van bepaalde mobiele telefoons te maken is.
Het zal altijd een geval van afwachten blijven hoe en of je je bolide terugziet.
Wat de wielklem betreft, waar we mee begonnen , het is geen gezicht onder een porsche en lokt door de opzichtigheid alleen maar uit tot proberen.
_________________________________________ It's the equipment that makes the operator
|
25 jun 2004 14:09 |
|
|
RufBTR
|
dan kan je beter een quickrelease stuurnaaf monteren, dan kan je je stuur eraf halen wanneer je je auto ergens neerzet.
want een auto stelen zonder stuur is toch wat moeilijker.
|
25 jun 2004 22:12 |
|
|
John
Cayenne
|
Hebbie ook nog de sleurhutten methode (jaja), een wiel eraf halen , ala Pascal (die zelfs met parkeren zijn motor kiept).
Of bij een 911 je kofferklep open laten, dan zien "Handige Harrie en B100" (ken uw klassiekers ) dat er geen motor inzit .
|
26 jun 2004 7:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Voor mij is het het belangrijkste dat mijn verzekering uitkeert als mijn auto gestolen wordt. En als die verzekering daarvoor als voorwaarde een alarm klasse X stelt, laat ik dat erin bouwen.
Zoals John schrijft, als je gestolen auto wordt gebruikt voor ramkraken o.i.d. hoef ik hem echt niet terug. Dan liever de centen om een vergelijkbare (!) uit te gaan zoeken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jun 2004 7:45 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Je kan toch ook gewoon één of ander stukkie verwijderen, krijgen ze hem nooit aan de gang (bv delcokap).
Zeer doeltreffend, kost niks.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
26 jun 2004 10:03 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Waarom een vergelijkbare kopen ..... ik zou er dan weer eentje nemen die (nog) geen ramkraak heeft meegemaakt .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jun 2004 12:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voor vertaling van Delcokap klik hier.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jun 2004 12:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Razorsharp die man! Maar inderdaad, ik geef het toe. Dat zou ik ook doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jun 2004 15:52 |
|
|
KooF
atm niks, toekomstig 964 c2
|
volgens mij is die rinke ex-autocrimineel joh die komt hier ff wat slachtoffers uitzoeken ff kijke op meetings wat de mooiste is enzo, beetje research hoe goed alles is beveiligd ;] hehe
|
03 jul 2004 0:43 |
|
|
Rinke
|
Ja, je kunt maar beter een wielklem op je auto zetten met mij in de buurt!
_________________________________________ It's the equipment that makes the operator
|
08 jul 2004 16:41 |
|
|